Omega Seamaster-tråden

Muligens temaet har vært opp før, men hva sier panelet om denne saken? Se bort fra pris da den i beste fall er villedende...
Men hva med selve uret? Jeg er usikker på om vektskålen tipper mot uspiselig Harry, eller så rå at den faktisk klarer å komme unna med det :cool:

Lukter du på denne hos Lervik?

Vis vedlegg 361495
Gull er bare deilig!! De som synes det er Harry er de som skulle ønske de hadde en :mrgreen:

Lukter du på denne hos Lervik?

Vis vedlegg 361495
Registrerer at de jevnt over er satt ned med 30% i både inn- og utland. I så måte en mulig erkjennelse på at grådigheten har tatt overhånd, og at kunder vender enkelte produkter ryggen(?)
Men, som sagt var ikke intensjonen å diskutere pris, men derimot det tekniske, estetiske, og ikke minst hva dette uret som identitetsmarkør gjør med den som måtte våge seg til å bære beistet i det offentlige rom ;)

Hvorfor er folk så sensitive på å bære en så flott klokke i det offentlige rom? Hvis man ser bort fra muligheten for å bli ranet i lugubre strøk.
Er janteloven så sterk at man ikke kan få lov av den gemene hop å vise at man har lykkes og kan unne seg noe? Det er noen mekanismer jeg ikke forstår eller vil forstå her. Jeg gir fullstendig f... i hvilken setting jeg er i. Er jeg i humør til å sporte helgull så gjør jeg det. Fullstendig uavhengig av hva absolutt alle måtte mene om det.

For å sette ting litt i perspektiv så har jeg en nabo som synes jeg er helt gal som har så dyre klokker. Helt til jeg spurte om den nye bobilen hans til 1.2 millioner for en selvmordskiste på fiatchassis var mindre galskap. I tillegg kan jeg bruke klokkene 12 måneder i året og han og drona hans bruker den vel totalt 6 uker i året...blei stille i fjøset da gitt.

Hvorfor er folk så sensitive på å bære en så flott klokke i det offentlige rom? Hvis man ser bort fra muligheten for å bli ranet i lugubre strøk.
Er janteloven så sterk at man ikke kan få lov av den gemene hop å vise at man har lykkes og kan unne seg noe? Det er noen mekanismer jeg ikke forstår eller vil forstå her. Jeg gir fullstendig f... i hvilken setting jeg er i. Er jeg i humør til å sporte helgull så gjør jeg det. Fullstendig uavhengig av hva absolutt alle måtte mene om det.

For å sette ting litt i perspektiv så har jeg en nabo som synes jeg er helt gal som har så dyre klokker. Helt til jeg spurte om den nye bobilen hans til 1.2 millioner for en selvmordskiste på fiatchassis var mindre galskap. I tillegg kan jeg bruke klokkene 12 måneder i året og han og drona hans bruker den vel totalt 6 uker i året...blei stille i fjøset da gitt.
He-he! Deilig med slike perspektiver. Godt poeng :giggle:

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
20240222_105311.jpg

Back on topic med denne sjarmøren i stål :)

Er det slik fremdeles, da? I 2024? Jeg synes jeg ser overprisede statussymboler hvorenn jeg snur meg, jeg, enten det er i storbyen eller på landet. Observerer til min store forferdelse at falleferdig hus, håndverkerbil, skilsmisse, triste barn med skitne klær, og mor med nyinnkjøpt original Louis Vuitton passer kjempegodt sammen.

Er det slik fremdeles, da? I 2024? Jeg synes jeg ser overprisede statussymboler hvorenn jeg snur meg, jeg, enten det er i storbyen eller på landet. Observerer til min store forferdelse at falleferdig hus, håndverkerbil, skilsmisse, triste barn med skitne klær, og mor med nyinnkjøpt original Louis Vuitton passer kjempegodt sammen.
Kan ikke si at jeg har fanget opp den miksen der altså :mrgreen: Men artig kombo!

Mange fine seamastere å se her!

Nylig fått min første Omega. Etter lengre jakt og WTB har jeg fått tak i en pen 2254 som jeg har oppgradert med moderne clasp med justering. Norsk, med forrige service 2016, men den er lite brukt og pent behandlet. Går med ca - 7s/d og 0,3 beat error. Ønsker å ta best mulig vare på den, men usikker på om service kan vente litt eller ikke, hva ville dere gjort?

1000007163.jpg
1000007164.jpg

Nylig fått min første Omega. Etter lengre jakt og WTB har jeg fått tak i en pen 2254 som jeg har oppgradert med moderne clasp med justering. Norsk, med forrige service 2016, men den er lite brukt og pent behandlet. Går med ca - 7s/d og 0,3 beat error. Ønsker å ta best mulig vare på den, men usikker på om service kan vente litt eller ikke, hva ville dere gjort?

Vis vedlegg 362097GratuølererVis vedlegg 362098
Gratulerer så mye med en skikkelig flott Seamaster! Den er vakker!

Basert på avviket du oppgir, så vil jeg tro at service kan vente. Har du testet den i timegrapher? Hva var i så fall amplitude i ulike posisjoner?
Det blir av mange sagt å være en god indikator på servicebehov.

Gratulerer så mye med en skikkelig flott Seamaster! Den er vakker!

Basert på avviket du oppgir, så vil jeg tro at service kan vente. Har du testet den i timegrapher? Hva var i så fall amplitude i ulike posisjoner?
Det blir av mange sagt å være en god indikator på servicebehov.
Takk for det!

Måler bare med watch accuracy meter på Android, så jeg vet ikke noe om amplitude dessverre. Tidsavvik ikke plagsomt enda, eneste bekymringen kunne være at flere slitedeler må byttes hvis man drøyer for lenge med service(?)

Vis vedlegg 362097Vis vedlegg 362098
2254 er den kuleste "standard" seamasteren syns jeg, grattis!

• Liker
Reaksjoner: jsx
Grattis! Gromkul :)

Jeg ville nooooook vurdert en service med det avviket. Hadde det vært på plussiden hadde jeg ventet, men liker dårlig at klokkene sakker.

• Liker
Reaksjoner: jsx og Smokeless