Omega Seamaster-tråden

:geek:Etter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del år:) artig å lese litt i denne tråden!
Velkommen :) Og gratulerer med den fineste varianten av modellen! Den blir du glad i og det kommer garantert ikke til å bli den siste alt for dyre klokken I ditt eie :cool:

Jeg har sett at det vises mye til modellnummer, 2xxx.xx eller lignende. Hvor kommer disse fra? Og hvilket nummer har den som selges «i dag»? Prøvde å finne en oversikt på nett, men det var ikke lett

Nyervervelse som dukket opp i dag. En Omega 1948 LE med en meget behagelig mesh rem/lenke :D Beklager mannehår på bildene....

Omega1.jpg
Omega2.jpg

Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Kan den påmonteres foldespenne?
Uten navn.jpg

@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
Nyervervelse som dukket opp i dag. En Omega 1948 LE med en meget behagelig mesh rem/lenke :D Beklager mannehår på bildene....

Vis vedlegg 366651Vis vedlegg 366652

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Vis vedlegg 367070

@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
Omega foldespenner krever egne remlengder, gjerne hvor begge deler er omtrent like lange (f.eks. 100/100mm). På en vanlig rem vil lengdene være mer ulike, f.eks. 120/80mm..

• Liker
Reaksjoner: Genta
Det er 2 ulike varianter av remmer avhengig av om man vil ha foldespenne eller ikke ja, som ser nesten like ut.

Det er disse 2:
Jeg har den med vanlig c-spenne, og er veldig fornøyd med den. Gummien var ganske stiv de første 3-4 ukene, og klemte langs siden av håndleddet. Men den myknet opp etter det. Min favorittreim på SMP300.

Edit: og her er Mesh, med foldespenne: https://www.omegawatches.com/omega-two-piece-strap-stainless-steel-mesh-bracelet-020z019173w

• Liker
Vis vedlegg 367070

@Genta Ja, det er foldespenne på den. I og med at mesh'en er så tett så blir det (nesten) reim feeling med den rundt lanken.

• Liker
Hvordan oppleves tykkelsen på den nye foldespenna for mesh?

Etter å ha prøvd i butikk synes jeg den bygget ganske kraftig sammenlignet med den eldre modellen..