GrimReaper
Støttemedlem
VelkommenEtter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del år
artig å lese litt i denne tråden!
VelkommenEtter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del år
artig å lese litt i denne tråden!
De "korte" referansenummerene er fra eldre årganger. Din er:Jeg har sett at det vises mye til modellnummer, 2xxx.xx eller lignende. Hvor kommer disse fra? Og hvilket nummer har den som selges «i dag»? Prøvde å finne en oversikt på nett, men det var ikke lett
Snakk om å treffe på første forsøk!Etter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del årartig å lese litt i denne tråden!
Jeg vurderer en tredjeparts gummireim til min Omega Seamaster Planet Ocean. Krav: buet ende som ligger tett til kassen. Ser at Zealande har et alternativ og at RubberB har et annet.
Finnes det andre spesialtilpassede gummireimer jeg bør vurdere?![]()
Nyervervelse som dukket opp i dag. En Omega 1948 LE med en meget behagelig mesh rem/lenkeBeklager mannehår på bildene....
Vis vedlegg 366651Vis vedlegg 366652
Er svak for PO og POC og har hatt en rekke modeller opp gjennom. Tykkelsen på ~16 mm og ~19 mm for hhv. PO og POC kombinert med de ellers voksne dimensjonene tar dessverre knekken på forelskelsen ganske raskt...Omega har virkelig mye fint på beddingen altså!
Vis vedlegg 366749Vis vedlegg 366750Vis vedlegg 366751Vis vedlegg 366752Vis vedlegg 366753Vis vedlegg 366754
Den er litt stivere enn andre gummireimer fra f.eks Zealande og Barton. Synes den bare blir mer behagelig å bruke på grunn av det.Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Kan den påmonteres foldespenne?
Omega foldespenner krever egne remlengder, gjerne hvor begge deler er omtrent like lange (f.eks. 100/100mm). På en vanlig rem vil lengdene være mer ulike, f.eks. 120/80mm..Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Vis vedlegg 367070
@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
@Genta Ja, det er foldespenne på den. I og med at mesh'en er så tett så blir det (nesten) reim feeling med den rundt lanken.Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Vis vedlegg 367070
@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...