Omega Seamaster GMT svart

Medlem
11. feb. 2010
Sted
Bergen
Kunne kanskje gått i "Galleriet", men jeg føler bildene ikke er knallgode og dessuten har jeg lyst å skrive litt.

Denne klokken er bra. Omega ligger virkelig ett hakk over de fleste andre og selv om mange mener de bruker ETA verk i hovedsak, vil jeg i alle fall si at de Omegaene jeg har hatt har skilt seg fra "vanlige" ETA klokker ved at de ikke har noe slark i verket eller krone overhodet når du stiller det og dessuten har de gått meget presist. Railmasteren min gikk på sekundet rett de 2-3 mnd jeg eide den og denne GMTen går likedan etter 4 døgn i min samling!

Grunnen til at jeg ville ha denne er at den er litt større enn Rolex explorer II. 40mm Rolex blir akkurat for lite til meg - 42mm Omega er perfekt (den nye Explorer II ville nok passet, men prisen holder meg fra å prøve den på armen).

Akkurat denne klokken kjøpte jeg her på TS og den var annonsert som en "beater". Prisen var deretter. Noen hakk og sår - til og med i glasset, men det er helt greit, da slipper jeg å irritere meg over å ha begynt forfallet av en så fin klokke selv. Jeg kan bære den uten å tenke på å være forsiktig, og den følelsen liker jeg - dyr fin klokke som blir med på alt.

Det eneste negative med denne er liten diameter på kronen. Helt grei å stille, men litt vanskelig å trekke med mine tykke fingre :D

Og slik ser den ut på ekte Bond zulu:

IMG_1816.jpg

IMG_1817.jpg

IMG_1822.jpg

Gratulere med en fin GMT, jeg var eier av den klokken tidliger, men solgte den i et svakt øyeblikk.
Savnet ble for stort, så jeg var nødt til å skaffe meg en maken.

legger ved et dårlig bilde av min nyervervelse, den peneste GMT ever. :D

Sånn skal det være, klokker er til for å brukes og nå slipper du å plages med den første ripen i en ny klokke:D

Gratulerer så mye med kjempefin GMT.

Gratulerer med verdens vakreste GMT.:eek:(i hvert fall i den prisklassen):D
Jeg har den hvite, GW, og er kjempe fornøyd med.
Gratulerer med MKII og.:D

Ja, dette er en av klassikerne - av og til bare føles alt rett (og da mener jeg ikke min mening, men noe større :D)

Agassiz, vi vil se bilder av "Great White"!

Og noen som vet hva man kaller den svarte? Om ikke må vi jo gi den et kallenavn!

Ja, dette er en av klassikerne - av og til bare føles alt rett (og da mener jeg ikke min mening, men noe større :D)

Agassiz, vi vil se bilder av "Great White"!

Og noen som vet hva man kaller den svarte? Om ikke må vi jo gi den et kallenavn!

Hadde ingen planer om å forsøple tråden din men siden du spør legger jeg ut noen bilder.
Jeg har ikke hørt om noen kallenavn på den sorte så det betyr fritt fram.:)
Rousp har også en og han har bilde av GW på Hirsch honey brown (som ikke lages lenger, tror jeg:()og det er nyyydelig.

GW på mesh:

dag1of1.jpg

GW1of1-2-3.jpg

Dagens1of1-2-1.jpg

og til slutt dette. Savner sommer!!!:cool:

Pula037-1.jpg

Hirsch Duke Honey Brown (om jeg husker rett):

IMG_5914.jpg

Har muligens postet bedre bilder av den før, men fant ikke noe i farten.
Finner et veldig bra om du googler det. :p

Hirsch Duke Honey Brown (om jeg husker rett):

IMG_5914.jpg

Har muligens postet bedre bilder av den før, men fant ikke noe i farten.
Finner et veldig bra om du googler det. :p

GMT GW er et alldeles nydelig ur. Utrolig dragning mot det uret. Explorer 2 er en skygge i forhold syntes jeg.

Jeg kjøpte i utgangspunktet dette uret som en ventepølse fram til jeg var klar for å bytte den i en exp II. Det byttet kommer ikke til å skje. :p Nå har uret fått plassen i samlingen som uret som aldri skal selges.