Omega Seamaster GMT svart

Dette er en klokke som, i likhet med Great White, skiller seg litt ut fra resten av Seamaster-linjen. Det er egentlig imponerende hva du får for pengene her. Urverket heter 1128 og er i bunn og grunn et 1120-urverk, med en egen GMT-modul som er bygd på 1120 verket. (correct me if im wrong). Med tanke på at 1120 er en modifisert utgave av toppmodellen til ETA, 2892, er det mye klokke for 8-12k på bruktmarkedet:)

Her er min:
5434ce1a-3323-b399.jpg
 
Dette er en klokke som, i likhet med Great White, skiller seg litt ut fra resten av Seamaster-linjen. Det er egentlig imponerende hva du får for pengene her. Urverket heter 1128 og er i bunn og grunn et 1120-urverk, med en egen GMT-modul som er bygd på 1120 verket. (correct me if im wrong). Med tanke på at 1120 er en modifisert utgave av toppmodellen til ETA, 2892, er det mye klokke for 8-12k på bruktmarkedet:)

Her er min:
5434ce1a-3323-b399.jpg

Er det vanskelig å finne en slik klokke med hvot urskive?
 
Jeg må ha en slik klokke med hvit urskive. Det kan legge en demper på Rolex explorer en stund i hvert fall :)

Av erfaring evt jeg at det sjelden (les aldri) funker med en ventepølse som erstatning for det du egentlig begjærer. Prøv derfor begge og vel hvilken du vil ha, og spar til den, vil være mitt råd :cool:
 
Av erfaring evt jeg at det sjelden (les aldri) funker med en ventepølse som erstatning for det du egentlig begjærer. Prøv derfor begge og vel hvilken du vil ha, og spar til den, vil være mitt råd :cool:

Du har nok så rett, så rett. Men får se hva det blir til. For rundt 8000,- så er det ikke så mye man kan gjøre feil i forbindelse med denne klokken. Verre å kjøpe en ny Explorer til 40-50 000 å angre på hvit urskive f.eks.
Jeg har engentlig funnet ut at jeg bør holde meg til et par klokker. Er ikke vits å ha mange fancy klokker som sjeldent brukes.
 
Du har nok så rett, så rett. Men får se hva det blir til. For rundt 8000,- så er det ikke så mye man kan gjøre feil i forbindelse med denne klokken. Verre å kjøpe en ny Explorer til 40-50 000 å angre på hvit urskive f.eks.
Jeg har engentlig funnet ut at jeg bør holde meg til et par klokker. Er ikke vits å ha mange fancy klokker som sjeldent brukes.

Du kan nok trygt kjøpe en GW og selge den igjen uten noe stort tap igjen mens du venter på en Explorer.
Dog tror jeg nok du bør instille deg på å betale et par lapper mer en 8000 for en. De dukker sjelden opp og holder seg godt i pris. :p

12.jpg
 
Av erfaring evt jeg at det sjelden (les aldri) funker med en ventepølse som erstatning for det du egentlig begjærer. Prøv derfor begge og vel hvilken du vil ha, og spar til den, vil være mitt råd :cool:

Helt enig. Rent bortsett fra at dette var min ventepølse for exp 2 med hvit skive også. Den kommer aldri til å bli byttet inn i noe exp 2 ;)

Hvilken tomaster seiler du på?

Fryktet at du, eller andre, skulle komme løpende å spørre om det... :p
Jeg aner ikke.. Ser du.. :mrgreen: Det jeg vet er at det er en havgående turseiler med stålskrog.. Tung som pokker men sikker på at den hadde senket et isfjell, hvertfall danskebåten.. Eieren har seilet verden rundt med den i noen år..
Jeg var med på å frakte den til Stavanger hvor den nå pusses opp.

Og i tilfelle du spør mer.. Nei, sånn egentlig så kan jeg ikke seile.. Fungerer bra om jeg får relativt spesifikke beskjeder om hvor jeg skal dra når og hvor lenge. Er ellers en relativt selvgående fokkeslask i knarr eller andre mindre båter. ;)
 
Du kan nok trygt kjøpe en GW og selge den igjen uten noe stort tap igjen mens du venter på en Explorer.
Dog tror jeg nok du bør instille deg på å betale et par lapper mer en 8000 for en. De dukker sjelden opp og holder seg godt i pris. :p

12.jpg

Flott bilde. Jeg så de lå på rundt 12-13000 på Ebay. Så er det jo MVA i tillegg. Får se om jeg ikke får bestilt en. Kan være jeg er heldig å er først ute om noen på TS legger en ut i nærmeste fremtid ;)