Omega Seamaster: dugg på innsiden av glasset

Driver ikke med racing heller selv om jeg både har Speedmaster og rask bil.
Sikkerhetsbeltet er alltid på, men så verdsetter jeg livet mer enn klokkene.
Min personlige mening er at trykktest på en klokke som ikke skal dykkes med fint kan tas på vanlig service, men om man vil være ekstra forsiktig så er det ikke galt å få den testet.
Nå er jeg av typen som tar av meg klokka før jeg går i vannet, men likevel..
 
  • Liker
Reaksjoner: Puma
Driver ikke med racing heller selv om jeg både har Speedmaster og rask bil.
Sikkerhetsbeltet er alltid på, men så verdsetter jeg livet mer enn klokkene.
Min personlige mening er at trykktest på en klokke som ikke skal dykkes med fint kan tas på vanlig service, men om man vil være ekstra forsiktig så er det ikke galt å få den testet.
Nå er jeg av typen som tar av meg klokka før jeg går i vannet, men likevel..

Prøv Ur tjenesten eller Thomas Gulbrandsen. De sender ikke til Swatch.
Jeg har hatt denne modellen før og kan fortelle at den er bygget som en stridsvogn. Du trenger ikke å være forsiktig med en sånn klokke. Det må være dårlig pakninger eller åpen krone. Denne modellen er en av få chrono hvor man kan bruke chrono pusher under vann så jeg tviler på at det er problemet som noen sa.
 
Voldsomme priser, jeg bor i UK og betalte nettopp ca 4000 kroner for service på en Omega Speedmaster med 321 verk fra 1966, dette var inkludert noen deler som måtte byttes. Utført av en eldre urmaker som er ekstremt dyktig, men greit alt er dyrt i Norge.
 
Voldsomme priser, jeg bor i UK og betalte nettopp ca 4000 kroner for service på en Omega Speedmaster med 321 verk fra 1966, dette var inkludert noen deler som måtte byttes. Utført av en eldre urmaker som er ekstremt dyktig, men greit alt er dyrt i Norge.

Omega har en prisliste på service. Leverer man inn et ur til en Omega AD skal den følges. Når det er sagt kan de 13 tusen som ble quotet over være inkludert litt gnikking og gnuing på begynnende rust også for alt vi vet
 
Omega har en prisliste på service. Leverer man inn et ur til en Omega AD skal den følges. Når det er sagt kan de 13 tusen som ble quotet over være inkludert litt gnikking og gnuing på begynnende rust også for alt vi vet

Sant det, og når man har en eldre klokke vil vel de fleste komme fram til at å levere den til AD så er det som regel like uegnet som det er å levere en gammel bil med mange feil til reparasjon på et merkeverksted. Greit noen ganger kan det forsvares men som regel ikke.
 
Fikset. 15.200,- og nå i tipptopp stand.
 

Vedlegg

  • 212E2D97-10A4-44A0-90EB-F5C2D8BB6CDB.jpeg
    212E2D97-10A4-44A0-90EB-F5C2D8BB6CDB.jpeg
    149,1 KB · Visninger: 0