Enig i det, men til hvilken pris ?
Om det ikke trengs deler utenom (tydeligvis) nye pakninger, burde en urmaker fint kunne serve den for et sted mellom 3 og 5 tusen etter mitt syn.
Materiallista var lang.
Enig i det, men til hvilken pris ?
Om det ikke trengs deler utenom (tydeligvis) nye pakninger, burde en urmaker fint kunne serve den for et sted mellom 3 og 5 tusen etter mitt syn.
Har du fått tørket klokka eller har den vært
fuktig siden første innlegg?
Hvis fuktig så må du regne med nytt urverk. Er ikke lønnsomt å reparere hvis for mye deler må skiftes p.g.a.rust.
Og kanskje skive og visere , lumen liker ikke fukt.
Jeg regner med prisen du oppgir er hos Omega. Hvis det er det da vil jeg tru at full kasseservice er med i summen.
Fra Omega vil du da få tilbake en klokke
som er som ny.
Er kanskje verdt pengene.
Dykkerklokker brukt til dykking bør nok trykktestes ofte, ja, men de aller fleste av oss bruker dem ikke til det.Dykkerklokker bør trykktestes minst 1 gang i året, spesielt på chronographer som har flere lekkasjepunkter.
Driver ikke med racing heller selv om jeg både har Speedmaster og rask bil.
Sikkerhetsbeltet er alltid på, men så verdsetter jeg livet mer enn klokkene.
Min personlige mening er at trykktest på en klokke som ikke skal dykkes med fint kan tas på vanlig service, men om man vil være ekstra forsiktig så er det ikke galt å få den testet.
Nå er jeg av typen som tar av meg klokka før jeg går i vannet, men likevel..
Voldsomme priser, jeg bor i UK og betalte nettopp ca 4000 kroner for service på en Omega Speedmaster med 321 verk fra 1966, dette var inkludert noen deler som måtte byttes. Utført av en eldre urmaker som er ekstremt dyktig, men greit alt er dyrt i Norge.
Omega har en prisliste på service. Leverer man inn et ur til en Omega AD skal den følges. Når det er sagt kan de 13 tusen som ble quotet over være inkludert litt gnikking og gnuing på begynnende rust også for alt vi vet