Omega Seamaster: dugg på innsiden av glasset

Medlem
2. feb. 2018
Innlegg
34
Sted
Oslo
Tar den med til Bjerke tenker jeg,
men hvorfor skjer det?
BA6CBF00-A40C-4DC6-B87E-2F749BD9FDB1.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
(Trengs full service. Kr. 13.500,-. Det gidder jeg ikke az. Var nyreparert da jeg kjøpte den brukt i butikk i CPH i 2016 for 23’ DKR. Vært til enkel fiks deretter. Hvem vet hva som senere kan komme av rep.)
 
Eller sende til en flink kar i det store utland.
Med slike priser har jeg ikke dårlig samvittighet for å ikke støtte lokalt næringsliv.
 
Finn en liten uavhengig urmaker, så koster dette under halve prisen. Så sparer du penger og støtter lokalt næringsliv. Vinn Vinn:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
For det som av mange (undertegnede medberegnet)er regnet som en av de bedre Seamaster produsert så tenker jeg at den absolutt bør serves.
Enig i det, men til hvilken pris ?
Om det ikke trengs deler utenom (tydeligvis) nye pakninger, burde en urmaker fint kunne serve den for et sted mellom 3 og 5 tusen etter mitt syn.
 
Har du fått tørket klokka eller har den vært
fuktig siden første innlegg?
Hvis fuktig så må du regne med nytt urverk. Er ikke lønnsomt å reparere hvis for mye deler må skiftes p.g.a.rust.
Og kanskje skive og visere , lumen liker ikke fukt.
Jeg regner med prisen du oppgir er hos Omega. Hvis det er det da vil jeg tru at full kasseservice er med i summen.
Fra Omega vil du da få tilbake en klokke
som er som ny.
Er kanskje verdt pengene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Tar den med til Bjerke tenker jeg,
men hvorfor skjer det?Vis vedlegg 257822

Omegaen ble kjøpt brukt i anerkjent butikk i KBH i 2016 for ca 22` DKr.
Da var den nylig rusta opp, jeg fikk med kvitteringer og rep-logg.

Sjekket rep-pris to steder, Bjerke og en lokal urmaker jeg kjenner, var ca. samme pris, og det er nok fordi begge sender klokka til Omega-verkstedet.

Så enden på visa ble ca 15` og levert til den lokale, bare fordi de hadde klokka sist = enklest.

Var mye som måtte byttes, og nå veit jeg det blir ordentlig gjort.

La vekk Omegaen i ca. ett år etter at Apple W kom på hånda, men tok Omegaen i bruk igjen fordi jeg savna klokka - Omegaen er god å bære.

Litt rart å gå med klokke på hver hånd kanskje, men kan Lalum kan jeg.

Min lokale urmaker sa Omegaen må brukes litt forsiktig, den tåler ikke alt, og jeg har tatt null hensyn, Omegaen har vært med på alt, samt liggi ubrukt ca et år før jeg tok den i bruk igjen, og dugget kom på innsiden av glasset ikke så lenge etter.

Tenker det er verdt å legge en del inn i noe som har litt sjel, noe Apple W ikke har, selv om Apple W har mange kule egenskaper.

Mye må byttes og det tar tid - og til sammenlikning, eller trøst, er det ikke mye vi kan gjøre for 15’ på min jobb. Ting koster.

Så nå er det bare å vente noen uker. tbc
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Har du fått tørket klokka eller har den vært
fuktig siden første innlegg?
Hvis fuktig så må du regne med nytt urverk. Er ikke lønnsomt å reparere hvis for mye deler må skiftes p.g.a.rust.
Og kanskje skive og visere , lumen liker ikke fukt.
Jeg regner med prisen du oppgir er hos Omega. Hvis det er det da vil jeg tru at full kasseservice er med i summen.
Fra Omega vil du da få tilbake en klokke
som er som ny.
Er kanskje verdt pengene.

Dugget ble marginalt mindre, og materiallista fra Omega var lang. Så jeg får en fikset, gammel klokke til en rep-kost på ca det halve av det jeg kjøpte den brukt for i 2016. Gjør litt vondt, tvinger meg til å tenke at det er verdt det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie og reldor
Dykkerklokker bør trykktestes minst 1 gang i året, spesielt på chronographer som har flere lekkasjepunkter.
Dykkerklokker brukt til dykking bør nok trykktestes ofte, ja, men de aller fleste av oss bruker dem ikke til det.
Jeg har divere, men bruker dem ikke i vann, og jeg har Speedmastere uten å dra til månen, så for oss "vanlige" brukere holder det nok fint med vanlig service etter en god del år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg sier bare hva som er anbefalt. Det er snakk om forebygging. I ytterste tilfelle kan man ende opp i samme situasjon som trådstarter. En drop-in hos den lokale urmaker før badesesongen for en kjapp trykktest til prisen av en øl eller to på byen gir grei peace of mind.

At du har en Speedmaster, men ikke skal til månen har vel ingenting med saken å gjøre. Men når du nevner det vil jeg påpeke at Speedmaster er tiltenkt racing. Og jeg håper du bruker sikkerhetsbelte når du sitter i bil. Det er også forebygging.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB