Husker ikke nøyaktig hvilket år det er snakk om, men må ha vært en gang i perioden 2012-2014. Som ung voksen med litt for god råd dro jeg kortet hos urmaker Lian i Trondheim. En Aqua Terrra av samme typen som Daniel Craig brukte i Skyfall ble spontankjøpt for 32k. Husker det var mye penger og jeg levde med et lite økonomisk ubehag de neste dagene, men dette ga seg etter hvert. Spol tiden frem og de vertikale stripene på skiva har blitt horisontale, og datovinduet har byttet plass. Alt annet er det samme, men prisen er nå 80k for den samme klokken i den samme butikken.Det ville ikke falle meg inn å kjøpe klokken som et spontankjøp i dag. Sist gang jeg var innom og så på noen klokker ble jeg ikke engang tilbydd å få prøve den når jeg hintet frempå om at jeg var interessert i modellen (den opprinnelige klokken har dessverre blitt solgt med tiden). Mulig at jeg har blitt gammel og mer gnien på pengene, men jammen har både Omega og AD'er endret seg mye på disse 10-15 årene. Å gå inn i en klokkebutikk som fører de dyreste merkene kjennes mer ut som et jobbintervju der du må si de riktige tingene, enn en hyggelig potensiell kjøpssituasjon.
Redigert: