Omega De Ville Trésor

Takk for det Suften, TubaTom og Callahan.

Første klassiske dressur, første klokken i gull, og første med håndopptrekk siden guttedagene for min del.
Fargen på skiven veksler mellom sølv og hvit alt etter lysforholdene. Jeg er veldig fornøyd.
Skulle det være noe å sette fingeren på måtte det være datoen som egentlig er helt unødvendig på et slikt ur.

r6wITc.jpg

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Takk skal dere ha reim, Guybrush Threepwood og Fellwarden.

Flere bilder sa du? Selvsagt, det er tre år siden forrige klokkekjøp, jeg er ikke vanskelig å be:eek:

lD9GJX.jpg

AcBIIe.jpg

1r175o.jpg

V0FXZX.jpg

EyUWfE.jpg

OPyKa0.jpg

euGG2o.jpg

LM9wJC.jpg

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Takk igjen for gratulasjoner.

Jeg var på besøk hos en kamerat i går og viste han klokken. Han mente jeg like godt kunne begynne å kjøpe inn dressur fra nå av, for etter ti år med kun sportsklokker er jeg fremdeles like feit påsto han:eek:

Takk igjen for gratulasjoner.

Jeg var på besøk hos en kamerat i går og viste han klokken. Han mente jeg like godt kunne begynne å kjøpe inn dressur fra nå av, for etter ti år med kun sportsklokker er jeg fremdeles like feit påsto han:eek:

Hehe - det er av sine egne man skal ha det :)

I tillegg til å være vemodig vakker har denne klokken noen fantastiske innvoller! Håndtrukket koaksialverk (sikle sikle!).

Gratulerer med en av top 10 dressklokkene. Uten dato hadde den vært perfekt. Flott at de gjorde den manuell, da ser man hele det fine urverket uten at en roter 'skygger' samt at den blir akkurat tynn nok for en dressklokke, i motsetning til Cellini som jeg synes er for tykk med sitt 3135 'Sub' urverk (ikke rart de holder baksiden skjult).
Har Omega noen planer om å tilby Tresor i stål, mon tro?