Omega De Ville Trésor

Medlem
15. sep. 2011
Innlegg
2.716
Sted
Oslo
Jeg var nylig noen dager i Singapore.
Et mekka for klokkeinteresserte med et enormt utvalg fra de de mest prestisjefylte merkene. Når det blir så mange flotte klokkebutikker så var det så vidt jeg gadd å gå innom en av de utallige Omega-butikkene.

Men, jeg er utrolig glad for at jeg tok turen innom til slutt:)
De siste årene så har ikke Omega klart å lage en eneste klokke som har fått frem "vil-ha" følelsen. Denne derimot....endelig en Omega på ønskelisten.

Er dette den peneste Omegaen siden Pie Pan?

Nyt bildene ... bare nyt:eek:

stillframe_00034.jpg


OmegaDeVilleTreacutesorBaselworld20143_zps5dd9fd33.jpg~original


OmegaDeVilleTreacutesorBaselworld20142_zps4899deaf.jpg~original


Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-3.jpg
 
Den der er penere enn mange Calatravaer, det er sykt hva merkevarenavnene gjør med oss. Det hadde sittet langt inne å kjøpt den der framfor Patek selv om denne på mange måter er den perfekte dressklokke i gull. Jeg er jo megafan av Omega og allikevel føler jeg det slik.
 
Omega har vært veldig heldig med designet på den. 40mm? Nydelig verk også. Men tror den koster litt. I rose er vi nok godt over 100 tipper jeg.
 
Den var lekker. Anelse om $ :confused:

Klokken ligger på ca 80 000 hos Urverket.no - det står også en note om at det går å forhandle pris. Usikker på hva det betyr? 75 000?

Til denne prisen så kan det da ikke være mange reelle konkurrenter?

Mer info :
60 timers gangreserve, manuelt ur, Ø40mm og 10,6mm tjukk.
 
Veiledende pris på denne i gult og rødt gull er 89100 kroner, den i hvitt gull mener jeg var 96-97000.
Jeg har denne i bestilling, skal poste noen bilder i denne tråden når jeg får den.
 
Det er en meget pen klokke, og prisen er heller ikke så aller verst til gull å være. Nå skal det sies at alle gullklokker er overpriset, men totalt sett kommer denne meget godt ut!
 
Nyydelig klokke, denne hadde jeg levd godt med i rødt gull.

I følge Hodinkee ligger den på 13800 USD i YG eller RG, 15000 USD i WG. Så da er jo de norske prisene plutselig "rimelige" inntil valutakorreksjonen kommer.
 
Nyydelig klokke, denne hadde jeg levd godt med i rødt gull.

I følge Hodinkee ligger den på 13800 USD i YG eller RG, 15000 USD i WG. Så da er jo de norske prisene plutselig "rimelige" inntil valutakorreksjonen kommer.

Hvis man bestiller den via England - se http://www.chrono24.com/en/omega/de-ville-tresor--id3108771.htm?query=Omega+De+Ville+Tresor&dosearch=true&searchexplain=1&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm - trekker fra VAT og legger på MVA så blir jo dette en svææært trivelig pris:cool:

...nå kjenner jeg det rykker i kjøpefoten:eek:
 
Denne Omegaen kunne jeg lett ha kjøpt!

Venter bare på at noen av de legendariske flipperne på forumet kjøper den, utroper den til den eneste ene og keeperen, for så å selge den videre med tap et par uker etter.

Navn kan nevnes; det er imidlertid helt unødvendig :mrgreen:
 
Sånn ja, Omega!

Det er dette som skulle vært Constellation.

Vil nesten tro at de kan finne på å sette pie pan-skive på denne i fremtiden. Da snakker vi! :)
 
Da var den endelig kommet i hus. Måtte vente noen ekstra uker på den svarte remmen. Noen bilder til tåler sikkert denne tråden :)

5ANK1Q.jpg


3aJAbx.jpg


BVm4Ri.jpg
 
Rett og slett fantastisk. Selve skiven er jo et eventyr i seg selv! Gratulerer så mye! Denne går rett inn på ønskelisten! Takk for at du deler nydelige bilder med oss!
 
Takk for det Suften, TubaTom og Callahan.

Første klassiske dressur, første klokken i gull, og første med håndopptrekk siden guttedagene for min del.
Fargen på skiven veksler mellom sølv og hvit alt etter lysforholdene. Jeg er veldig fornøyd.
Skulle det være noe å sette fingeren på måtte det være datoen som egentlig er helt unødvendig på et slikt ur.

r6wITc.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan