Omega De Ville Trésor

Takk skal dere ha reim, Guybrush Threepwood og Fellwarden.

Flere bilder sa du? Selvsagt, det er tre år siden forrige klokkekjøp, jeg er ikke vanskelig å be:eek:

lD9GJX.jpg


AcBIIe.jpg


1r175o.jpg


V0FXZX.jpg


EyUWfE.jpg


OPyKa0.jpg


euGG2o.jpg


LM9wJC.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Takk igjen for gratulasjoner.

Jeg var på besøk hos en kamerat i går og viste han klokken. Han mente jeg like godt kunne begynne å kjøpe inn dressur fra nå av, for etter ti år med kun sportsklokker er jeg fremdeles like feit påsto han:eek:
 
Takk igjen for gratulasjoner.

Jeg var på besøk hos en kamerat i går og viste han klokken. Han mente jeg like godt kunne begynne å kjøpe inn dressur fra nå av, for etter ti år med kun sportsklokker er jeg fremdeles like feit påsto han:eek:

Hehe - det er av sine egne man skal ha det :)

I tillegg til å være vemodig vakker har denne klokken noen fantastiske innvoller! Håndtrukket koaksialverk (sikle sikle!).
 
Gratulerer med en av top 10 dressklokkene. Uten dato hadde den vært perfekt. Flott at de gjorde den manuell, da ser man hele det fine urverket uten at en roter 'skygger' samt at den blir akkurat tynn nok for en dressklokke, i motsetning til Cellini som jeg synes er for tykk med sitt 3135 'Sub' urverk (ikke rart de holder baksiden skjult).
Har Omega noen planer om å tilby Tresor i stål, mon tro?
 
Det vakreste dressuret til Omega siden de sluttet å produsere Connie Pie Pan. Fantastisk!
 
Denne er er rett og slett bare lekker.

Jeg er hovedsakelig opptatt av "dressur" (går dog sjeldent i dress) - denne er definitivt blant de flotteste. De nærmeste konkurrentene koster fort det dobbelte:cool:

Dette er definitivt det peneste uret fra Omega siden Pie Pan. Forsåvidt bra med dato, selv om jeg begynner å slite litt med liten skrift...

Hos hvem endte du opp med å kjøpe fra @HerrUr ?
 
Redigert av en moderator:
Denne er er rett og slett bare lekker.

Jeg er hovedsakelig opptatt av "dressur" (går dog sjeldent i dress) - denne er definitivt blant de flotteste. De nærmeste konkurrentene koster fort det dobbelte:cool:

Dette er definitivt det peneste uret fra Omega siden Pie Pan. Forsåvidt bra med dato, selv om jeg begynner å slite litt med liten skrift...

Hos hvem endte du opp med å kjøpe fra @HerrUr ?

Dette ble sjette gang jeg kjøpte ny klokke hos Lervik Ur. Strålende fornøyd med folkene og servicen der.
 
Redigert av en moderator:
Takk for at du deler, denne var aldeles pen! Har sett mange bilder av denne, men dine "hands on" bilder må jeg si overbeviste meg totalt. Enig at de kunne tatt bort datoen. Men hvordan synes du str på den er ?
 
Takk for at du deler, denne var aldeles pen! Har sett mange bilder av denne, men dine "hands on" bilder må jeg si overbeviste meg totalt. Enig at de kunne tatt bort datoen. Men hvordan synes du str på den er ?

Takk for det. Kassen er 40mm på denne som er en fin størrelse på et dressur. Men jeg er vant til litt større klokker så mindre kunne den ikke vært for min del.