- Medlem
- 10. feb. 2012
Et hav av forskjell. Nå er det lite feil, gode og gjerrige motorer, ok design, mye plass og lav pris = perfekt (om man ikke skal svi 500+ på en familiebil.
Synd å si det, men jeg hadde ikke kjøpt meg en nyere SAAB. Lite sjarm og særpreg igjen etter at GM tok over, og også dårlig mtp feil, motorer osv. I tillegg masse generiske GM-deler. Nå er de vel ute av såga for godt, dessverre... Men eldre SAABer skal man ikke kimse av
![]()
Da jeg vokste opp var det ei i hjembygda som hadde en Skoda av type 105 (eller i 100-serien i alle fall med det jeg kan huske). Ikke akkurat noe å hoppe i taket for....
omtrent som denne
![]()
I mange år var dette min forestilling på Skoda-merket. Rart hvor lenge fordommer kan sitte igjen. Faktisk ikke før Superben med dens strålende omtaler at jeg fikk litt øynene opp for merket igjen.
Og bilen vist i andre post i denne tråden er jo rett og slett flott!
Grattis med ny bil, krille
..... og mindre gode råd![]()
Hun mumler bare noe om "Hvorfor ha Skoda når man kan gå da?" og mener at vi burde ha kjøpt fransk bil.
Apropos Skodafordommer og slikt noe, min svigermor er vokst opp med en far som hadde en slik:
![]()
Hun får helt hetta når vi snakker om Skodaer, og kan ikke fatte og begripe at vi skal kjøpe en. Hun mumler bare noe om "Hvorfor ha Skoda når man kan gå da?" og mener at vi burde ha kjøpt fransk bil.
Skoda er bare et navn. Det er en VW produsert i Tsjekkia.
Hun mumler bare noe om "Hvorfor ha Skoda når man kan gå da?" og mener at vi burde ha kjøpt fransk bil.