NOMOS Glashütte

Jeg tenker å bestille en Tangente i gave til min samboer. Er det noen som har førstehåndserfaring med versjonen på 33mm? Er veldig usikker på om 35mm blir for stort til en damelanke.. Noen som har innspill når det gjelder opplevd størrelse på disse modellene?

Vi var i Glashutte i våres og kjøpte klokker. Samboeren min prøvde både 33 og 35 mm av Tangente, hun kjøpte 33mm. Hun har vel ganske normale damelanker. Veldig fornøyd

• Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Vi var i Glashutte i våres og kjøpte klokker. Samboeren min prøvde både 33 og 35 mm av Tangente, hun kjøpte 33mm. Hun har vel ganske normale damelanker. Veldig fornøyd

Takker for svar! Jeg syntes 33 høres veldig lite ut, men på bilder jeg har klart å oppdrive så oppleves den større.

Hvordan var det å besøke Nomos? (Og A.Langhe hvis dere dro dit og samtidig.)
Fikk mail fra de at de tok imot besøk fra April -> Mai.

Hos Nomos hadde de første ledige plass for omvisning våren 2016 og fra A.Lange fikk jeg aldri svar. Så det ble å gå på det fantastiske klokkemuseet før vi stakk innom Nomos butikken og kjøpte klokker

• Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Sitter å leser Encyclopaedian til Nomos. Hva tror dere om en tourbillon?
Mwc6r4s.jpg

Ser for meg at Nomos er typen til å ha den kun synlig fra baksiden..

Jeg holdt på å bestille Metro i champagne. Men den gangen var det 9 måneder ventetid. Det synes jeg var for lenge å vente.
Nå ser jeg at det er fem måneder igjen med ventetid på den.
Tiden går fort :)

• Liker
Reaksjoner: Vidar
Må si at den asymmetriske men vakre Metro vokser på meg. Men en leveringstid fra Nomos på 9 måneder blir litt lenge.

Er det noen på sonen som har denne?

Jeg fikk min Metro på døra i dag! Kjøpt fra MyChrono (via Chrono24), uten ventetid av betydning. Fikk veldig god kundeservice der.

Er usikker på om det var riktig å kjøpe den litt streite 38 Datum, eller om jeg skulle turt å kjøpe originalen med den artige Power reserve'n, men nå er det gjort. For noen dager siden blei jeg også oppmerksom på Metro neomatik, den hadde jeg ikke fått med meg da jeg bestilte min. Hadde vært gildt med automatisk opptrekk, men mistenker at 35 mm blir litt i minste laget.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min 38 Datum. Den er virkelig ualminnelig lekker! Er det lov å si "keeper"?

Redigert:
Jeg fikk min Metro på døra i dag! Kjøpt fra MyChrono (via Chrono24), uten ventetid av betydning. Fikk veldig god kundeservice der.

Er usikker på om det var riktig å kjøpe den litt streite 38 Datum, eller om jeg skulle turt å kjøpe originalen med den artige Power reserve'n, men nå er det gjort. For noen dager siden blei jeg også oppmerksom på Metro neomatik, den hadde jeg ikke fått med meg da jeg bestilte min. Hadde vært gildt med automatisk opptrekk, men mistenker at 35 mm blir litt i minste laget.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min 38 Datum. Den er virkelig ualminnelig lekker! Er det lov å si "keeper"?

Gratulerer, den er nydelig. Vi trenger flere bilder!