Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Jeg synes bruktmarkedet på Tidssonen er en addon, det er ikke det som er Tidssonen. Om du synes man skal legge ned Tidssonen pga at folk følger markedspriser på bruktmarkedet, så er jeg selvfølgelig ikke enig.

Greit nok å tjafse i denne tråden om hvor ille det er blitt her i verden. Hvordan skal det egentlige gå med oss nå når man ikke en gang kan få seg en Rolex til listepris? Men det tar i hvert fall jeg mest som underholdning og tidtrøyte. Jeg synes ærlig talt disse diskusjonene er litt morsomme, selv om jeg forstår at mange er møkk lei. Men da er det jo bare å holde seg unna tråden.

Det er veldig enkelt å takke nei til slike priser. Behøver ikke å legge ned et glimrende forum av den grunn. (Og ja, jeg skjønner at du setter det på spissen, det gjør jeg også!) :)

Uansett takket jeg høflig nei til vedkommende i annen sak i dag, han har jo flere klokker ute. Ikke noe galt med det og verden går videre.

Nå skal jeg ta en øl. Må jo få gjort noe fornuftig i ferien.

Tja... den annonsen for døde hudrester i hodebunnen ligger ikke ute på TS lenger. Redigert av @Vestante til «Finn». Elegant omformulering av annonsen.

Ingen problemer med at folk selger til markedspris om klokken har vært i samlingen en stund og all plast er fjernet.

Men, kom igjen ... la noen som faktisk vil ha klokken få plassen på ventelisten. Valget hadde vært utrolig enkelt i min bok. Det er ikke verdt 25k for å bli stemplet som en horologisk invistorparasitt.

Vestante skal dog ha kudos for å komplementere Hulken med en grønn paraply, slips og penn fra Rolex. Elegant og schtilig som Moods of Norway ville sagt.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Vil bare si at det ikke var meningen å oute eller henge ut @Vestante på noe måte. Beklager hvis du følte det slik. Synes du løste dette på en elegant måte som @pferdgarten sier. Kudos også for å legge til ekstra stæsj. Du får nok det du ønsker for den selv om den bare ligger ute på finn. Lykke til med salget.

Morn der, gutter ;) Temaet pris på ny-brukt Rolex er og blir det mange følelser rundt, og det er jeg klar over. Derfor fjernet jeg også annonsen mer eller mindre umiddelbart fra TS. Jeg kan også omredigere til «fjernet» i steden for «finn», om dette anses mer politisk korrekt.

Men, som den ene påpeker har jeg også har en annen annonse - Ploprof’en. Den er også så godt som ny, som en del andre ur jeg har solgt. Hvor er all oppmerksomheten i forhold til det enorme tapet man tar i forhold til kjøp av andre merker? Da blir det gjerne stille, fordi man ofte ønsker dyre ur til gibortpris........... Med unntak av kjøp og salg av Rolex er jeg ganske sikker på at mange av oss over mange år har tatt betydelige tap ved å leve ut denne hobbyen. At man automatisk blir uglesett som spekulant den ene gangen man selger en Rolex, til noe som antas er markedspris, ja det får bare være..........;)

Redigert:
Morn der, gutter ;) Temaet pris på ny-brukt Rolex er og blir det mange følelser rundt, og det er jeg klar over. Derfor fjernet jeg også annonsen mer eller mindre umiddelbart fra TS. Jeg kan også omredigere til «fjernet» i steden for «finn», om dette anses mer politisk korrekt.

Men, som den ene påpeker har jeg også har en annen annonse - Ploprof’en. Den er også så godt som ny, som en del andre ur jeg har solgt. Hvor er all oppmerksomheten i forhold til det enorme tapet man tar i forhold til kjøp av andre merker? Da blir det gjerne stille, fordi man ofte ønsker dyre ur til gibortpris........... Med unntak av kjøp og salg av Rolex er jeg ganske sikker på at mange av oss over mange år har tatt betydelige tap ved å leve ut denne hobbyen. At man automatisk blir uglesett som spekulant den ene gangen man selger en Rolex, til noe som antas er markedspris, ja det får bare være..........;)

-og for dem som forsatt lurer på hvorfor jeg selger, nå når jeg var så heldig og endelig fikk en ny Hulk? Vet dere? Uret er hypet, og gir for mitt vedkommende langt nær samme godfølelse som den two-tone sub’en jeg har. Mye av grunnen til pris-bonanzaen er slike som oss på TS. Alle sauene som går i flokk og vil spise nøyaktig det samme gresset. Tro meg, det finnes mange andre urprodusenter der ute som lager minst like gode og pene ur, til en langt lavere pris ;)

Mye av grunnen til pris-bonanzaen er slike som oss på TS. Alle sauene som går i flokk og vil spise nøyaktig det samme gresset. Tro meg, det finnes mange andre urprodusenter der ute som lager minst like gode og pene ur, til en langt lavere pris ;)
+1. Det finnes en stor verden å utforske utenfor Rolex-sfæren, det går fint an å være klokkeentusiast uten å ha eid en eneste Sub.

Edit:

Angrer innspillet, prøver å diskutere mindre på nett.
For protokollen vil jeg si jeg er enig med trådstarter!

Redigert:
Skjønner meg ikke på enkelte medlemmer her inne, legger ut annonser der de ønsker profittørers forslag der pepper'n gror, samtidig som deres egen prissetting er om ikke rent profittjag, preget av å være fortjenestesbasert. Her har man en LN116710 i bra stand, med manglende papirer, men ellers er alt på stell - 68k:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124596735

Har sett folk prøve seg på 78-82k for samme modell, gjerne par-tre år gamle og.

Jeg skjønte heller ikke den. Ikke rart klokka er relativt lavt priset når ingen ting er på stell. Jeg hadde ikke kjøpt den...