Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Prikken over i-en, toppen av kransekaka etc. Men det som virkelig tar kaka er hvis den i disse ventelistetider, ble solgt av Bjerke...

Vel, det er vel ikke helt usannsynlig det. For hva det er verdt så vet vel Bjerke i så tilfelle hvem selger er og vedkommende vil bli svartelistet. Men 120 laks for en hedersplass på svartelisten er vel en deal mange kan leve med, tipper jeg.

Vel, det er vel ikke helt usannsynlig det. For hva det er verdt så vet vel Bjerke i så tilfelle hvem selger er og vedkommende vil bli svartelistet. Men 120 laks for en hedersplass på svartelisten er vel en deal mange kan leve med, tipper jeg.

Men er det virkelig slik at man blir svartelistet? Merker meg at mange skriver det og andre skriver at "dette følger de med på" osv. Men om du er en av Bjerkes kanskje aller beste kunder (noe jeg antar du må være for å få nr. 1 av den klokka) og så lemper den ut igjen med fortjeneste, hva har Bjerke igjen for å "svarteliste" (hva nå enn det egentlig måtte bety)?

(Kjør debatt....)

Men er det virkelig slik at man blir svartelistet? Merker meg at mange skriver det og andre skriver at "dette følger de med på" osv. Men om du er en av Bjerkes kanskje aller beste kunder (noe jeg antar du må være for å få nr. 1 av den klokka) og så lemper den ut igjen med fortjeneste, hva har Bjerke igjen for å "svarteliste" (hva nå enn det egentlig måtte bety)?

(Kjør debatt....)

Ansatt ved Bjerke sa selv at dette er praksis hos de, så kan nesten ikke gjøre annet enn at vi (jeg) får tro på de.
Havner du på "Svartelisten" deres får du ikke stå på venteliste for ettertraktede modeller, men du kan forsatt kjøpe hyllevarer. Bjerke er vel interessert i å beholde sitt rykte og renommé som en seriøs forhandler av eksklusive klokker.
Tror ikke de er redd for å brenne inne med stålmodellene til Rolex, så de er ikke avhengig av enkelt kunder for å få omsetning på de. Det er vel mer en gest for å vise gode kunder at de blir satt pris på at de får forkjøpsrett på de mest eksklusive modellene.

• Liker
Reaksjoner: Risti4life
Det der er nok vanskelig for AD også. En som kjøper 10 klokker i året er jo en god kunde. Men den som kjøper en klokke i året i 10 år er jo også god kunde. Et enkelt regnestykke er vel hvem tjener AD mest på. Så selv om det flippes videre så er personen fortsatt god kunde. Sitter nok lenger inne og selge samleobjekter som pepsi og daytona til flipperen. Så AD sitter litt mellom barken og veden her vil jeg tro.

Ansatt ved Bjerke sa selv at dette er praksis hos de, så kan nesten ikke gjøre annet enn at vi (jeg) får tro på de.
Havner du på "Svartelisten" deres får du ikke stå på venteliste for ettertraktede modeller, men du kan forsatt kjøpe hyllevarer. Bjerke er vel interessert i å beholde sitt rykte og renommé som en seriøs forhandler av eksklusive klokker.
Tror ikke de er redd for å brenne inne med stålmodellene til Rolex, så de er ikke avhengig av enkelt kunder for å få omsetning på de. Det er vel mer en gest for å vise gode kunder at de blir satt pris på at de får forkjøpsrett på de mest eksklusive modellene.

Jeg har ikke noe innsideinformasjon her, så skal ikke uttale meg for sterkt. Men mine tanker er egentlig ganske enkle:

1. Det er ikke snakk om å "brenne inne med stålmodellene til Rolex". Jeg ville gjette på at de prioriterer kunder som kjøper mye annet og at de derfor bruker denne etterspørselen på stål-rolex til å gi noe tilbake til de som øker omsetningen i sin helhet.

2. Det er vel ikke slik at AD som Bjerke mister sitt rykte og renommé fordi noen som har kjøpt en ettertraktet klokke hos dem selger den videre med fortjeneste?

3. På grunn av punkt 2 har AD likevel noe å tjene på å fremstå utad som en moralens vokter og dermed passe på å si at "vi følger med på dette" og i mer uformelle fora snakke om "svartelister".

4. På grunn av punkt 1 har imidlertid AD ingenting å tjene på å faktisk gjennomføre dette.

My 5 cent: Legg igjen nok penger hos AD og du blir prioritert i køen. Selg kø-klokkene raskt med fortjeneste og du risikerer kanskje, de få gangene det er mulig å spore det direkte til deg, at du ikke blir fullt så prioritert neste gang, men neppe stor forskjell.

De tre tingene jeg har fått med meg at andre er opptatt av og har sterke meninger om i dette året. Forøvrig mitt feste innvelg i denne tråden. :D

1. Urm. Bjerke
2. Rolex
3. Ventelister

De tre tingene jeg har fått meg meg at andre er opptatt av og hadde sterke meninger om i 2014, da jeg ble introdusert til horologi og TS.

1. Det er for mange Rolex salgsannonser på TS marked
2. Det er for mange Rolex salgsannonser på TS marked, ellers rolig i fellesferien
3. Det er for mange Rolex salgsannonser på TS marked

Redigert:
Screenshot_20180630-223548_Chrome.jpg

https://www.lunaroyster.com/watches...ef-126710-blro-steel-ceramic-pepsi-on-jubilee

Haha, visste det skulle komme en kommentar om denne annonsen i denne tråden! Ligger jo ute her på Tidssonen også. Men herregud, hvorfor i all verden skal han ikke hive seg på bølgen? Ærlig sak. Bare å la være å kjøpe.

Ærlig sak å hive seg på bølgen men hadde vært fint om han har holdt seg til Per og Pål på Finn. Fortsetter det sånn er det bare å legge ned Tidssonen og melde overgang til Klokkeriet for de som fortsatt føler noe interesse i denne hobbyen.