Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Hør hør!
Og gressallergi generelt. Vært halvveis i ørske siden jeg kom hjem fra Sogndal og fotballcup på nyslått gress på søndag. Begynner å slippe nå, men hjelpes..
Er heldigvis ikke allergisk mot annet en unødvendige e-poster på jobben, bærekraftstyranni og GDPR-agenter. Denne gangen er det visstnok et virus som er synderen. Sikkert over om et par dager, mens de tre andre variablene dessverre lever mye lengre.
 

Styret vil nok fungere mer som et filter - det er vilkårene i forsikringsavtalen for borettslaget eller sameiet som faktisk regulerer hva som dekkes. Skader som ikke dekkes av forsikringen men blir meldt inn vil jo ikke være med på å øke pris.

Nå har jeg bare erfaring fra to sameier og ett borettslag, men skader på egen innredning fra eget inventar er ikke noe vi har hatt dekning for med felles forsikring. Den dekker skader på bygningsmasse og felles installasjoner som rør og elektriske installasjoner frem til grensen for hvor det blir seksjons-
/andelseiers ansvar. Hadde det vært vannlekkasje fra et vannrør kunne det vært annerledes.
Ja, det er åpenbart at det er vilkåret som regulerer hva som dekkes.

Jo, skader som meldes inn men ikke er dekningsmessig vil kunne bidra til forhøyet premie ved fornyelse.
 
Er heldigvis ikke allergisk mot annet en unødvendige e-poster på jobben, bærekraftstyranni og GDPR-agenter. Denne gangen er det visstnok et virus som er synderen. Sikkert over om et par dager, mens de tre andre variablene dessverre lever mye lengre.
Der ... der ja . Der er en kilde til konstant daglig frustrasjon . Ikkje for at vi ikkje driver bærekraftig , men alt skal dokumenteres i hytt å gevær. målsettinger må lages og rapporter ingen leser må skrives. OG nå skal vi t.o.m dokumentere at våre leverandører følger vedtatt regelverk også . Janei. Kan ikkje sei eg liker slikt. 99%er jo uansett bullshit.