Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Tok turen til urmakeren for å hente fire klokker etter trykktesting – klar for badesesongen og alt det der.

Blir møtt av en ansatt som kommer med alle fire klokkene... i en ziplock-pose.
Og så – som om det var småstein fra stranda – "tømmer" hen dem ut på disken.

Joda, det er dykkerklokker. De tåler trykk og en trøkk. Men det betyr vel ikke at de skal behandles som poteter i løsvekt?

Går ikke an. Hvilken urmaker?

Påføring av VOEC for å unngå dobbel momsbetaling, er en utfordring fra UK. Det er i alle fall min erfaring. De gangene jeg har "blitt utsatt" for dobbel moms, er dette utelukkende handler fra UK. Aldri andre steder i verden de siste 20+ årene. Kanskje en high visibility vest er årsaken? Disse vestene er visstnok veldig populære i UK.
Dette var fra Tyskland. Han var vist kjent med moms på salg til USA, men ukjent med at Norge var utenfor EU... Men det er jo ikke mitt problem. (eller jo, men det burde ikke være det)
Får finne ut av hvordan jeg evt får tilbake momsen fra ebay. Er ikke snakk om kjempesummer, men kjedelig likevel.

Er ikke snakk om kjempesummer, men kjedelig likevel.
Enig. Ville dristet meg til å karakterisere det som irriterende. Selv så innså jeg at det administrative hassle, ikke stod i forhold til tiden og den formelle prosessen det tar å rette opp i. Løsingen er å avsjekke med selger i forkant om hvilket VOEC-nummer selger vil påføre papirene. Mulig hen tar hintet før varene sendes.

• Liker
Reaksjoner: Bøygen
Enig. Ville dristet meg til å karakterisere det som irriterende. Selv så innså jeg at det administrative hassle, ikke stod i forhold til tiden og den formelle prosessen det tar å rett eopp i. Løringen er å avsjekke med selger i forkant om hvilket VOEC-nummer selger vil påføre papirene. Mulig hen tar hintet før varene sendes.
Kan være enig i det. Har fått kritikk for overdreven bruk av begrepet "kjedelig" tidligere 🤓

Enig. Ville dristet meg til å karakterisere det som irriterende. Selv så innså jeg at det administrative hassle, ikke stod i forhold til tiden og den formelle prosessen det tar å rette opp i. Løsingen er å avsjekke med selger i forkant om hvilket VOEC-nummer selger vil påføre papirene. Mulig hen tar hintet før varene sendes.
Dette var litt morsomt, jeg så bare den første setningen din, men fikk med mye mer da jeg siterte 🤓
1751491361883.png

Bestilt klokke fra utlandet, inkl mva. DHL vil også gjerne ha mva (på.mva). Kommer vel ingen vei her?
Jo, bare å krangle litt så går det fint.
Husk å legge til «Beklager ulempen dette medfører dere» i bunn av hver e-post.

Beste feriefølgetongen som finnes det der 😅

Heteslag!
Sånne ting som man leser skrekkhistorier om i avisen fra syden og sånn.

Vel….etter 9 timer fysisk arbeid i hagen igår hvor det ble båret og lagt cirka 6 tonn med rullestein, etterfulgt av en liten mil tur med hundene hvor store deler av dagen ble tilbrakt med minimalt med klær så oppdager jeg at jeg er blitt temmelig solbrent.
Når jeg våkner idag å karrer meg ut av senga så er jeg altså så svimmel og «tomsete» i hele kroppen, og har tilnærmet null kontroll på armer og bein.
For å legge inn noe klokkerelatert så ble Garmin Fenix klokken ett godt verktøy idag der en noe forhøyet hvilepuls eskalerte kraftig når jeg reiste meg med medfølgende svimmelhet og enorm kaldsvetting.

Etter å ha konsultert med legevakt så sender de en ambulanse og frakter meg til lege for videre undersøkelser.
Blir hjemsendt med beskjed om å få i meg rikelig med drikke og holde meg unna solen idag.
Horisontalen er den eneste stillingen som fungerer for meg idag, med ett håp om at dette bedrer seg snarest.

Ikke til å spøke med dette her, en utrolig kjedelig tilstand å være i når det endelig er sommervær ute….

Heteslag!
Sånne ting som man leser skrekkhistorier om i avisen fra syden og sånn.

Vel….etter 9 timer fysisk arbeid i hagen igår hvor det ble båret og lagt cirka 6 tonn med rullestein, etterfulgt av en liten mil tur med hundene hvor store deler av dagen ble tilbrakt med minimalt med klær så oppdager jeg at jeg er blitt temmelig solbrent.
Når jeg våkner idag å karrer meg ut av senga så er jeg altså så svimmel og «tomsete» i hele kroppen, og har tilnærmet null kontroll på armer og bein.
For å legge inn noe klokkerelatert så ble Garmin Fenix klokken ett godt verktøy idag der en noe forhøyet hvilepuls eskalerte kraftig når jeg reiste meg med medfølgende svimmelhet og enorm kaldsvetting.

Etter å ha konsultert med legevakt så sender de en ambulanse og frakter meg til lege for videre undersøkelser.
Blir hjemsendt med beskjed om å få i meg rikelig med drikke og holde meg unna solen idag.
Horisontalen er den eneste stillingen som fungerer for meg idag, med ett håp om at dette bedrer seg snarest.

Ikke til å spøke med dette her, en utrolig kjedelig tilstand å være i når det endelig er sommervær ute….
Ja det kan være farlig. Men etter 26 år en grad nord for ekvator og etter å ha vært manager for personell som jobber i varmen i mange år tror jeg du skal revurdere væskeinntaket ditt. Du må drikke nok vann til å holde det gående. Det betyr ofte, drikk litt hvert kvarter. Drikk selv om du ikke føler deg tørst. Og drikk nok, om du må gå for å pisse betyr ingenting for væskebalansen din. Du må fylle på.

• Liker
Reaksjoner: BigT og Jone