Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Til @GrimReaper som tok ord til mitt forsvar og andre som er så drittlei av kommentarene mine.
I 1988(omtrent) var jeg i et stort lukket politisk møte nær Paris og hørte en del.
Derfra forlatet jeg partiet og bestemte meg for å aldri stemme for noen.
Det tok meg faktisk noen tiår for å konstatere konsekvensene av alt som virkelig foregikk der og da i møtet.
Mange kan oppfatte meg som skrudd i trynet eller paranoid, men jeg bryr meg lite.
Så det er sagt.
Kommentarene mine var ikke ment for å sabotere forumet, eller for å forurense alt.
Jeg er ingen sabotør og lover @Jon Henrik at jeg skal derfra oppføre meg etter reglene han ønsker å ha.
Det er greit og jeg kan leve uten utbrudd.
Case closed.
 
Til @GrimReaper som tok ord til mitt forsvar og andre som er så drittlei av kommentarene mine.
I 1988(omtrent) var jeg i et stort lukket politisk møte nær Paris og hørte en del.
Derfra forlatet jeg partiet og bestemte meg for å aldri stemme for noen.
Det tok meg faktisk noen tiår for å konstatere konsekvensene av alt som virkelig foregikk der og da i møtet.
Mange kan oppfatte meg som skrudd i trynet eller paranoid, men jeg bryr meg lite.
Så det er sagt.
Kommentarene mine var ikke ment for å sabotere forumet, eller for å forurense alt.
Jeg er ingen sabotør og lover @Jon Henrik at jeg skal derfra oppføre meg etter reglene han ønsker å ha.
Det er greit og jeg kan leve uten utbrudd.
Case closed.
Jeg setter pris på forståelsen og samarbeidsviljen @Hammerfjord

Politikk (om vi kan samle det under den betegnelsen) er åpenbart noe du har et sterkt engasjement for. Men du er neppe alene om dette i Tidssonens medlemsmasse, hvor det er alt fra folk med sterke meninger, til folk som jobber med politikk på siden eller på heltid.

For mange er nok Tidssonens forum et avbrekk fra disse store spørsmålene, og selv om vi tidvis har temaer som går utenfor klokker, så er ideen å fremdyrke en atmosfære som er mer et anstendig middagsselskap enn et politisk vekkelsesmøte eller politisk debatt på amerikansk fjernsyn. Jeg lever ganske godt med å ikke vite hva mine medbrukere står for politisk, og tror de fleste føler det samme.

At andre brukere i liten grad engasjerer seg i de politiske utspillene dine har nok mer med dette, fremfor å handle om støtte/ikke støtte i dine synspunkter. Så jeg vet ikke om jeg ville gått så langt som "skrudd i trynet" eller "paranoid" :)
 
Og det kan jeg ikke like, for å forbli i temaet.

Vi lever i en tid hvor alt ble politisert, inkludert dagens og sesongens været.
Med konstant sosial og økonomisk ingeniøring, alt er blitt ultra politisert og polarisert som aldri før i vår levetid.
Sykdommene er blitt politisert.
Bilen du kjører og hvordan du varmer huset ditt, er blitt mer og mer politisert.
Skolebøkene, uansett faget, fyller seg mer og mer med klimapolitikken og mesteparten av elevene blir drittlei. Og ingen tør å si noe.
Ingenting lever sitt eget liv, alt må bli styrt i en viss retning, eller blir det demonisert.
Film-, mat- , klær- og klokkeindustrien er blitt politisert. Ja, til og med klokkeindustrien.
Da er det dessverre fort gjort å havne i en "politisk" diskusjon.
Inkludert for Kongen selv, som går på eggeskall hver gang han uttaler seg.
Folk krangler om været og havner i politiskarena. Det er trist som fæn.
Jeg er mest interessert i økonomi, men det er fortsatt alt for politisk for mange.
Og derfra blir jeg ikke alene på forumet, med å komme med "politiserte" kommentarer, hvis vi ser nærmere på det.
Men nok er nok med dagens sutring.
 
Og det kan jeg ikke like, for å forbli i temaet.

Vi lever i en tid hvor alt ble politisert, inkludert dagens og sesongens været.
Med konstant sosial og økonomisk ingeniøring, alt er blitt ultra politisert og polarisert som aldri før i vår levetid.
Sykdommene er blitt politisert.
Bilen du kjører og hvordan du varmer huset ditt, er blitt mer og mer politisert.
Skolebøkene, uansett faget, fyller seg mer og mer med klimapolitikken og mesteparten av elevene blir drittlei. Og ingen tør å si noe.
Ingenting lever sitt eget liv, alt må bli styrt i en viss retning, eller blir det demonisert.
Film-, mat- , klær- og klokkeindustrien er blitt politisert. Ja, til og med klokkeindustrien.
Da er det dessverre fort gjort å havne i en "politisk" diskusjon.
Inkludert for Kongen selv, som går på eggeskall hver gang han uttaler seg.
Folk krangler om været og havner i politiskarena. Det er trist som fæn.
Jeg er mest interessert i økonomi, men det er fortsatt alt for politisk for mange.
Og derfra blir jeg ikke alene på forumet, med å komme med "politiserte" kommentarer, hvis vi ser nærmere på det.
Men nok er nok med dagens sutring.
Det går nok greit skal du se. Det trenger ikke å være trist, bare ikke stirr ned i dypet.

For min del er JH spot on når det kommer til avbrekk. Politikk får meg til å oppføre meg på samme måte som til gateselgere - blankt «nei takk» uten øyekontakt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove og Hammerfjord
Brukne ribbein.

Flertall.

J.H. Christ hvor vondt dette gjør, og ifølge legen må jeg velge om jeg skal sette min lit til morfin eller whisky for å lindre - da kombinasjonen kan være rus for viderekomne.

Ikke kan jeg trøste meg med at det gjør minst like vondt for den andre fyren, heller - det var kun jeg, tyngdeakselerasjonen og litt stålis med et dryss av nysnø oppå involvert.

Aaaau.

Som om ikke det var nok, er brorparten av klokkefondet (som det ellers ville vært naturlig å se på realisering av nå) nylig omsatt i et kvartsur i plast, bygget inn i dashbordet på en Prius+.

Dobbel- og trippel-aaaau.

Jaja. På plussiden: det blir ikke jeg som kjemper juletrær ut av skogen i år.
 
Skal ikke fnyse av prius+
Skulle aldri solgt min

-Som fremkomstmiddel er den glimrende - billig i drift, pålitelig som en Land Cruiser og nesten like anvendelig.

Den er imidlertid også den mest pregløse og kjedelige bilen verden noensinne har fremskaffet, og jeg sier det som en som engang kjørte en Hyundai Getz. Med 1.1l motor i. Uten turbo.
 
-Som fremkomstmiddel er den glimrende - billig i drift, pålitelig som en Land Cruiser og nesten like anvendelig.

Den er imidlertid også den mest pregløse og kjedelige bilen verden noensinne har fremskaffet, og jeg sier det som en som engang kjørte en Hyundai Getz. Med 1.1l motor i. Uten turbo.
Toyota sin kvalitet er udiskutabel. Men noe mer trist og pregløst en enn Prius finnes vel knapt. Jeg er delvis Toyota-friendly etter å ha fått dilla på Landcruiser, samt at jeg har et par kjedelige men dønn solide RAV-4 i mitt eie.
Men Prius....? Nei, et sted må vi sette strek. Da tror jeg nesten jeg hadde kjøpt meg et busskort. Hvis jeg bodde sentralt vel og merke.
 
Toyota sin kvalitet er udiskutabel. Men noe mer trist og pregløst en enn Prius finnes vel knapt. Jeg er delvis Toyota-friendly etter å ha fått dilla på Landcruiser, samt at jeg har et par kjedelige men dønn solide RAV-4 i mitt eie.
Men Prius....? Nei, et sted må vi sette strek. Da tror jeg nesten jeg hadde kjøpt meg et busskort. Hvis jeg bodde sentralt vel og merke.

-Jeg hadde en Land Cruiser jeg hadde begynt å leke med tanken på å pensjonere til fordel for noe litt mindre traktor-aktig, og alt gikk bra helt til kone-mor fikk snusen i det og begynte å komme med sin kravspec til bilen. Til slutt ble det Prius i et forsøk på å i det minste ha en mest mulig forutsigbar bilkost i årene fremover, slik at jeg kunne budsjettere unna litt penger til en morobil for sommerhalvåret...

Jeg skal love deg at busskort ville vært en dårlig investering heromkring, bussen går tirsdager og torsdager i oddetallsuker, mer eller mindre.
 
Toyota sin kvalitet er udiskutabel. Men noe mer trist og pregløst en enn Prius finnes vel knapt. Jeg er delvis Toyota-friendly etter å ha fått dilla på Landcruiser, samt at jeg har et par kjedelige men dønn solide RAV-4 i mitt eie.
Men Prius....? Nei, et sted må vi sette strek. Da tror jeg nesten jeg hadde kjøpt meg et busskort. Hvis jeg bodde sentralt vel og merke.
Bestilte en Uber i Guatemala for et par uker siden og nye Toyota Prius dukket opp. Det må jeg si var noe helt annet enn de Priusene jeg har sett de siste årene. Tok litt tid før jeg forsto at dette var en Prius. Usikker på om den nye modellen selges i Norge.
 

Vedlegg

  • IMG_5943.jpeg
    IMG_5943.jpeg
    63,3 KB · Visninger: 0
Brukne ribbein.

Flertall.

J.H. Christ hvor vondt dette gjør, og ifølge legen må jeg velge om jeg skal sette min lit til morfin eller whisky for å lindre - da kombinasjonen kan være rus for viderekomne.

Ikke kan jeg trøste meg med at det gjør minst like vondt for den andre fyren, heller - det var kun jeg, tyngdeakselerasjonen og litt stålis med et dryss av nysnø oppå involvert.

Aaaau.

Som om ikke det var nok, er brorparten av klokkefondet (som det ellers ville vært naturlig å se på realisering av nå) nylig omsatt i et kvartsur i plast, bygget inn i dashbordet på en Prius+.

Dobbel- og trippel-aaaau.

Jaja. På plussiden: det blir ikke jeg som kjemper juletrær ut av skogen i år.

Føler med deg.
Jeg har gått ut av tellingen på hvor mage ganger jeg har brukket ribben.

Trøst: Det går over, og er verst 3 -5 dagene.
Tips: Hold deg unna alt som har med morsomheter den nærmeste uken. Det er bare &%€#@ vondt å le....

God bedring!
8
 
Hva med nye SUV-er utstyrt med laserkanonlys stilt inn i perfekt høyde til å lyse inn i kupeen på min stasjonsvogn. De kjører ikke med fulllys og det føles allikevel som jeg gjør varig skade på øynene.