Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Har dere hørt om Schrödingers Gram?

Hvis man har gjort noe flott med familie og venner men enda ikke postet det på Instagram, har det da egentlig skjedd?

@OddE Vigilo er høyt på hat-listen min; det er en undermåls programvare vedlikeholdt av undermålere som ikke vet forskjellen på brukere og beta-testere. Det eneste du kan stole på er at den klapper sammen om skolen sender ut en 9-8.

• Haha
Reaksjoner: Heftos
En får ikke sympati for et negativt syn på overvåkingsboka, når hele saueflokken på foreldremøtet eller blant foreldre på fotballaget bretter ut livet sitt i all offentlighet. Folk generelt er svært ukritiske til å legge igjen digitale spor. Heldigvis har jeg med noen meningsfeller blitt respektert for våre sære holdninger, er litt stolt av å aldri hatt fb konto.
Håper og tror det blir en holdningsendring når meta får bruke persondata med velsignelse. Tenker flere vil plages når det viser så opplagt hvor omfattende, og hvor mye butikk det er i overvåking

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Heftos
En får ikke sympati for et negativt syn på overvåkingsboka, når hele saueflokken på foreldremøtet eller blant foreldre på fotballaget bretter ut livet sitt i all offentlighet. Folk generelt er svært ukritiske til å legge igjen digitale spor. Heldigvis har jeg med noen meningsfeller blitt respektert for våre sære holdninger, er litt stolt av å aldri hatt fb konto.
Håper og tror det blir en holdningsendring når meta får bruke persondata med velsignelse. Tenker flere vil plages når det viser så opplagt hvor omfattende, og hvor mye butikk det er i overvåking

Å fy fanken så lei jeg er av at Messenger / FB Groups alltid er default verktøy-valg når foreldre/dugnad/idretts-grupper skal organisere og samhandle.

Når ungene er ferdig med skoleverket blir det deilig å slette FB for godt.

• Liker
Reaksjoner: DrDoppler
Når aviser velger å skrive om omsetningen og ikke nevner noe om inntekten.
IMG_3456.png

hva er det med vipps og nordmenn? er litt motstander mot dnb og måten de tvinger vipps inn i samfunnet, la meg få bruke apple pay i fred Dnb! slutt å pushe vipps
det er vipps innlogging, det er vipps autorisasjon, vipps kode vipps blabla
og i nyheter så er det vipps nede tid, vipps svindel
og hva er egentlig greia med vipps betaling med qr kode og app i butikk, lager jo bare kø!!

• Liker
Reaksjoner: Tagliano og Preacher
hva er det med vipps og nordmenn? er litt motstander mot dnb og måten de tvinger vipps inn i samfunnet, la meg få bruke apple pay i fred Dnb! slutt å pushe vipps
det er vipps innlogging, det er vipps autorisasjon, vipps kode vipps blabla
og i nyheter så er det vipps nede tid, vipps svindel
og hva er egentlig greia med vipps betaling med qr kode og app i butikk, lager jo bare kø!!
Den "digitaliseringen" av samfunnet.
Norges Sentral Bank (og andre) jobber på Central Bank Digital Currency "CBDC" og vil implementere den, sånn at de kan bli kvitt med kontanter.
Når de får det på plass, skal de programmere disse CBDC med øremerking, slutt dato etc.
Litt som i disse byene i Kina hvor folk lever med Social Credit Score system.
Du må bare glede deg.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Mortbecken
Den "digitaliseringen" av samfunnet.
Norges Sentral Bank (og andre) jobber på Central Bank Digital Currency "CBDC" og vil implementere den, sånn at de kan bli kvitt med kontanter.
Når de får det på plass, skal de programmere disse CBDC med øremerking, slutt dato etc.
Litt som i disse byene i Kina hvor folk lever med Social Credit Score system.
Du må bare glede deg.

Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.

Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...

8

Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.

Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...

8
Ja, informasjon er et marked.
Til syvende og sist, handler det om kontroll for å kunne bevare den nåværende politisk makt, mens verdens gjeldoppbygget finanssystemet gruser seg.
Å bevare et system mens det andre gruser seg, har aldri fungerte før, og det skal heller ikke fungere denne gangen.

• Liker
Reaksjoner: Grendel