Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ja… Han er en simpel tyv. Nasking er lavmål, og det er skikkelig flaut å bli tatt for nasking.….. men samfunnskonsekvensen er sannsynlig mindre sammenlignet med stortingspolitikere som fusker med reiseregninger og pendlerboliger, samt stortingspolitikere som bruker narkotika.

Klarer meg forøvrig svært godt uten Moxnes i den politiske debatten de neste årene. Hadde aldri sansen for politikeren Moxnes. På det området synes jeg faktisk den nye lederen fremstår bedre :cool:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Venstre eller høyre... Samme fæn som bestandig fører landet til EU sitt diktatur.
Uansett hva de sier eller lover.
Hvis de bare stjålte briller, ost og laks, hadde det vært mulig å tilgi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Unge Moxnes har nok gjort dette lenge:

Tipper at det ligger noe mer ideologisk bak.
I Moxnes sin verden skal det jo ikke finnes slike store kapitaliser som stjeler fra vanlige folk. Han har nok ikke tatt mer enn han mente var rett og rimelig. (Solbriller, lax eller bare en skarve kaffekopp).

8- )
 
Jeg "fordømte" Moxnes og hans dårlige unnskyldninger etter solbrille-tyveriet.
Nå er jeg mer usikker, dette går ikke på ideologi, dette virker for meg å være selvdestruktiv psykisk sykdom.
Og psykisk sykdom gjør at det ikke blir like morsomt å spøke med.
Mine 2 cents
 
Politikerforakten stiger i takt.
Jeg "fordømte" Moxnes og hans dårlige unnskyldninger etter solbrille-tyveriet.
Nå er jeg mer usikker, dette går ikke på ideologi, dette virker for meg å være selvdestruktiv psykisk sykdom.
Og psykisk sykdom gjør at det ikke blir like morsomt å spøke med.
Mine 2 cents
Her syns jeg du treffer spikeren på hodet!
Veldig mye sort/hvite nyanser blottet for gråtoner i debatten over.
For meg gikk dette nå over i en ny fase fra skadefryd, til det og prøve og forstå hvorfor noen handler slik.
En trist sak, der man skal vokte seg for og ikke være en bidragsyter til at vedkommende gjør noen som ikke er reversibelt.
 
@Gin Dette er jo i god takt med tredje vers av Internasjonalen;

Imot oss statens lover bøyes,
Av skatter blir vi tynget ned
[...]


Jeg ønsker ham alt vel og god helse - og siste del av tredje vers:

[...]
Mot alle retten skal bli øvet,
Slik vil vi ha vårt samfunns lov
 
  • Haha
Reaksjoner: Gin og Grendel
Å stjele for moro skyld er ganske sort/hvitt i min bok. At alle kriminelle skal kaste seg på "psykisk syk" toget så fort de blir tatt, er jeg for å være helt ærlig dritt lei. Har man vært en idiot så man stå i det og kalle en spade for en spade.
Det at denne figuren har en ekstrem fallhøyde i forhold til posisjon og politisk ståsted er hans problem og hans problem alene. At han skal fiske sympati nå synes jeg er forkastelig - intet mindre.

Og for ordens skyld så har jeg ikke på noe tidspunkt prøvd å spøke med noe som helst, jeg blir bare forbanna og synes ikke denne saken er det minste morsomt. Det eneste som er morsomt er at en bemidlet kommunist stjal 5 ost og en laks når han først skulle drite på leggen.
 
Å stjele for moro skyld er ganske sort/hvitt i min bok. At alle kriminelle skal kaste seg på "psykisk syk" toget så fort de blir tatt, er jeg for å være helt ærlig dritt lei. Har man vært en idiot så man stå i det og kalle en spade for en spade.
Det at denne figuren har en ekstrem fallhøyde i forhold til posisjon og politisk ståsted er hans problem og hans problem alene. At han skal fiske sympati nå synes jeg er forkastelig - intet mindre.

Og for ordens skyld så har jeg ikke på noe tidspunkt prøvd å spøke med noe som helst, jeg blir bare forbanna og synes ikke denne saken er det minste morsomt. Det eneste som er morsomt er at en bemidlet kommunist stjal 5 ost og en laks når han først skulle drite på leggen.
Her tror jeg ikke vedkommende stjeler for at det er så moro, heller ikke for at han trenger det rent økonomisk.
Kan være at det er styggen på ryggen som bidrar til dette destruktive mønsteret.
Da hjelper det lite og ta 'offeret' for da vil styggen på ryggen finne en ny skulder og være destruktiv på.
Men om du klarer og 'avskaffe' styggen på ryggen, ja da blir offeret plutselig en bidragsyter til samfunnet igjen.

Litt flåsete sagt fra min side, men ønsker bare og spille inn noen gråtoner.
 
Å stjele for moro skyld er ganske sort/hvitt i min bok. At alle kriminelle skal kaste seg på "psykisk syk" toget så fort de blir tatt, er jeg for å være helt ærlig dritt lei. Har man vært en idiot så man stå i det og kalle en spade for en spade.
Det at denne figuren har en ekstrem fallhøyde i forhold til posisjon og politisk ståsted er hans problem og hans problem alene. At han skal fiske sympati nå synes jeg er forkastelig - intet mindre.

Og for ordens skyld så har jeg ikke på noe tidspunkt prøvd å spøke med noe som helst, jeg blir bare forbanna og synes ikke denne saken er det minste morsomt. Det eneste som er morsomt er at en bemidlet kommunist stjal 5 ost og en laks når han først skulle drite på leggen.

Du glemmer at han faktisk var på Gardermoen da han stjal solbrillene!
Hva i all verden hadde han der å gjøre?
Skulle han ut og fly?
Er han en 'miljø-Judas'?

8- D
 
At BM skylder på problemer med mental helse eller om han har stjålet i stabil tilstand er ett fett. Handlingen er utafor og tyder på noe er feil uansett forklaring. Det krever mot å stå frem med hans utspill, og han er ferdig med karrieren uansett årsak. Han vil neppe få tillit om han er gærne-Bjørnar eller naske-Bjørnar. Det virker som mer utfordrende å akseptere unnskyldninger fra en offentlig person enn om hvermannsen hadde rappa en gulost. Tviler ikke på om han har gjort dumme ting i ustabil tilstand, og det kan vi tilgi.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
At BM skylder på problemer med mental helse eller om han har stjålet i stabil tilstand er ett fett. Handlingen er utafor og tyder på noe er feil uansett forklaring. Det krever mot å stå frem med hans utspill, og han er ferdig med karrieren uansett årsak. Han vil neppe få tillit om han er gærne-Bjørnar eller naske-Bjørnar. Det virker som mer utfordrende å akseptere unnskyldninger fra en offentlig person enn om hvermannsen hadde rappa en gulost. Tviler ikke på om han har gjort dumme ting i ustabil tilstand, og det kan vi tilgi.
Det er komplett umulig å akseptere enn unnskylding fra en tyv som prøver å lyve på seg sykdom som en grunn til at han stjeler. Det blir som en drapsmann som i det han blir tatt hevder han er Elvis Presley.
Så gjør det selvfølgelig ikke saken noe mer spiselig for folk flest at han er den profilerte politikeren han er, og at forakten mot politikere gjør at de er omtrent like spiselige som ja...tyver.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Grendel
Det er komplett umulig å akseptere enn unnskylding fra en tyv som prøver å lyve på seg sykdom som en grunn til at han stjeler. Det blir som en drapsmann som i det han blir tatt hevder han er Elvis Presley.
Så gjør det selvfølgelig ikke saken noe mer spiselig for folk flest at han er den profilerte politikeren han er, og at forakten mot politikere gjør at de er omtrent like spiselige som ja...tyver.
Jepp, der sa du det.
Forakten som vokser, men som ingen kan eller vil forklare.
I en annen tid, hadde de fleste flirt seg av sånt tull.
Trossalt, hadde vi gjorte det samme, hadde de fleste rullet øynene og ristet hodet med et smil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er komplett umulig å akseptere enn unnskylding fra en tyv som prøver å lyve på seg sykdom som en grunn til at han stjeler. Det blir som en drapsmann som i det han blir tatt hevder han er Elvis Presley.
Så gjør det selvfølgelig ikke saken noe mer spiselig for folk flest at han er den profilerte politikeren han er, og at forakten mot politikere gjør at de er omtrent like spiselige som ja...tyver.
Da sitter du med mer informasjon en oss andre i og med at du vet at han lyver.
Dette stiller saken i et annet lys.
 
  • Haha
Reaksjoner: andersen
Om han prøver å lyve på seg sykdom, mener jeg det bekrefter at han har problemer. Det virker som det er vanskelig å tilgi fordi han er en offentlig person, han er et menneske med sine feil som andre, og jeg identifiserer meg ikke med Rødt
 
  • Liker
Reaksjoner: bangiman
Foredrag med prosjektleder som motsier seg selv.

1) "Vi kan ikke si eller vite hva fremtiden blir laget av..." blablabla...
2) "Men vi kan alle sammen bli enige, om at(i følge de fremste ekspertene) for de minste neste to(2) hundre år??, blir det mer globalisering, mer urbanisering, mer digitalisering, mer bærekraftighet og mer klimaendringer."

Ok...

Dessuten....
Når det gjelder det som kalles for "globalisering", bli det ofte målt i "trading as % of GDP" og vi nådde toppen i 2008.
Lever jeg i et parallelt univers?
trade-as-share-of-gdp.png
 
Redigert: