Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg er så gammel at jeg forstår ikke hvorfor folk må bestandig tygge på noe mens de er på kino.
Sånn var det ikke før i tiden....Før USA innførte "kulturen" sin til Europa.
Faktisk går jeg sjeldent på kinoen fordi jeg gidder ikke å høre på konstant plastpose crasjelyd og potetgull knasking istedenfor selve filmen.
For ikke å snakke om 20 minutter reklame og evnt. en hjernedød kortfilm som ikke er i sjangeren til filmen du er der for å se… f..f

For ikke å snakke om 20 minutter reklame og evnt. en hjernedød kortfilm som ikke er i sjangeren til filmen du er der for å se… f..f
Ja, jeg er også gammel nok til å huske når TV filmene var ikke slaktet av tusen reklamepauser som prøver å selge deg noe du ikke vil ha.
Det verste nå, er TVshow annonse popups på kanten av skjermen mens filmen foregår.
WTFF!?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg er så gammel at jeg forstår ikke hvorfor folk må bestandig tygge på noe mens de er på kino.
Faktisk går jeg sjeldent på kinoen fordi jeg gidder ikke å høre på konstant plastpose crasjelyd og potetgull knasking istedenfor selve filmen.

Jeg er så gammel at jeg syntes kino har totalt mistet sin sjarm. Jeg betaler ikke for å vasse i søppel frem til et sete som er så klissete etter popkornfingre at jeg føler ubehag av å sitte der. Så skal jeg sitte i en sal som lukter som et gatekjøkken.

Nå har det blitt noen år siden jeg var på kino sist. Savner det ikke...

8- )

Jeg er så gammel at jeg syntes kino har totalt mistet sin sjarm. Jeg betaler ikke for å vasse i søppel frem til et sete som er så klissete etter popkornfingre at jeg føler ubehag av å sitte der. Så skal jeg sitte i en sal som lukter som et gatekjøkken.

Nå har det blitt noen år siden jeg var på kino sist. Savner det ikke...

8- )
Og disse folk som må rett å slett trues for at de skulle ro ned bråket sitt mens filmen spilles.
Jeg gidder ikke å dra på kino for å gi en oppdragelse på drittunger som kan ikke holde kjeft mens de flasher mobilen sin og leker med potetgull og popcorn.
Respektløse kakerlakker.

Her er det bare å benytte seg av Vega i Oslo. Hundrings for kino på mandager, de har én reklame og det er for et europeisk kinosamarbeid, og de har masse spennende filmer utenfor de mest kommersielle.

Topp sted. Dessverre ikke Kongen av Danmark i kiosken, men du kan ta med egen (Coop sin funker også fint!).

20 år gammel som trodde han kunne løfte 220kg satt på skuldrene sine, og med beinene, på stativet i treningssenteret.
Satt beinene foran seg for å pusje mer(wtf?), føtene sklidd plutselig ute foran, og han endte på rumpen.
Stangen var ikke sikret under, og han brakk ryggen sin bak skulderplatene.
Brettet innover.
Og der gikk det friske livet han hadde tenkt seg.
Fy fæn...

Eg har ikkje vært bort i så mangen filmer siste årene som klarer å holde på min oppmerksomhet gjennom heile filmen. Til tider fristene å ta frem mobilen og lese litt på reddit e.l . Men når det er sagt så er siste kinofilmen eg var å så , premieren på Ishavsblod. Og der fikk vi sjølvsagt servert tørket selkjøtt ved inngangen ;)

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Når en er inne på temaet reisning. Eg har månedspendla , i stor grad med fly , siste 25 åra . Og eg reiser sjelden med noke meir en en liten sekk av typen som er godt under widerø max for håndbagasje . Andre derimot skal på død å liv dra med seg trillekofferter med veske på toppen i max+ størrelse i tillegg til skulderveske og fansoldemor . Det kan eg ikkje like .
Og så i siste 10 åra har eg brukt , med stort hell , en reise toalettveske av gjennomsiktig type . Kjøpt pga den var godkjent i str og fasong på lik linje med dei der posene . No plutselig har eg opplevd at dei har stoppa meg på 2 flyplasser . Og då snakker vi ikkje om gardemoen , men en perifier widerø kortbane sak . Det kan eg heller ikkje like . Ja og så køa på gardemoen då . Halvparten av sikkerhetsslusene stengt / ubemanna og kø ut inngangen . Ka er greia her ?
Ja og så savner eg egentlig litt christiania på gardemoen . Den Jamie Oliver saken kan dei ha for meg . Loungen i Bergen derimot får et stort pluss .

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Eg har ikkje vært bort i så mangen filmer siste årene som klarer å holde på min oppmerksomhet gjennom heile filmen. Til tider fristene å ta frem mobilen og lese litt på reddit e.l . Men når det er sagt så er siste kinofilmen eg var å så , premieren på Ishavsblod. Og der fikk vi sjølvsagt servert tørket selkjøtt ved inngangen ;)
Har ikke sett filmen.
Selkjøtt er godt.
Har også 2 selpels -jakke og anorakk-.
IMG_20231101_081205782.jpg

Har ikke sett filmen.
Selkjøtt er godt.
Har også 2 selpels -jakke og anorakk-.
Vis vedlegg 350550

Skulle hatt en slik sist eg flydde over til Island og videre til Grønland. Havnet på sete med 2 stk fra Sea shepherd. Begynte berre å flire når eg såg logoen . Vi endte med å bli enige om at vi nok aldri vart enige . Skjønt eg håper dei fikk litt å tenke på då eg tenker at eg har et ganske greit etisk vurdert synspunkt på slik.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Skulle hatt en slik sist eg flydde over til Island og videre til Grønland. Havnet på sete med 2 stk fra Sea shepherd. Begynte berre å flire når eg såg logoen . Vi endte med å bli enige om at vi nok aldri vart enige . Skjønt eg håper dei fikk litt å tenke på då eg tenker at eg har et ganske greit etisk vurdert synspunkt på slik.
Sea Shepherd ble hijacket, som Greenpeace, og snart skal de også sponse hele "klimaendring" agenda.
Du skal se...

"In early June there was a board meeting that I was actually invited to and they said, 'Well, we're changing the direction of Sea Shepherd — it's going to be involved with science and working with governments and can't be controversial or confrontational anymore".

• Liker
Sea Shepherd ble hijacket, som Greenpeace, og snart skal de også sponse hele "klimaendring" agenda.
Du skal se...

"In early June there was a board meeting that I was actually invited to and they said, 'Well, we're changing the direction of Sea Shepherd — it's going to be involved with science and working with governments and can't be controversial or confrontational anymore".
Like greit egentlig . Den tv serien fikk dei til å framstå som en gjeng inkompetente tullinger som var en fare for seg sjølv og andre. Er vel den vegen det går med alle raddiser til slutt uansett . Alle husker jo Fredric Hauge i en slitt islender som for rundt i den gummijolla på 80/90 tallet . Nå er det dress som gjelder ;)

Redigert:
Like greit egentlig . Den tv serien fikk dei til å framstå som en gjeng inkompetente tullinger som var en fare for seg sjølv og andre. Er vel den vegen det går med alle raddiser til slutt uansett . Alle husker jo Fredric Hauge i en slitt islender som for rundt i den gummijolla på 80/90 tallet . Nå er det dress som gjelder ;)
Det jeg ser inni det er et voksende behov for narrativ kontroll som kommer fra statene.
Uansett hvem de overtar.
Sea Shepherd eller Greenpeace er på noen måte en del av en nødvendig balanse, i de forskjellige meningene folk har.
Og det er greit.
Men små volds handlinger er vanligvis de unge kollektiviste grupper sin typisk metode, og disse blir bestandig lette bytter for større kollektiviste entiteter.
Historisk sett, er det typisk.
Behovet for kontroll (fra statene) stammer ikke fra en voksende selvsikkerhet og stabilitet, for å si det sånn.
Da får de kjøre hardere til alt rakner sammen, som vanlig.

Problemet med modus operandi til sea Shepherd er at dei setter veldig veldig mangen liv i en potensiell livsfarlig situasjon.
De gjorde det nok.
Men jeg tror ikke at "filantroper" som innfiltrer sånne grupper, og fører de til statens lange armer, gjør det for å redde liv.
Spesielt når man leser artikkelen.

• Liker