Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

20 år gammel som trodde han kunne løfte 220kg satt på skuldrene sine, og med beinene, på stativet i treningssenteret.
Satt beinene foran seg for å pusje mer(wtf?), føtene sklidd plutselig ute foran, og han endte på rumpen.
Stangen var ikke sikret under, og han brakk ryggen sin bak skulderplatene.
Brettet innover.
Og der gikk det friske livet han hadde tenkt seg.
Fy fæn...
 
Jeg er så gammel at jeg forstår ikke hvorfor folk må bestandig tygge på noe mens de er på kino.
Sånn var det ikke før i tiden....Før USA innførte "kulturen" sin til Europa.
Faktisk går jeg sjeldent på kinoen fordi jeg gidder ikke å høre på konstant plastpose crasjelyd og potetgull knasking istedenfor selve filmen.

Eg har ikkje vært bort i så mangen filmer siste årene som klarer å holde på min oppmerksomhet gjennom heile filmen. Til tider fristene å ta frem mobilen og lese litt på reddit e.l . Men når det er sagt så er siste kinofilmen eg var å så , premieren på Ishavsblod. Og der fikk vi sjølvsagt servert tørket selkjøtt ved inngangen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Når en er inne på temaet reisning. Eg har månedspendla , i stor grad med fly , siste 25 åra . Og eg reiser sjelden med noke meir en en liten sekk av typen som er godt under widerø max for håndbagasje . Andre derimot skal på død å liv dra med seg trillekofferter med veske på toppen i max+ størrelse i tillegg til skulderveske og fansoldemor . Det kan eg ikkje like .
Og så i siste 10 åra har eg brukt , med stort hell , en reise toalettveske av gjennomsiktig type . Kjøpt pga den var godkjent i str og fasong på lik linje med dei der posene . No plutselig har eg opplevd at dei har stoppa meg på 2 flyplasser . Og då snakker vi ikkje om gardemoen , men en perifier widerø kortbane sak . Det kan eg heller ikkje like . Ja og så køa på gardemoen då . Halvparten av sikkerhetsslusene stengt / ubemanna og kø ut inngangen . Ka er greia her ?
Ja og så savner eg egentlig litt christiania på gardemoen . Den Jamie Oliver saken kan dei ha for meg . Loungen i Bergen derimot får et stort pluss .
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Eg har ikkje vært bort i så mangen filmer siste årene som klarer å holde på min oppmerksomhet gjennom heile filmen. Til tider fristene å ta frem mobilen og lese litt på reddit e.l . Men når det er sagt så er siste kinofilmen eg var å så , premieren på Ishavsblod. Og der fikk vi sjølvsagt servert tørket selkjøtt ved inngangen ;)
Har ikke sett filmen.
Selkjøtt er godt.
Har også 2 selpels -jakke og anorakk-.
IMG_20231101_081205782.jpg
 
Har ikke sett filmen.
Selkjøtt er godt.
Har også 2 selpels -jakke og anorakk-.
Vis vedlegg 350550


Skulle hatt en slik sist eg flydde over til Island og videre til Grønland. Havnet på sete med 2 stk fra Sea shepherd. Begynte berre å flire når eg såg logoen . Vi endte med å bli enige om at vi nok aldri vart enige . Skjønt eg håper dei fikk litt å tenke på då eg tenker at eg har et ganske greit etisk vurdert synspunkt på slik.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Skulle hatt en slik sist eg flydde over til Island og videre til Grønland. Havnet på sete med 2 stk fra Sea shepherd. Begynte berre å flire når eg såg logoen . Vi endte med å bli enige om at vi nok aldri vart enige . Skjønt eg håper dei fikk litt å tenke på då eg tenker at eg har et ganske greit etisk vurdert synspunkt på slik.
Sea Shepherd ble hijacket, som Greenpeace, og snart skal de også sponse hele "klimaendring" agenda.
Du skal se...

"In early June there was a board meeting that I was actually invited to and they said, 'Well, we're changing the direction of Sea Shepherd — it's going to be involved with science and working with governments and can't be controversial or confrontational anymore".
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Sea Shepherd ble hijacket, som Greenpeace, og snart skal de også sponse hele "klimaendring" agenda.
Du skal se...

"In early June there was a board meeting that I was actually invited to and they said, 'Well, we're changing the direction of Sea Shepherd — it's going to be involved with science and working with governments and can't be controversial or confrontational anymore".
Like greit egentlig . Den tv serien fikk dei til å framstå som en gjeng inkompetente tullinger som var en fare for seg sjølv og andre. Er vel den vegen det går med alle raddiser til slutt uansett . Alle husker jo Fredric Hauge i en slitt islender som for rundt i den gummijolla på 80/90 tallet . Nå er det dress som gjelder ;)
 
Redigert:
Like greit egentlig . Den tv serien fikk dei til å framstå som en gjeng inkompetente tullinger som var en fare for seg sjølv og andre. Er vel den vegen det går med alle raddiser til slutt uansett . Alle husker jo Fredric Hauge i en slitt islender som for rundt i den gummijolla på 80/90 tallet . Nå er det dress som gjelder ;)
Det jeg ser inni det er et voksende behov for narrativ kontroll som kommer fra statene.
Uansett hvem de overtar.
Sea Shepherd eller Greenpeace er på noen måte en del av en nødvendig balanse, i de forskjellige meningene folk har.
Og det er greit.
Men små volds handlinger er vanligvis de unge kollektiviste grupper sin typisk metode, og disse blir bestandig lette bytter for større kollektiviste entiteter.
Historisk sett, er det typisk.
Behovet for kontroll (fra statene) stammer ikke fra en voksende selvsikkerhet og stabilitet, for å si det sånn.
Da får de kjøre hardere til alt rakner sammen, som vanlig.
 
Problemet med modus operandi til sea Shepherd er at dei setter veldig veldig mangen liv i en potensiell livsfarlig situasjon.
De gjorde det nok.
Men jeg tror ikke at "filantroper" som innfiltrer sånne grupper, og fører de til statens lange armer, gjør det for å redde liv.
Spesielt når man leser artikkelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
De gjorde det nok.
Men jeg tror ikke at "filantroper" som innfiltrer sånne grupper, og fører de til statens lange armer, gjør det for å redde liv.
Spesielt når man leser artikkelen.

Han finansierte vel heile greiene so Då kan han vel sette premissene litt også . Det er jo svakheten til alle slike organisasjoner . Dei trenger penger , og som regel kjem det fra noken som har tilegna seg dei på å enten lage skjit ingen egentlig trenger , eiendom som fortrenger fattige eller utnytting av jordas resurser. Kapitalfunding kjem alltid med premisser .
 
Han finansierte vel heile greiene so Då kan han vel sette premissene litt også . Det er jo svakheten til alle slike organisasjoner . Dei trenger penger , og som regel kjem det fra noken som har tilegna seg dei på å enten lage skjit ingen egentlig trenger , eiendom som fortrenger fattige eller utnytting av jordas resurser. Kapitalfunding kjem alltid med premisser .
Selvfølgelig er det bestandig premisser.
Men alle rike "filantroper" jeg har hørt om og observert, jobbet eller jobber i lag med tvilsomme politikere.
Det er poenget mitt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Port Fourchon, Louisiana.

Det er (tidvis) en uting å ikke behøve å forholde seg til ESTA, visum og slikt når det haster med å få noen til junaiten. Iallefall når målet er en kvise selv på Louisianas rumpe.
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
At Bjørnar Moxnes prøver å unnskylde at han er en lystløgner og kleptoman med "personlige helseproblemer." Samtidig som han casher inn millionlønn, skal være en forsvarer for de fattigste i samfunnet og på samme tid synes det er betimelig å stjele et par solbriller, 5 pakker ost(!) og en laks.
Han gir jo begrepet løk en helt ny dimensjon.
 
Det er jo helt tydelig at han har problemer når han er villig til å risikere den millionlønningen og å være en vel ansett politiker for et par solbriller, fem ost og en laks.
Tankekorset her er jo at dette er jo bare det han har blitt tatt for, det som virkelig hadde vært interessant å visst er jo alt han stjålet som han ikke har blitt tatt for!
Man så jo helt tydelig på den solbrillevideoen at dette var ingen nybegynner når gjaldt nasking.
Og den millionlønna hans er det det dyrebare fellesskapet hans som betaler. Jeg spyr...
 
Fakta om #millionlønna :

Avtalen med Rødt er at partiets stortingsrepresentanter får beholde godtgjørelse tilsvarende gjennomsnittlig bruttolønn i Norge for heltidsansatte (basert på SSBs oversikt), og et tillegg på 20 % for tilgjengelighet, merarbeid, ugunstige og uforutsigbare arbeidstider. Det overskytende av godtgjørelsen betales inn til Rødt sentralt. Ytterligere tillegg for parlamentarisk leder er på 10 prosentpoeng (totalt 30 %).

I 2023 er gjennomsnittlig månedslønn (per første kvartal) ifølge SSB på 54.360 kr, eller 652.320 kr i året. Dermed blir årslønna for Rødts stortingsrepresentanter på 782.784 kr. Årslønn for parlamentarisk leder blir på 848.016 kr.

… det er jo da klart at han må stjele for å klare seg i disse dyrtider!?
 
At Bjørnar Moxnes prøver å unnskylde at han er en lystløgner og kleptoman med "personlige helseproblemer." Samtidig som han casher inn millionlønn, skal være en forsvarer for de fattigste i samfunnet og på samme tid synes det er betimelig å stjele et par solbriller, 5 pakker ost(!) og en laks.
Han gir jo begrepet løk en helt ny dimensjon.
Mitt inntrykk er at han forsøker å forklare hvorfor han er kleptoman og ikke unnskylde at han er kleptoman. Synes det er modig av Moxnes å være åpen om sine problemer.

Ps: Nå mangler det bare at Mr.Finnes innrømmer å ha misbrukt innsideinformasjon og står frem med at han søker behandling for «spillegalskap» ;)
 
Fakta om #millionlønna :

Avtalen med Rødt er at partiets stortingsrepresentanter får beholde godtgjørelse tilsvarende gjennomsnittlig bruttolønn i Norge for heltidsansatte (basert på SSBs oversikt), og et tillegg på 20 % for tilgjengelighet, merarbeid, ugunstige og uforutsigbare arbeidstider. Det overskytende av godtgjørelsen betales inn til Rødt sentralt. Ytterligere tillegg for parlamentarisk leder er på 10 prosentpoeng (totalt 30 %).

I 2023 er gjennomsnittlig månedslønn (per første kvartal) ifølge SSB på 54.360 kr, eller 652.320 kr i året. Dermed blir årslønna for Rødts stortingsrepresentanter på 782.784 kr. Årslønn for parlamentarisk leder blir på 848.016 kr.

… det er jo da klart at han må stjele for å klare seg i disse dyrtider!?
Naturligvis. Det er vel ikke mer enn strengt tatt nødvendig når man ikke har mer å rutte med...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Mitt inntrykk er at han forsøker å forklare hvorfor han er kleptoman og ikke unnskylde at han er kleptoman. Synes det er modig av Moxnes å være åpen om sine problemer.

Ps: Nå mangler det bare at Mr.Finnes innrømmer å ha misbrukt innsideinformasjon og står frem med at han søker behandling for «spillegalskap» ;)
Modig? Nå må du gi deg...mannen er en falsk kjeltring som misbruker folks tillit og skattepenger på det groveste. Nå må folk slutte å sykeliggjøre alt mulig. Mannen er en simpel tyv og det eneste han er lei seg for er at han ble tatt.