Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

De gjorde det nok.
Men jeg tror ikke at "filantroper" som innfiltrer sånne grupper, og fører de til statens lange armer, gjør det for å redde liv.
Spesielt når man leser artikkelen.

Han finansierte vel heile greiene so Då kan han vel sette premissene litt også . Det er jo svakheten til alle slike organisasjoner . Dei trenger penger , og som regel kjem det fra noken som har tilegna seg dei på å enten lage skjit ingen egentlig trenger , eiendom som fortrenger fattige eller utnytting av jordas resurser. Kapitalfunding kjem alltid med premisser .

Han finansierte vel heile greiene so Då kan han vel sette premissene litt også . Det er jo svakheten til alle slike organisasjoner . Dei trenger penger , og som regel kjem det fra noken som har tilegna seg dei på å enten lage skjit ingen egentlig trenger , eiendom som fortrenger fattige eller utnytting av jordas resurser. Kapitalfunding kjem alltid med premisser .
Selvfølgelig er det bestandig premisser.
Men alle rike "filantroper" jeg har hørt om og observert, jobbet eller jobber i lag med tvilsomme politikere.
Det er poenget mitt.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Port Fourchon, Louisiana.

Det er (tidvis) en uting å ikke behøve å forholde seg til ESTA, visum og slikt når det haster med å få noen til junaiten. Iallefall når målet er en kvise selv på Louisianas rumpe.

• Wow
Reaksjoner: Grendel
At Bjørnar Moxnes prøver å unnskylde at han er en lystløgner og kleptoman med "personlige helseproblemer." Samtidig som han casher inn millionlønn, skal være en forsvarer for de fattigste i samfunnet og på samme tid synes det er betimelig å stjele et par solbriller, 5 pakker ost(!) og en laks.
Han gir jo begrepet løk en helt ny dimensjon.

Det er jo helt tydelig at han har problemer når han er villig til å risikere den millionlønningen og å være en vel ansett politiker for et par solbriller, fem ost og en laks.
Tankekorset her er jo at dette er jo bare det han har blitt tatt for, det som virkelig hadde vært interessant å visst er jo alt han stjålet som han ikke har blitt tatt for!
Man så jo helt tydelig på den solbrillevideoen at dette var ingen nybegynner når gjaldt nasking.
Og den millionlønna hans er det det dyrebare fellesskapet hans som betaler. Jeg spyr...

Fakta om #millionlønna :

Avtalen med Rødt er at partiets stortingsrepresentanter får beholde godtgjørelse tilsvarende gjennomsnittlig bruttolønn i Norge for heltidsansatte (basert på SSBs oversikt), og et tillegg på 20 % for tilgjengelighet, merarbeid, ugunstige og uforutsigbare arbeidstider. Det overskytende av godtgjørelsen betales inn til Rødt sentralt. Ytterligere tillegg for parlamentarisk leder er på 10 prosentpoeng (totalt 30 %).

I 2023 er gjennomsnittlig månedslønn (per første kvartal) ifølge SSB på 54.360 kr, eller 652.320 kr i året. Dermed blir årslønna for Rødts stortingsrepresentanter på 782.784 kr. Årslønn for parlamentarisk leder blir på 848.016 kr.

… det er jo da klart at han må stjele for å klare seg i disse dyrtider!?

At Bjørnar Moxnes prøver å unnskylde at han er en lystløgner og kleptoman med "personlige helseproblemer." Samtidig som han casher inn millionlønn, skal være en forsvarer for de fattigste i samfunnet og på samme tid synes det er betimelig å stjele et par solbriller, 5 pakker ost(!) og en laks.
Han gir jo begrepet løk en helt ny dimensjon.
Mitt inntrykk er at han forsøker å forklare hvorfor han er kleptoman og ikke unnskylde at han er kleptoman. Synes det er modig av Moxnes å være åpen om sine problemer.

Ps: Nå mangler det bare at Mr.Finnes innrømmer å ha misbrukt innsideinformasjon og står frem med at han søker behandling for «spillegalskap» ;)

Fakta om #millionlønna :

Avtalen med Rødt er at partiets stortingsrepresentanter får beholde godtgjørelse tilsvarende gjennomsnittlig bruttolønn i Norge for heltidsansatte (basert på SSBs oversikt), og et tillegg på 20 % for tilgjengelighet, merarbeid, ugunstige og uforutsigbare arbeidstider. Det overskytende av godtgjørelsen betales inn til Rødt sentralt. Ytterligere tillegg for parlamentarisk leder er på 10 prosentpoeng (totalt 30 %).

I 2023 er gjennomsnittlig månedslønn (per første kvartal) ifølge SSB på 54.360 kr, eller 652.320 kr i året. Dermed blir årslønna for Rødts stortingsrepresentanter på 782.784 kr. Årslønn for parlamentarisk leder blir på 848.016 kr.

… det er jo da klart at han må stjele for å klare seg i disse dyrtider!?
Naturligvis. Det er vel ikke mer enn strengt tatt nødvendig når man ikke har mer å rutte med...

• Liker
Mitt inntrykk er at han forsøker å forklare hvorfor han er kleptoman og ikke unnskylde at han er kleptoman. Synes det er modig av Moxnes å være åpen om sine problemer.

Ps: Nå mangler det bare at Mr.Finnes innrømmer å ha misbrukt innsideinformasjon og står frem med at han søker behandling for «spillegalskap» ;)
Modig? Nå må du gi deg...mannen er en falsk kjeltring som misbruker folks tillit og skattepenger på det groveste. Nå må folk slutte å sykeliggjøre alt mulig. Mannen er en simpel tyv og det eneste han er lei seg for er at han ble tatt.

Ja… Han er en simpel tyv. Nasking er lavmål, og det er skikkelig flaut å bli tatt for nasking.….. men samfunnskonsekvensen er sannsynlig mindre sammenlignet med stortingspolitikere som fusker med reiseregninger og pendlerboliger, samt stortingspolitikere som bruker narkotika.

Klarer meg forøvrig svært godt uten Moxnes i den politiske debatten de neste årene. Hadde aldri sansen for politikeren Moxnes. På det området synes jeg faktisk den nye lederen fremstår bedre :cool:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Venstre eller høyre... Samme fæn som bestandig fører landet til EU sitt diktatur.
Uansett hva de sier eller lover.
Hvis de bare stjålte briller, ost og laks, hadde det vært mulig å tilgi.

• Liker
Unge Moxnes har nok gjort dette lenge:

Tipper at det ligger noe mer ideologisk bak.
I Moxnes sin verden skal det jo ikke finnes slike store kapitaliser som stjeler fra vanlige folk. Han har nok ikke tatt mer enn han mente var rett og rimelig. (Solbriller, lax eller bare en skarve kaffekopp).

8- )

Jeg "fordømte" Moxnes og hans dårlige unnskyldninger etter solbrille-tyveriet.
Nå er jeg mer usikker, dette går ikke på ideologi, dette virker for meg å være selvdestruktiv psykisk sykdom.
Og psykisk sykdom gjør at det ikke blir like morsomt å spøke med.
Mine 2 cents