Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

FedEx.

Bestilte noen varer i VOEC-butikk og betalte moms på direkten. Pakke i posten få dager senere.

Så får jeg faktura på utlagt moms, sender inn momskvittering fra avsender og får beskjed om at FedEx ikke bryr seg om at andre har krevd inn moms, jeg får heller kreve moms refundert hos avsender.

Avsender påpeker at skyldig moms allerede er innbetalt til norske myndigheter, og at de dermed ikke kan refundere den (kjøper den!)

FedEx krever fortsatt moms på varer, frakt og allerede innbetalt moms (!), som er en egen post på kvitteringen jeg sendte dem. Akk.

Jeg gleder meg til å bestride denne når de sender den til inkasso ved å legge frem kvittering på nettopp den momsen FedEx hevder å ha lagt ut.

Nisser.
 
FedEx.

Bestilte noen varer i VOEC-butikk og betalte moms på direkten. Pakke i posten få dager senere.

Så får jeg faktura på utlagt moms, sender inn momskvittering fra avsender og får beskjed om at FedEx ikke bryr seg om at andre har krevd inn moms, jeg får heller kreve moms refundert hos avsender.

Avsender påpeker at skyldig moms allerede er innbetalt til norske myndigheter, og at de dermed ikke kan refundere den (kjøper den!)

FedEx krever fortsatt moms på varer, frakt og allerede innbetalt moms (!), som er en egen post på kvitteringen jeg sendte dem. Akk.

Jeg gleder meg til å bestride denne når de sender den til inkasso ved å legge frem kvittering på nettopp den momsen FedEx hevder å ha lagt ut.

Nisser.
Fikk akkurat samme tull med DHL.
Nå er jeg ferdig med disse.
De gir blanke fæn i alt og ser bare på seg selv og pengene sine.
De begrunner dette med at de har allerede betalt staten Norge og DU må gå selv og krangle om dette med tollvesenet.
DHL sin egen fortolling "tjeneste", skal du aldri bli betalt tilbake uansett.
De setter all skyld på senderen som glemte å skrive VOEC nr-------- "code paid" på pakken.
Jeg melder bestandig selgerne om dette og insisterer på at de må huske å skrive VOEC nummeret på pakken.
Og la oss ikke starte å snakke om tingene som må sendes tilbake til senderen for bytting og bli dobbel momset uansett at papirene følger.
Det er enda verre og du får lyst til å bli en terrorist.
Hvis hele ideen er å redusere den privat importen av varer, jobber de ekstra godt på dette.
 
FedEx.

Bestilte noen varer i VOEC-butikk og betalte moms på direkten. Pakke i posten få dager senere.

Så får jeg faktura på utlagt moms, sender inn momskvittering fra avsender og får beskjed om at FedEx ikke bryr seg om at andre har krevd inn moms, jeg får heller kreve moms refundert hos avsender.

Avsender påpeker at skyldig moms allerede er innbetalt til norske myndigheter, og at de dermed ikke kan refundere den (kjøper den!)

FedEx krever fortsatt moms på varer, frakt og allerede innbetalt moms (!), som er en egen post på kvitteringen jeg sendte dem. Akk.

Jeg gleder meg til å bestride denne når de sender den til inkasso ved å legge frem kvittering på nettopp den momsen FedEx hevder å ha lagt ut.

Nisser.
+1. Med UPS. Alltid moro å kverulere.
 
FedEx.



Jeg gleder meg til å bestride denne når de sender den til inkasso ved å legge frem kvittering på nettopp den momsen FedEx hevder å ha lagt ut.

Nisser.
Du må bestride denne FØR den går til inkasso!

Om du bestrider en faktura så har ikke leverandøren lov til å sende den til inkasso.
Eneste løsning er da forliksrådet.
Og så langt gidder ikke fedex å dra saken så de krediterer feilaktig moms.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
-Takk for tips og viktig presisering!

(Nå er kravet allerede bestridt og jeg ble bumpet opp et hakk fra kundeservice, men det ser ut til at de håper jeg skal gi opp å forklare om igjen og om igjen samme sak...)
Så lenge du har bestridt og forklart tydelig en gang hvorfor du har bestridt så trenger ikke du å bruke mer tid på dette.
Da er det bare å svare «se min e-post datert xxxxx» hver gang de kommer med en ny henvendelse til deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: .TP
Så lenge du har bestridt og forklart tydelig en gang hvorfor du har bestridt så trenger ikke du å bruke mer tid på dette.
Da er det bare å svare «se min e-post datert xxxxx» hver gang de kommer med en ny henvendelse til deg.

-Nå gjelder det å presisere at jeg lider av langt fremskreden kverulantis vulgaris og sånn sett ser på det som en invitasjon til meget underholdning når de lurer på hvilken del av 'vi vil ha penger' jeg ikke har forstått...
 
kverulantis vulgaris
1695883387259.png
 
Å måtte logge på alle verdens nettsider for å hente faktura . Ikkje jobber eg i dissa selskapa . Nissefolk altso . Eg driter snart en lang dag i apper som nesten aldri blir brukt og min side skjit. Eg vil ha faktura rett i nettbank eller i e-post . Strømselskap eller forsikring kan ta seg en bolle ass.
 
Det verste er et politiet bør ha viktigere oppgaver...

De hadde vel hatt tid til andre viktigere oppgaver om ikke det var behov for å passe på at folk overholder fartsgrensene?
Nå hadde det tydeligvis en effekt på fremtidig kjøring for @Consigliere 's del så da var det antagelig velbrukt tid.

Skal ikke skryte på meg å holde meg på rett side av fartsgrensen til enhver tid, men det å syte over å bli tatt for å bryte loven er tullete i min bok.