Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Å måtte logge på alle verdens nettsider for å hente faktura . Ikkje jobber eg i dissa selskapa . Nissefolk altso . Eg driter snart en lang dag i apper som nesten aldri blir brukt og min side skjit. Eg vil ha faktura rett i nettbank eller i e-post . Strømselskap eller forsikring kan ta seg en bolle ass.

Det verste er et politiet bør ha viktigere oppgaver...

De hadde vel hatt tid til andre viktigere oppgaver om ikke det var behov for å passe på at folk overholder fartsgrensene?
Nå hadde det tydeligvis en effekt på fremtidig kjøring for @Consigliere 's del så da var det antagelig velbrukt tid.

Skal ikke skryte på meg å holde meg på rett side av fartsgrensen til enhver tid, men det å syte over å bli tatt for å bryte loven er tullete i min bok.

De hadde vel hatt tid til andre viktigere oppgaver om ikke det var behov for å passe på at folk overholder fartsgrensene?
Nå hadde det tydeligvis en effekt på fremtidig kjøring for @Consigliere 's del så da var det antagelig velbrukt tid.

Skal ikke skryte på meg å holde meg på rett side av fartsgrensen til enhver tid, men det å syte over å bli tatt for å bryte loven er tullete i min bok.
Delvis enig med deg. Men jeg tar straffen med et smil jeg, som man reder ligger man. Selv om det er et paradoks at man blir hardere straffet for å sige over noen km fra 80 til 60 sone enn å stjele.

Det som er synd er at de ikke bruker mer ressurser i UP på å ta de som er virkelig farlige i trafikkbildet. Men det generer naturligvis ikke like mye penger til pengebingen til onkel Støre.

Det verste er et politiet bør ha viktigere oppgaver...

Det mangler ikke på oppgaver til politiet uansett. Her jeg bor er vi mange beboere som har forsøkt i lang tid å få politet til å ha kontroll i nettopp 60-sona vi bor langs.. men det gidder de ikke. Når lokale helter, motorsyklister og ikke minst fullastede tungtransport driter glatt i 60-skiltet, så er det direkte farlig å gå langs veien. Ikke minst for unger.. så null sympati fra meg for de som får bot for å kjøre så fort i 60-sone. Bremselengden er nesten dobbelt så lang i 80 som i 60..

Jeg har i hvertfall lært den harde veien at jeg må kjøre pent i 60-soner (og lavere), selv om det er på bygda uten en eneste unge i mils omkrets. Kan for øvrig legge til at det var en del forhold rundt kontrollen som medførte at jeg slapp unna med kort inndragningstid og lavere bot enn farten egentlig skulle tilsi.

Er selvfølgelig enig i at det ikke er greit å kjøre (altfor) fort, men skulle likevel ønske at politiet i større grad prioriterte skoleveier, stygg kjøring, ruskjøring osv. - enn å stå med laser i 80-soner på snorrette veier. Da lukter det penger i kassa fremfor trafikksikkerhet.

Hadde en kunde som har en sedat prius, og kjører aldri over fartsgrensen. Dessverre lå han i venstrefeltet da en Audi Rs6 kom i vanvittig fart bakfra og limet seg på bakfangeren hans. Min kunde ble livredd, og gasset på for og komme over i høyrefeltet.
Han ble fotgjenger, og Rs6'en kjørte videre!
Han kjørte turbuss, og mistet jobben!

• Wow
Reaksjoner: Todda og Grendel
Det mangler ikke på oppgaver til politiet uansett. Her jeg bor er vi mange beboere som har forsøkt i lang tid å få politet til å ha kontroll i nettopp 60-sona vi bor langs.. men det gidder de ikke. Når lokale helter, motorsyklister og ikke minst fullastede tungtransport driter glatt i 60-skiltet, så er det direkte farlig å gå langs veien. Ikke minst for unger.. så null sympati fra meg for de som får bot for å kjøre så fort i 60-sone. Bremselengden er nesten dobbelt så lang i 80 som i 60..
+1.
At voksne folk klager i offentlighet i en «dette kan jeg ikke like» tråd, når de selv har gjort noe som både er helt dust og er et lovbrudd. Da er det ikke ett fiber i min kropp som føler sympati, tvert i mot føler jeg glede over at politiet klarer og ta noen av tullingene i trafikken.

Skal si denne tråden tok en merkelig vending…

Det må være helt greit å si at man ikke liker å få fartsbot, selv om den er velfortjent?

Det er ingen i tråden her som verken forsvarer å kjøre for fort, eller reagerer på å ha fått en smekk, foruten å skrive at man ikke liker det?

For å få tråden inn på topic, jeg kan ikke like andre som ikke respekterer andres meninger, uansett hva disse meningene er.

+1.
At voksne folk klager i offentlighet i en «dette kan jeg ikke like» tråd, når de selv har gjort noe som både er helt dust og er et lovbrudd. Da er det ikke ett fiber i min kropp som føler sympati, tvert i mot føler jeg glede over at politiet klarer og ta noen av tullingene i trafikken.
Kaller du meg en tulling? #kjempekrenket

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Siden jeg dro i gang denne "debatten" så vil jeg bare tilføye at jeg mer eller mindre bevisst gjorde for å skremme frem noen skinnhellige petimetere fra pidestallene sine. Jeg greier ikke dy meg :mrgreen:
Det tok riktignok overraskende langt tid, men dog.

Vi får velte oss i skammen @Consigliere ;)

God helg alle sammen!

Redigert:
Slår dere denne?
Fikk fartsbot på vei til mitt eget bryllup!

Strekningsmåling over Dovre tidlig om morgenen. 96 km i snitt i 80 sonen. Kjedelige penger, men kun en liten sum i bryllupsbudsjettet.

• Trist
Reaksjoner: Grendel
Aldri fått fartsbot. Kanskje flaks? Uansett; kan ikke like taxisjåfører som nærmest rygger meg ned gatelangs.