Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Så sjokket i hvitøyet her om dagen. Kom kjørende fra Sundvolden mot Sollihøgda. Der bygges det ny vei, så det er 50-sone og svinger. Jeg kommer rundt en av svingene, og plutselig ligger en grå Mercedes foran meg. I god fart kommer han mot meg. Jeg ser en front-mot-front som uunngåelig, men står på bremsen så piggene (helt sikkert) gnistrer mot asfalten. Den røde bilen i motgående felt er nok også ubarmhjertig mot bremsen, for den grå Mercedes smetter tilbake i riktig fil hårfint foran min forskjerm.


Til tross for at jeg er en barmhjertig sjel ønsker jeg føreren av Mercedesen alt vondt, og håper han treffer en fjellvegg snart. Slike førere trenger vi ikke på våre veier. Det er ingen av oss (andre) tjent med.


Det er et under at ingen skade skjedde.


8- o
 
Det er et under at ingen skade skjedde.
Slike opplevelser er jævlige. Minner veldig om en lignende episode jeg hadde for flere år siden en mørk vinternatt. Kjørte sydgående langs E16 langs Sperillen og hadde passert Nes. Etter en krapp venstresving får jeg en rett strekning på 300 meter foran meg. I det jeg har rundet svingen møter jeg to sett frontlys, et fra en traktor i venstre (og riktig) fil, et i mitt kjørefelt fra en idiot som forsøkte å kjøre forbi. Autovern på høyre, høye brøytekanter på venstre. Jeg stod på bremsen. Det gjorde ikke idioten. Han fortsatte. Og rakk såvidt forbi.
Hadde ikke jeg stått på bremsen fra første sekund, så hadde det vært front mot front med idioten i kjørende i langt over 80.
Drittsekk.

Beklager språket. Jeg håper, som Timbuktu, at hans "vin blir till vatten, blixtar prickar dig", og så videre.
 
Redigert:
Katt med rævskjegg.

Eller, mer presis: katt som setter bajs fast i rævskjegget og så bruker resten av natten på å gni før nevnte kroppsåpning mot parketten i et forsøk på å fjerne skiten.

Jaja. På den lyse siden: Nyvasket gulv til påske.

Katten ser merkelig spak ut, tror den skjønner at den har driti seg ut...
 
Så sjokket i hvitøyet her om dagen. Kom kjørende fra Sundvolden mot Sollihøgda. Der bygges det ny vei, så det er 50-sone og svinger. Jeg kommer rundt en av svingene, og plutselig ligger en grå Mercedes foran meg. I god fart kommer han mot meg. Jeg ser en front-mot-front som uunngåelig, men står på bremsen så piggene (helt sikkert) gnistrer mot asfalten. Den røde bilen i motgående felt er nok også ubarmhjertig mot bremsen, for den grå Mercedes smetter tilbake i riktig fil hårfint foran min forskjerm.


Til tross for at jeg er en barmhjertig sjel ønsker jeg føreren av Mercedesen alt vondt, og håper han treffer en fjellvegg snart. Slike førere trenger vi ikke på våre veier. Det er ingen av oss (andre) tjent med.


Det er et under at ingen skade skjedde.


8- o
Slike opplevelser er jævlige. Minner veldig om en lignende episode jeg hadde for flere år siden en mørk vinternatt. Kjørte sydgående langs E16 langs Sperillen og hadde passert Nes. Etter en krapp venstresving får jeg en rett strekning på 300 meter foran meg. I det jeg har rundet svingen møter jeg to sett frontlys, et fra en traktor i venstre (og riktig) fil, et i mitt kjørefelt fra en idiot som forsøkte å kjøre forbi. Autovern på høyre, høye brøytekanter på venstre. Jeg stod på bremsen. Det gjorde ikke idioten. Han fortsatte. Og rakk såvidt forbi.
Hadde ikke jeg stått på bremsen fra første sekund, så hadde det vært front mot front med idioten i kjørende i langt over 80.
Drittsekk.

Beklager språket. Jeg håper, som Timbuktu, at hans "vin blir till vatten, blixtar prickar dig", og så videre.

Kan hende dere støtte på en TSer som skulle multitaske Dagens klokke
8C105DA2-EE2D-4F32-879C-2E0D1DD69475.png

Helt tragisk at det er 15 personer som har trykket liker. Nei, dette kan jeg ikke like:mad:
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
PostNord.
Maken til elendig møkkafirma skal man lete lenge etter! Måtte samtlige ledere få kronisk sprutdiare og jeg håper lilletåa deres finner alle møbelhjørner mellom nå og penalet:mad:

Støttes! Jeg har til dags dato ALDRI fått en levering fra PostNord til riktig tid. Det værste tilfellet var en TV som de skulle levere mellom 11 og 16, noe som betydde at jeg måtte gå tidlig fra jobb. Dette gjorde de 5 (!!!) dager på rad. Hver gang så satt jeg og ventet, men ingen kom. Og hver dag så ringte jeg kundeservice hvor (etter å ha ventet i 30 min) de lovte på tro og ære at TVen kom neste dag.

De er så inkompetente at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvis jeg finner et produkt på nettet hvor nettbutikken benytter PostNord, så kjøper jeg andre steder selv om prisen er høyere.
 
PostNord fungerer greit hvis man bor i gokk og vet at "en pakke", enten den kommer med Posten eller PostNord betyr "omtrent en uke", altså at den kommer når den kommer, og du skal være glad om den kommer.
Han som kjører ut for PostNord her leverer enten til passasjersetet i bilen min eller ringer for å spørre om hvor den skal leveres hvis det ikke får plass der.
Det var dog et tilfelle hvor PostNord leverte pakken min til leveringsstedet på Træna, og det var jo en bommert, for der bor ikke jeg.
Valgte å betale 50 kroner for levering til annet utleveringssted heller enn å lage masse sponliv, så jeg skulle få pakken før den råtnet bort, men de sendte visst bare post fra Træna på fredager, så jeg fikk pent vente enda en uke på pakken.
 
Leverandør av ferdigplen meldte levering mellom kl 08 og 22.
Jeg ringte og spurte om de mente 08 og 10, men neida og de kunne ikke være mer presise….
Sjåfør ringte 15 min før han var på gårdsplassen.
 
Det var en gang en lokal potetdyrker som solgte potetene sine som "litt melne".
Da kjøper jeg en 5kg sekk for å støtte virksomheten.
Til og med, var det tilbud på pakken.
Men etter litt dampkoking, faller potetene i klomper og derfra må halv av smørpakken brukes på disse, før man kan svelge hver gaffelbit.
Et godt glass vann var også velkommen for å få melpakken til å gli i magesekken.
Jeg ga en senere prøve med en potetmos, men den fant seg til å pumpe melk og smør som en bøtte med svampekluter.
Sånn potet stoppet sikkert sultekatastrofen i Europa, lenge siden, men nå er det sånn at familien burde få lov å spise mer enn tre poteter per måltid, før alle blir mett.
Jeg prøvde senere å fritere potetene, men dessverre rullerte de seg i munnen som golfballer og smakte alt for lenge.
Nei, det er siste gang jeg støtter lokalproduserte krigspoteter.
Inntil videre hvis Apokalypsen kommer, og vi bare har barkebrød å tygge på.
 
  • Haha
Reaksjoner: bangiman og Grendel
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Folk som sitter på kollektivtransport og ser på youtube, TikTok og jeg vet ikke hva med høyttalere på ut i rommet/vogna. Dette gjør meg irrasjonelt irritert. Skaff dere headset eller slå av telefonen, dimlinger!

Jeg topper det med «influencere» som filmer seg selv (med andre rundt seg) på gymmen.
 
Amerikanerne som alt for ofte kaller sitt barn for "buddy" i filmene, og undertekstene på norsk som skriver ofte "kompis", til og med når skuespillerne kaller "sitt" barn med fornavnet.
Skal barn tro på at foreldrene sine er "kompiser"?
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel