Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Først, du er fra Oslo og da heter det hyttA, bare Bergensere sier hytten;) Ellers, anbefales det alltid å ha et jumpstart batteri med i en bil som parkeres på fjellet vinterstid. Noe slikt noe er veldig greit å ha med på tur.https://www.thansen.no/bil/utstyr/e...pstarter-1200a-js-1200-l-raze/n292/pn1070338/
Håper det løste seg for deg.

Takker for rådet, @Gin .
Nå ligger det en slik lader/jumpstarter i posten alt. Den skal til meg og i følge logistikken så får jeg den i morgen.

Høres lovende ut.

8- )

• Liker
Reaksjoner: Gin
Ny runde med covid i hjemmet rett før jul
03E1BCEC-1B60-4452-B067-8782B90044D5.jpeg

Hvordan oppleves "the sequal" kontra første reis? Har fortsatt ikke hatt det enda, man kan jo undres når resten av heimen har hatt det.

Er Lil’Zilla som er down med covid.
Han er som alle store menn; pjusk med hoste og litt feber. Men ellers ok. Jeg og de to andre tester fortsatt negativt. Men føler meg litt forkjølet. Ellers null feber eller andre symptomer. Frykter at jeg tester positivt innen 24t. Håper uansett at vi alle er friske til den 24, slik at familien kan samles. Time Will Show

• Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Hvordan oppleves "the sequal" kontra første reis? Har fortsatt ikke hatt det enda, man kan jo undres når resten av heimen har hatt det.
Hadde det for tredje gang forrige/denne uken - de to første var bare sår hals, denne gangen var det skikkeig manflu - vondt i kroppen og sliten. Mistenker dog en cocktail med influensa i tillegg:rolleyes:

• Wow
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Er Lil’Zilla som er down med covid.
Han er som alle store menn; pjusk med hoste og litt feber. Men ellers ok. Jeg og de to andre tester fortsatt negativt. Men føler meg litt forkjølet. Ellers null feber eller andre symptomer. Frykter at jeg tester positivt innen 24t. Håper uansett at vi alle er friske til den 24, slik at familien kan samles. Time Will Show
Pjusk er jo som kjent ganske alvorlig for menn. Satser på at jr. er i siget igjen til den store dagen, og at resten av familien styrer unna :)

• Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Overtråkk 2.0 på mandag for min del, med påfølgende forsikrings- og legestyr, og junior med brukket fortann i bassenget idag. Godt vi skal hjem i morgen..

Få tak i en kopi tannlegejournalen + kontakt "skoletannlegen" slik at de kan journalføre traumet + ha kontroller fremover.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Flaskefontene på en juleøl jeg har gledet meg til i minst tre uker.. Sånt skjer, selv hos større mikrobryggeri, men kjipt åkke som!

-Er et større mikrobryggeri et såkalt millibryggeri?

Ergerlig når slikt skjer. Kaster engstelige blikk bort på resten av juleølbeholdningen nå. Kanskje tryggest å desimere den jo før, jo heller!

• Haha
Reaksjoner: Preacher
-Er et større mikrobryggeri et såkalt millibryggeri?

Ergerlig når slikt skjer. Kaster engstelige blikk bort på resten av juleølbeholdningen nå. Kanskje tryggest å desimere den jo før, jo heller!
Ja, tror det er tryggest å få det unnagjort, jo før jo heller.
Men det viser jo at det er et håndverk, som i og for seg (sett fra en hjemmebryggers øyne) er noe positivt.

Hvorfor ikke ta seg en nydelig sykkeltur på tørre veier (med piggdekk) julaften, svinge inn på en mindre vei for å oppdage at den er svært glatt, slutte å tråkke for å prøve å stoppe slik at jeg får snudd, bare for å miste alt veigrepet og lande på albuen!

Heldigvis blør man ikke så lett i 13 kuldegrader og med tettsittende tøy.. fikk samlet meg og syklet 6 km tilbake til start. Oppdaget at flengen i armen var ganske stor, uryddig og dyp, og at det blødde friskt inne i varmen. Heldigvis kunne fruen kjøre meg til legevakt. Gode 3 timer ristende på legevakten, før en lege dukker opp og syr meg i hui og hast, frykter brudd og sender meg til sykehus. Hva ser de på røntgen? Ingen brudd, men det ligger et halvt pukkverk inne i armen - masse strøsand. Etter at en turnuslege og deretter en ortoped jobbet i halvannen time med skylling, skraping, graving m.m. kunne såret nesten lukkes, og jeg sendes hjem. Rakk akkurat ribbemåltidet, som ble hyggelig! Takk for røntgen, sykehus, Tramadol og svigermors fortreffelige ribbe! :)

Det verste er at jeg glatt sykler også julaften neste år..

På den positive siden: Hadde på meg Apple Watch, som helt umiddelbart ulte og ville tilkalle hjelp. Ikke så verst vurdering av situasjonen. Min Garmin sykkelcomputer, som også skal oppdage ulykker/fall, skjønte ikke at det var fare på ferde.

Redigert: