Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Religionsfrihet i Norge - men når man kan jobbe i hagen eller ikke er fortsatt styrt av én religion: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 :(

De som tror på Zevs*) hadde fått gjort noe. :)

*) Ricky G. referanse.

På hverdagene er du på jobb og tjener penger for at du skal kunne betale skatt til alle pensjonistene etc som er hjemme. Da kan du ikke jobbe i haven. Når du kommer hjem blir det kveld og barna i (nabo)huset skal sove. Da kan du heller ikke arbeidet i haven. Det ender opp med at du må gi en liste til de som er hjemmeværende på dagtid, både i og utenfor huset, slik at de utfører dette arbeidet.

Det må vel være greit?

8

På hverdagene er du på jobb og tjener penger for at du skal kunne betale skatt til alle pensjonistene etc som er hjemme. Da kan du ikke jobbe i haven. Når du kommer hjem blir det kveld og barna i (nabo)huset skal sove. Da kan du heller ikke arbeidet i haven. Det ender opp med at du må gi en liste til de som er hjemmeværende på dagtid, både i og utenfor huset, slik at de utfører dette arbeidet.

Det må vel være greit?

8

Selv krever jeg et solid «Takk» fra enhver stønadsmottaker som nyter en halvliter øl på pub. Den er delvis finansiert av meg.

22EA0727-C628-40C4-B63F-9DA0046B3005.png
Selv krever jeg et solid «Takk» fra enhver stønadsmottaker som nyter en halvliter øl på pub. Den er delvis finansiert av meg.

Religionsfrihet i Norge - men når man kan jobbe i hagen eller ikke er fortsatt styrt av én religion: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 :(

De som tror på Zevs*) hadde fått gjort noe. :)

*) Ricky G. referanse.

Nei, det er ikke religionsfrihet i Norge. Vel, det er rett nok bare kongen som ikke er gitt religionsfrihet, men det betyr altså at vi ikke kan si at vi har religionsfrihet :)

Når det gjelder dette med bråk på søndager, så forstår jeg ikke hvorfor reglene er som de er. Kanskje bør de kunne være de samme hele året... jeg befant meg en rolig søndag i Hvervenbukta utenfor Oslo for å gå tur i fjor sommer, mens en enkelt mann kjørte sin "speedbåt" (flat sak med utabordsmotoren som en dominerende klump bakpå) frem og tilbake foran bukta, med et satans leven for de hundre på land som resultat. IMO kunne slikt vært sanksjonert en smule hardere.. og hvorfor skal det en søndag være lov å kjøre "grovkalibret" motorsykkel i indre by, mens det ikke skal være tillatt å kjøre Flymoen over plenen..? Det er veldig mange som ikke evner utøve et visst skjønn når de utøver støy, samtidig som man helt klart må tåle en god del støy i en by.

Der jeg bor har den lokale kirken (DNK) omgjort friarealet rundt kirkebygget til oppbevaringsplass for det lokale bilutleiefirmaet, også på søndager. Heisann mammon.

En bil har skrapet opp mutterns bil på parkeringsplassen ved konfirmasjonen i dag.
Hun fikk bilen igjen i går da det bare er 14 dager siden det samme skjedde sist. :(

Virker som en ny kultur i Oslo-området at folk synes det er greit å stikke av uten å legge igjen kontaktinfo og beklagelse :(

Redigert:
En bil har skrapet opp mutterns bil på parkeringsplassen ved konfirmasjonen i dag.
Hun fikk bilen igjen i går da det bare er 14 dager siden det samme skjedde sist. :(

Virker som en ny kultur i Oslo-området at folk synes det er greit å stikke av uten å legge igjen kontaktinfo og beklagelse :(

Helt for jævlig :(

En mager trøst er at jeg tok en slik en på fersken i dag. Han rygget inn i en bil mens jeg så på (ventet på plassen hans), gikk så ut og tok en veldig rask kikk på bilen han traff før han kjørte. Tok nummeret hans, og ga beskjed til eier. Heldigvis ikke større skade enn et bulket skilt og løs skiltplate, men likevel.

Forrige gang jeg opplevde dette, ringte jeg politiet - da skaden var skikkelig stygg. Det endte med bot til han som kjørte på - og en meget glad ung jente som fikk dekket skaden av motpartens forsikringsselskap.

Hilsen en som har opplevd mange «hit and runs», som selvfølgelig ville sagt fra hvis det var min feil - og som er fra Oslo :)

Helt for jævlig :(

En mager trøst er at jeg tok en slik en på fersken i dag. Han rygget inn i en bil mens jeg så på (ventet på plassen hans), gikk så ut og tok en veldig rask kikk på bilen han traff før han kjørte. Tok nummeret hans, og ga beskjed til eier. Heldigvis ikke større skade enn et bulket skilt og løs skiltplate, men likevel.

Forrige gang jeg opplevde dette, ringte jeg politiet - da skaden var skikkelig stygg. Det endte med bot til han som kjørte på - og en meget glad ung jente som fikk dekket skaden av motpartens forsikringsselskap.

Hilsen en som har opplevd mange «hit and runs», som selvfølgelig ville sagt fra hvis det var min feil - og som er fra Oslo :)

Folk eier ikke skam.

Hun gruet seg til å kjøre tilbake til Møller bare dager etter hun hentet den ut. Samme side var det også.

• Liker
Reaksjoner: sunshine og Grendel
Kø. Jeg hater kø, og da især at det er kø UT av Oslo en onsdag, kvart over seks på kvelden! Bah..
Ryen er øverst på min hatliste.. Jobber i Asker, bor på Nordstrand, bruker 40-ish minutter hjem, og bruker ofte mer enn halvparten av den tida på strekningen fra Operatunnelen til Ryen. Håpløst o_O Og Mosseveien er et kapittel for seg selv..

• Liker
Reaksjoner: Grendel og sunshine
Ryen er øverst på min hatliste.. Jobber i Asker, bor på Nordstrand, bruker 40-ish minutter hjem, og bruker ofte mer enn halvparten av den tida på strekningen fra Operatunnelen til Ryen. Håpløst o_O Og Mosseveien er et kapittel for seg selv..

Jeg bor litt lenger ut, men har du lagt merke til hvor mange elbiler som kjører kollektivfelt på Mosseveien med bare sjåføren i bilen? Tipper over halvparten tar sjansen