Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Post i butikk!

Jeg og dama har ett "matkort" fra skandiabanken. For å få dette krever det en sånn en PUM utlevering. Jeg har nå møtt opp 3 eller 4 ganger(husker ikke lengre) med pass pga de ikke klarer å gjøre dette rett! helt utrolig!
 
Klarer ikke å like Fun Light sin "årets sommersmak".
Jeg kunne sverge på at jeg drikker plast, men flasken sier vannmelon?!

Godt at det ikke bare er jeg som syns den "vannmelon"-saften der smaker SØPPEL. Jeg syns faktisk den smakte så avfall at jeg ringte til stabburets forbrukertelefon og lurte på hva som feilte smakspenelet deres? De mente jeg måtte la saften "stå" litt for å få frem den gode smaken. Jeg helte saften i do, og lot den stå litt før jeg trakk ned (smakte ikke).
 
Post i butikk!

Jeg og dama har ett "matkort" fra skandiabanken. For å få dette krever det en sånn en PUM utlevering. Jeg har nå møtt opp 3 eller 4 ganger(husker ikke lengre) med pass pga de ikke klarer å gjøre dette rett! helt utrolig!

Har også felleskonto med to bankkort i Skandiabanken og hadde ikke det problemet. Kortene kom i postkassen og Pin henter du i nettbanken etter du har aktivert det

-------
Kan ikke like å hente sykkel fra service og at det fortsatt er ulyd i kranken
 
PM= personlig melding = vi oppgir navnet vårt når vi kontakter noen

Jeg kan ikke fordra når folk sender deg en PM og ikke signerer med fullt navn. Spesielt når det gjelder K/S!

Det er da vanlig høflighet å presentere seg på samme måte som når du ringer til noen du ikke kjenner. Bare fordi det er et nettforum så skal det liksom være så anonymt? Blir rett og slett forbannet av sånt, jeg synes faktisk det er frekt.

-C
 
Jeg kan ikke fordra når folk sender deg en PM og ikke signerer med fullt navn. Spesielt når det gjelder K/S!

Det er da vanlig høflighet å presentere seg på samme måte som når du ringer til noen du ikke kjenner. Bare fordi det er et nettforum så skal det liksom være så anonymt? Blir rett og slett forbannet av sånt, jeg synes faktisk det er frekt.

-C

Kunne ikke vært mer enig!
 
Ikke helt enig. Med de verdiene som enkelte her inne besitter og viser fram synes jeg det er helt betimelig å "holde tilbake" denne informasjonen i initiell kontakt, i hvert fall mot ferske medlemmer. Kommer litt an på hva PM'en dreier seg om selvfølgelig (og fornavn bør man vel uansett kunne bruke).
 
Redigert:
Jeg kan ikke like at jeg er fullstendig ute av stand til å få med meg paraply ut av taxi/buss etc. Denne gangen ringte faktisk taxisjåføren og sa fra at han tar vare på den, men jeg sitter likefullt her på flytoget uten paraply og det er meldt regn på destinasjonen.

Forrige eksemplar kom ikke en gang ut av trekket sitt før den ble donert til en random Ruter-passasjer...

Kan heller ikke like at denne elendige telefonen plutselig fjerner tastaturet slik at jeg trykker "Legg til svar" midt i meldingen.

Trøtt er jeg også :)
 
@reim jeg hadde samme problem før, og problemet endte da jeg kjøpte en paraply som var så dyr at jeg ikke har råd til å glemme den! Swims sine er geniale!
 
Redigert av en moderator:
@Golfballen takk for tipset, men den forrige kostet fire hundre spenn uten at det hadde synlig effekt (jeg hadde også en teori om at denne - denne må jeg da kunne klare å passe på). Synes egentlig ikke en paraply bør koste mer enn det :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg kan ikke fordra når folk sender deg en PM og ikke signerer med fullt navn. Spesielt når det gjelder K/S!

Det er da vanlig høflighet å presentere seg på samme måte som når du ringer til noen du ikke kjenner. Bare fordi det er et nettforum så skal det liksom være så anonymt? Blir rett og slett forbannet av sånt, jeg synes faktisk det er frekt.

-C

På generelt grunnlag er jeg uenig.
Det viktigste er tonen og ærlighet, hvis man blir enige om handel er det naturlig av både høflighetsgrunner og praktiske grunner å opplyse om navn,men frem til dette punktet går slik informasjon under kategorien; nice to know, or need to know.

Jeg er faktisk mest komfortabel med at folk er diskré frem til jeg kjenner de eller skal handle.
Da slipper jeg masse informasjon som jeg aldri har planer om å benytte meg av uansett.

Langt værre er det med direktemeldinger som preges av uhøflig eller krast toneleie.

Som @reim nevner så er det noen her inne som har en del verdier, enten i klokker eller andre ting.
 
Redigert av en moderator:
Morragrettenkjeftetepappabeistfraenannengalakse

... der har dere meg.

Kan ikke like at jeg gått til en A-menneske som spratt opp og skinte om kapp med sola i min ungdom nå verdisetter lakenklamring og tilogmed begynt å vurdere snoozing.
Kan ha noe å gjøre med at minsten grynter om vann klokken 00:12, 03.10 og 05:59 - vurderer å sende han i seng med dobble store flasker, eventuellt intravenøst :)

Men husk folkens .... If you snooze, you lose!
 
@reim:

Denne hadde du nok ikke glemt:cool:

[video=youtube;A1-KADYW85o]http://www.youtube.com/watch?v=A1-KADYW85o[/video]
 
Redigert av en moderator:
@Golfballen takk for tipset, men den forrige kostet fire hundre spenn uten at det hadde synlig effekt (jeg hadde også en teori om at denne - denne må jeg da kunne klare å passe på). Synes egentlig ikke en paraply bør koste mer enn det :)

Forsåvidt enig. Skal dog sies at jeg har ekstremt lyst på denne med Fox Head!

gents-04.jpg
 
Redigert av en moderator:
Personer som glemmer igjen gjenstander på Flytoget, og som ikke engang ytrer et lite takk når en kaster seg rundt for å sikre at gjenstanden kommer tilbake til eier så fort som mulig.

Desverre har jeg fått inntrykk av at evnen til å vise normal folkeskikk er omvendt proposjonal med størrelsen på lønningsslippen.


Utdannet er noe annet enn dannet.