Jeg kan ikke like at det nå er alt for lenge siden jeg har vært i Paris
Definitivt en av mine favoritthovedsteder, fantastisk å bare å rusle rundt, drikke vin på fortauskafeer og nyte det franske kjøkken.
Men, det er dessverre som du skriver
@Hammerfjord, husker masse hjemløse mennesker i telt langs Seinen - rett og slett trist....
Jeg har bestandig sett hjemløse i Paris.
Selv har jeg tilbringte mange dager og netter med de når jeg var en ungdom.
Det har vært en del ville eventyrer der.
En del hadde valgt utelivet mens mange hadde mistet alt etter en enkelt oppsigelse etc...
Vanlige mennesker som hadde ikke familie som kunne hjelpe de.
Det et en nådeløs verden hvor de som betaler ikke fakturene sine finner seg fort på gata.
Grinekontoret var ikke åpent for disse folk.
Da tiden, hadde man ingen adresse, hadde man mistet tilgang til alle servicene fra staten, inkludert bankene.
Sånn er det ikke nå med internett.
Men nå er det migrantene som venter for å gå til Calais (inngang til tunnelen som går til England) eller som ble kastet ut fra Calais.
Alle vil gå til England der det er lett å få svart arbeid eller velferd (tenker de...).
Det er et problem den franske staten og EU er ansvarlig for: de har på noen måte oppfordret til det og fant seg senere til å angre sin taktikk.
EU elsker kriser fordi de gir de mulighet til å fremme felles løsninger som kreves felles lover/regler, lån og en fiskal union med fellesgjeld: det handler om føderalisering.
Hver gang handler løsningene på krisene om "mer EU": de fråtser på kriser som gribber.
Men de liker ikke problemene det skaper og utvikler....Som "populisme" etc.
Migrantene er blitt "useful idiots" for de kyniske Brussels politikkerne som spiller på følelser for å nå målene sine og det handler bare om makt gjennom sentralisering.
Noen forstår det og reiser vekk men mange tror fortsatt på London eventyret.
Sånn er det med koronakrisen også: den ble utnyttet på samme måte fra dag en for å skape felles EU gjeld og vi er ikke ferdig.
Som ungdom pleide vi å si at regjeringen hadde lyst for uteliggere på gatene: for å påminne oss alle sammen om hva som kunne skje hvis man holder seg ikke i rekkene.
Jaja, nå skal jeg slutte der før jeg blir sendt vekk til politikk tråden