Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

IF satt opp prisen på forsikringene (totalt, bil, hytte, båt, reise, klokker, liv, hus) med mer enn 25 %!
Fikk ikke beskjed om prisøkning, bare nytt forsikringsbevis, flaks jeg sjekket!
Er det noen grunn til dette?
Må på ny runde med tilbudsinnhenting.
Tar imot tips.
Nå er jeg på tynn is, men er det i hele tatt lov? Prisøkning skal vel varsles ikke senere enn 14 dager før? Eller?
 
IF satt opp prisen på forsikringene (totalt, bil, hytte, båt, reise, klokker, liv, hus) med mer enn 25 %!
Fikk ikke beskjed om prisøkning, bare nytt forsikringsbevis, flaks jeg sjekket!
Er det noen grunn til dette?
Må på ny runde med tilbudsinnhenting.
Tar imot tips

Dere skal betale for pengene de taper.
Regnværet koster.
Screenshot_20230903-190123~2.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
IF satt opp prisen på forsikringene (totalt, bil, hytte, båt, reise, klokker, liv, hus) med mer enn 25 %!
Fikk ikke beskjed om prisøkning, bare nytt forsikringsbevis, flaks jeg sjekket!
Er det noen grunn til dette?
Må på ny runde med tilbudsinnhenting.
Tar imot tips.

Det lukter "Hanse-spleis"....

Kan nok være jeg også får en slik fra IF....

8- /
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og Genta
Jeg synes det er veldig positivt med variasjon i kulturtilbudet. Var på teater på Vega på lørdag på med Erlend Loes Dyrene i Afrika. Alt annet enn tradisjonelt men fantastisk gøy.

Kan kose meg like mye der som på Nationaltheatret, så at vi har et storsamfunn som spleiser på å lage bredde i kulturlivet og gjør at det er mulig å sette opp noe som utfordrer litt, er langt utenfor normalen, eller sikrer at noe som grunnet geografisk lokasjon ikke ville fått nok billettinntekter, faktisk blir mulig å gjennomføre allikevel, er jammen meg bra!
 
Jeg synes det er veldig positivt med variasjon i kulturtilbudet. Var på teater på Vega på lørdag på med Erlend Loes Dyrene i Afrika. Alt annet enn tradisjonelt men fantastisk gøy.

Kan kose meg like mye der som på Nationaltheatret, så at vi har et storsamfunn som spleiser på å lage bredde i kulturlivet og gjør at det er mulig å sette opp noe som utfordrer litt, er langt utenfor normalen, eller sikrer at noe som grunnet geografisk lokasjon ikke ville fått nok billettinntekter, faktisk blir mulig å gjennomføre allikevel, er jammen meg bra!
Ikke uenig, men leser du litt om de ulike prosjektene på listen, så er det veldig mye vanvittig som får veldig mye penger. Dette har feks fått kr 900 000.- :
IMG_6834.png
 
IF satt opp prisen på forsikringene (totalt, bil, hytte, båt, reise, klokker, liv, hus) med mer enn 25 %!
Fikk ikke beskjed om prisøkning, bare nytt forsikringsbevis, flaks jeg sjekket!
Er det noen grunn til dette?
Må på ny runde med tilbudsinnhenting.
Tar imot tips.
Ikke utenkelig at det meldes inn flere forsikringskrav når folk flest får dårligere råd
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kulturdirektoratet bevilget i 2023 kr 1 000 000.- og i 2024 kr 1 300 000.- til prosjektet «Fra hånd til øre» med denne potente prosjekt beskrivelse:
IMG_0400.png


Den ovenfor stående lenke er full av lignende «gullkorn» og hører muligens til i «humor tråden» - om bare ikke dette hadde vært virkelige offentlige bevilgninger :mad:
 
Kulturdirektoratet bevilget i 2023 kr 1 000 000.- og i 2024 kr 1 300 000.- til prosjektet «Fra hånd til øre» med denne potente prosjekt beskrivelse:
Vis vedlegg 344271

Den ovenfor stående lenke er full av lignende «gullkorn» og hører muligens til i «humor tråden» - om bare ikke dette hadde vært virkelige offentlige bevilgninger :mad:

Følgende prosjektide:
"Vi er 10 klokkeentusiaster som ønsker å lage end badstue-forestilling som retter fokus på det å oppdage sin legning mot klokkeinteresse i sen alder. Dette er en legning som fort kan få store økonomiske konsekvenser for de rammede så det er viktig at våre forestillinger innebærer så vel lydkuliser og reelle restituerende objekter. For å kunne tilby fire reelle oppsetninger pr år vil vi ha behov for 1,500,000 NOK for 2024, hvilket også vil kunne innebære anskaffelse av nødvendig aktiva."

Denne bør vel gå rett i boks?

8
 
Kulturdirektoratet bevilget i 2023 kr 1 000 000.- og i 2024 kr 1 300 000.- til prosjektet «Fra hånd til øre» med denne potente prosjekt beskrivelse:
Vis vedlegg 344271

Den ovenfor stående lenke er full av lignende «gullkorn» og hører muligens til i «humor tråden» - om bare ikke dette hadde vært virkelige offentlige bevilgninger :mad:

Når er neste søknadsfrist?
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Pippen og Grendel
Folk på offentlig transport som ser film/spiller musikk/spiller spill med telefonen på høyt volum UTEN ørepropper eller headphones!
VY og andre burde ha holdningsskapende kampanjer + få kontrollørene til å slå ned.

Dette er på linje med å ha beina på setet foran eller ikke slippe andre ut før man trenger seg inn. Hater det!
 
Folk på offentlig transport som ser film/spiller musikk/spiller spill med telefonen på høyt volum UTEN ørepropper eller headphones!

Hvorfor ikke begynne å kommentere filmen deres?
Peke på skjermen, og komme med innspill?
"Oy der var han høyt oppe, gitt"!
"Så du den Opel'n i bakgrunnen der? Jeg hadde en slik! Og vet du hva som skjedde med den...."

Det koster så lite, betyr så meget!

8
 
Økte kostnader, spesielt relatert til motor og eiendom. Reise har også økt grunnet økte kostnader. Om du har helse så har prisen på alle behandlinger økt som igjen fører til at prisen på forsikringen øker.

Økt skadefrekvens/risiko spesielt relatert til eiendom har ført til at prisen stiger.

Mulig bruk av forsikringen vil også kunne være prisdrivende.


Edit @Genta
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
En oppfølging til dere om mobilhøyttaler/sekundærstøy på offentlig transport, som diskutert over her:

Jeg skrev en melding til Vy (via facebook messenger, men de har sikkert flere kanaler man kan bruke her).

Foreslår at flere av dere gjør det samme.

Hvis de får litt koordinert, samtidig tilbakemelding fra flere om dette her kanskje det kunne bli noe holdningsskapende ut av det. I alle fall hadde det vært fint om konduktører kunne roe ned de verste synderne.


Template/utgangspunkt man kan gjenbruke, basert på den jeg sendte:

Hei. Jeg har et forslag til kommunikasjonsavdelingen deres.
1f642.png


Hva med å kjøre en holdningskampanje om å ikke bruke mobiltelefon med full høyttaler på kollektiv transport? Samt få konduktører til å anmode folk om det.

Spesielt de siste årene har dette blitt et nytt fenomen: folk deler Tik-tok-feeden eller youtube-videoene sine med hele togsettet.Dere burde kjøre kampanjer på dette, og få konduktører til å slå ned på det på lik linje med å ha beina på setet foran seg eller "slipp andre ut før du selv går inn".

"Kos deg med telefonen din - med headset på!"

Jeg er forøvrig funksjonsfrisk men det er mange med sensoriske plager (autismespekter osv) som føler at dette er enda en ting som gjør hverdagen slitsom. Gjør togreisen mer hyggelig for alle!

mvh NAVN
 
En oppfølging til dere om mobilhøyttaler/sekundærstøy på offentlig transport, som diskutert over her:

Jeg skrev en melding til Vy (via facebook messenger, men de har sikkert flere kanaler man kan bruke her).

Foreslår at flere av dere gjør det samme.

Hvis de får litt koordinert, samtidig tilbakemelding fra flere om dette her kanskje det kunne bli noe holdningsskapende ut av det. I alle fall hadde det vært fint om konduktører kunne roe ned de verste synderne.


Template/utgangspunkt man kan gjenbruke, basert på den jeg sendte:

Hei. Jeg har et forslag til kommunikasjonsavdelingen deres.
1f642.png


Hva med å kjøre en holdningskampanje om å ikke bruke mobiltelefon med full høyttaler på kollektiv transport? Samt få konduktører til å anmode folk om det.

Spesielt de siste årene har dette blitt et nytt fenomen: folk deler Tik-tok-feeden eller youtube-videoene sine med hele togsettet.Dere burde kjøre kampanjer på dette, og få konduktører til å slå ned på det på lik linje med å ha beina på setet foran seg eller "slipp andre ut før du selv går inn".

"Kos deg med telefonen din - med headset på!"

Jeg er forøvrig funksjonsfrisk men det er mange med sensoriske plager (autismespekter osv) som føler at dette er enda en ting som gjør hverdagen slitsom. Gjør togreisen mer hyggelig for alle!

mvh NAVN


Et lite problem er at det nesten ikke finnes konduktører lenger...

8