Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Er nesten som ventelister hos enkelte klokke forhandlere dette. Noen får raskt. Andre kommer ikke på lista engang :mrgreen:

Bare vent til nærpolitireformen kommer til din del av landet... Før kunne jeg gå innom våpenkontoret og levere søknad, de kjente meg, klubben min og hvor aktiv jeg var og ventetiden var omvendt proporsjonal med hvor mange linjer det var på kortet mitt.

Nå sogner jeg til et våpenkontor som ikke kjenner miljøet, ikke vet forskjell på en Mannlicher og en machete og er så overarbeidet at det ligner ingen ting. Det står ikke på vrang vilje, bare stor arbeidsmengde og dårlig fagkunnskap. Jo fortere de får automatisert søknadsbehandlingen jo bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Kjøpte en skolebolle og en kaffi til 74kr på et bakeri, mens jeg ventet på hjulskift. Bollen var knusktørr, og kaffen sur. Det kan jeg ikke like.

Samtidig er jeg så norsk at jeg spiste opp bollen, drakk kaffen, smilte og gikk. Det kan jeg heller ikke like.
 
Kjøpte en skolebolle og en kaffi til 74kr på et bakeri, mens jeg ventet på hjulskift. Bollen var knusktørr, og kaffen sur. Det kan jeg ikke like.

Samtidig er jeg så norsk at jeg spiste opp bollen, drakk kaffen, smilte og gikk. Det kan jeg heller ikke like.

Snill pike med andre ord.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ørjan
tørr.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tror du ikke foreldrene gjorde det de kunne for å skjerme barnet sitt? Men man må ha mat på bordet, og for å få det, må man ut i samfunnet for å jobbe og handle.
Og når verden er full av oksygenforpestende munnpustere som mener at verden snurrer rundt deres egen rektum, så får man slike tragiske utfall som dette.
Om det at jeg omgås med færrest mulig kan bidra til å bare redde ett eneste barn med underliggende sykdommer, så sitter jeg hjemme herfra til neste mars.
Hvis du har mulighet til det synes jeg du skal sette pris på at du er utrolig priviligert, og at du bør forstå at ikke alle har det like enkelt som deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
RIP Maradona
Vant VM omtrent alene i 86. Ren magi.
Poesi på banen, trainwreck utenfor, for alltid den største.

Selv jeg, som knapt vet at en fotball er rund, vet hvem Maradona er. Og ikke nok med det.... Jeg husker "det målet fra kampen mot England". Han var en stjerne for seg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Du vet at oppfatningen av hva som er koselig, ikke koselig, harry eller greit er subjektivt, og ikke objektivt.

En ting er hva du selv synes er koselig, men å sitte på en høy hest å utbasunere at din oppfatning av hva som er harry og platt er fasiten gir deg en betydelig fallhøyde.
Jeg tror alle vet at det er subjektivt og jeg vil anta at de fleste skjønner at uttalelsene gir uttrykk for min personlige mening.

Høy hest? Fallhøyde? Nei. Jeg har bare gitt uttrykk for hva jeg ikke kan like.
 
Innslag på kringkastingen om folk som har "pyntet" hus, hage, bikkje og kjerring med blinkende lys til jul. Slikt gjorde knapt inntrykk på nittitallet. Det er IKKE noen nyhet, det er IKKE koselig, det er grelt, harry og platt. DET ER NOK NÅ!
Et av årets høydepunkt på 70-og 80-tallet var kjøreturen til Østlandet på julebesøk. Da måtte vi nemlig gjennom Kvinesdal; et område tettpakket med hjemvendte Amerikafarere og bedehusgjengere, boende i selvbygde præriehus med garasje i førsteetasje, Chevrolet i garasjen og barn med navn som Stanley, Gladys, Steven og Willy. Disse menneskene likte å pynte til jul slik de hadde lært i Junaiten. Mens de fleste andre på det pietistiske sørvestlandet nøyde seg med adventsstake, dorullnisser og kanskje en julestjerne i vinduet om man var ekstra vågal, var Kvinesdal ful av kulørte lyspærer og til og med en og annen julenisse eller Rudolf på plenen. For oss var julepyntingen i Kvinesdal nesten som et tivoli å regne; vulgært og glorete, men likevel fascinerende - og selvsagt helt utenkelig å kopiere.

Men det var de som fikk rett. Når jeg ser tilbake på det idag, var det nok færre kulørte julelys i hele Kvinesdal tilsammen enn det man idag finner på veggen til den litt mer enn vanlig ivrige julepynteren i nabolaget. Vi er blitt et folkeferd av Clark Griswold´er. Vi som fremdeles synes det fort blir for mye Elvis i Las Vegas får bare leve med det.
 
Redigert:
Folk som setter planker, møbler, spann, madrasser og alt mulig rask ved siden av Frelsesarmeens containere eller ved siden av kassen for papp og papir tilhørende bygget jeg bor i. Hva f*** er det som går (eller ikke går) gjennom hodet på folk når de bare dumper det fra seg:mad: