Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Føler smerten din. Mitt beste tips er å kaste skiten og kjøpe dobbel skyggelist, gjøre jobben på en brøkdel av tiden og leve lykkelig med litt mindre fancy taklister:D


Et tips: sett hulkilen stående sånn du skal montere den på veggen på saga når du skal kutte vinkler. Da blir det riktig ;)

Takk for tips og medfølelse. :) Etter to dager har jeg klart å lage maler for både innvendig og utvendig hjørne, føler meg litt bedre nå. :D

Akryl fugemasse ordner resten. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn og GrimReaper
Kan ikke like alle profittjagerne her på forumet, kan dere ikke holde dere til børsen om quick cash er målet? Forpester forumet her og det det egentlig er for, klokkeglede. Det blir veldig tydelig profitt er eneste i fokus når klokker tatt ut fra AD under en uke siden ligger på KS langt over retailpris, og pølsevev-grunner som "omprioriteringer, ny mulighet bød seg" er årsak for salg. Gleder meg over mange av dere må bumpe flere ganger, enten det er den basic Omegaen, Daytona, SD, Skydweller. Er ett medlem her inne som ikke har hatt noe profittfokus på en ny, ettertraktet modell han la ut rett etter kjøp - all ære til ham :)
 
Redigert:
Klarer ikke å hisse meg opp over klokker som annonseres/selges til over butikkpris. Selv om jeg må innrømme at jeg av og til rister på hodet når jeg ser ur som er hentet ut fra AD for mindre enn 3 måneder siden selges for andre gang. Det fine er jo at jeg ikke trenger å kjøpe den. Og jeg oppfatter ingen av selgerne som spesielt pågående heller. Så ikke noe som får blodet til å bruse her i gården.

Hvis jeg ønsket meg en ny Daytona, og måtte vente 12 måneder på den, så ville jeg nok valgt å kose meg med ventetiden fremfor å betale 40.000,- over butikkpris. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Begynte på reality-serien "Svindeljegerne", og ble ganske sjokkert da politiet svarte de ikke bruker ressurser på bedrageri/svindelsaker med mindre det er for flere millioner i omfang. Altså ikke rart han trønderspilleren som drev med klokkesvindel fikk holde på i evigheter før det fikk en konsekvens.
 
Når en har ventet på ledd til klokken i flere uker og urmaker som skulle skaffe ledd ikke svarer på Mail lenger.
 
Nei, AD noen mil lengre sør, klokken var kjøpt ny der. Men må vel ta meg en bytur og høre om Bjerke kan ordne noen ledd.
 
Julebrus i butikken allerede..og den helsikkes amerikaniseringens inntog i slutten av måneden.
Julebrusen skal finnes samtidig som juleølet, og ikke et minutt før.
Og hva halloween angår..vet folk hva de driver med? Symbolikken i det å kle seg ut som styggedom, og gå rundt?

Halloween eller Samhain kommer fra en eldre Gælisk hedenske fest.
Ingenting i USA er egentlig amerikansk.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og reim
FB_IMG_1507450137339.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM og Hansur
Tok en tradisjonell løpetur med makker fra løpelaget i går. 800 høydemeter i ren stigning og 25km på variert terreng som alltid. Til forskjell fra normen har jeg nå våknet med det jeg forsiktig kan beskrive som knærne til en godt forkalket 90åring (og hoftene til hans alvorlig godt brukte jevnaldrende kone). Her vurderes amputasjon seriøst på kontoret...
 
Avisenes strategi for å forbli relevante i konkurransen med sosiale medier er tydeligvis å prøve å slå dem på hjemmebane. Dagbladet, som en gang i ikke så veldig fjern fortid var en meningsbærende avis i det samfunnet som ikke lenger finnes, synes selvbiografien til John Arne Riise er en så stor nyhet at de idag har fem - FEM - artikler basert på historier derfra på nettsiden sin. Sukk. Det ironiske er at mange av de gjenværende journalistene sannsynligvis er utdannet på jounalisthøyskolen på åtti- og nittitallet; dengang snittet for å komme inn var høyere enn for noen andre skoler. Tretti år senere bruker de kompetansen sin på å viderebringe sladrehistorier fra en neppe så veldig interessant bok av en person som enhver redaksjon forlengst burde innsett trenger å beskyttes mot seg selv. Dobbelsukk.

Tips til norske avisredaksjoner: Dere trenger ikke ta telefonen hver gang John Arne Riise eller Sophie Elise ringer dere fordi det er mer enn fire dager siden siste oppslag. Og bare fordi Petter Stordalen stiler opp hver eneste gang dere tar kontakt, kan dere likevel gjøre en innsats for å få tak i andre som kan kommentere saker fra næringslivet.
 
Redigert:
Avisenes strategi for å forbli relevante i konkurransen med sosiale medier er tydeligvis å prøve å slå dem på hjemmebane. Dagbladet, som en gang i ikke så veldig fjern fortid var en meningsbærende avis i det samfunnet som ikke lenger finnes, synes selvbiografien til John Arne Riise er en så stor nyhet at de idag har fem - FEM - artikler basert på historier derfra på nettsiden sin. Sukk. Det ironiske er at mange av de gjenværende journalistene sannsynligvis er utdannet på jounalisthøyskolen på åtti- og nittitallet; dengang snittet for å komme inn var høyere enn for noen andre skoler. Tretti år senere bruker de kompetansen sin på å viderebringe sladrehistorier fra en neppe så veldig interessant bok av en person som enhver redaksjon forlengst burde innsett trenger å beskyttes mot seg selv. Dobbelsukk.

Tips til norske avisredaksjoner: Dere trenger ikke ta telefonen hver gang John Arne Riise eller Sophie Elise ringer dere fordi det er mer enn fire dager siden siste oppslag. Og bare fordi Petter Stordalen stiler opp hver eneste gang dere tar kontakt, kan dere likevel gjøre en innsats for å få tak i andre som kan kommentere saker fra næringslivet.

Løsningen er heldigvis enkel, ikke klikk deg inn på dagbladet.no. Både VG og Dagbladet sluttet jeg å lese på nett for et par år siden. Si gjerne i fra hvis du tror jeg har gått glipp av noen viktige nyheter :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø og Hopalong
Løsningen er heldigvis enkel, ikke klikk deg inn på dagbladet.no. Både VG og Dagbladet sluttet jeg å lese på nett for et par år siden. Si gjerne i fra hvis du tror jeg har gått glipp av noen viktige nyheter :)


Problemet er at den generasjonen som vokser opp nå leser dette hjernelammende oppgulpet de skriver.
Man legger seg dummere om kvelden enn det man var når man sto opp etter å ha lest VG...
Så filmen Idiocracy for litt siden.
Skikkelig teit, men når den faktisk begynner å føles relevant er det grunn til å sove dårlig om natten.:eek::confused: