Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Lykke til @crown guard!
Se heller positivt på det. Alle de menneskene du møter hadde kanskje ikke vært egnet for å jobbe med noe fornuftig. Nå har de jobb, og en regulert ramme med møtested 8-16 og noe å gjøre. Alternativet ville kanskje vært at de hadde vært arbeidsledige, subbet gatelangs og muligens drevet med en eller annen kriminalitet. Nå bidrar du til at de har noe å gjøre, og at de føler seg verdifulle. Hadde de godkjent dine papirer med en gang så hadde det blitt mye mindre arbeid på de alle sammen!

Med andre ord, så er dette en form for ditt bidrag til fellesskapet!

8

PS: De du møter har mange godevenner i Plan og Bygg, for eksempel....

Haha..denne posten er bare episk. Snakk om å treffe spikeren på hodet. Fantastisk.
 
Har hatt lyst på en Speedmaster en stund nå, men får ikke til meg å bruke pengene på en siden jeg har en Daytona..

Er det kanskje slik at en Speedy ikke snakker helt til meg? Hmmmmmm....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg opplevde samme problem da jeg skulle male flammer på min taksenkede Chevelle....

WP_20151125_21_29_34_Pro.jpg


8
 
At jeg fant ut i dag at morgendagens julesamling med den utvidede vennegjengen, som jeg i all min uvitenhet har trodd var en uformell sammenkomst over en øl, viser seg å være en tre retters middag med kleskode. Dressen min henger selvsagt trygt i klesskapet på gutterommet i hjembyen. FML.
 
Folk som ikke overholder vikeplikt.

Rundkjøringen midt på Alfaset, kommende fra Kalbakken mot Alnabru.

To felt hvor begge kan kjøre rett frem.

Jeg lå på høyreside og tullingen fra venstre skulle absolutt bytte over til høyre felt når han svingte inn. Så ikke i blindsonen og jeg måtte bråbremse OG tute før han skjønte noe som helst.

Dette var på kvelden i går med svært få biler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
I

I mitt tilfelle gjelder det en F-104G:
u9q82o2.jpg


Det verste er at den hvite lakken er et H E L V E T E å få vekk også. Kjenner jeg har mista lysta litt.


Det ser ikke bra ut, @HadronCollider! Triste greier....
Hvordan blir det å male over? er det ulik høyde etc?

"Better is the worst enemy of good", som @The Flesh skrev.
Der har han helt rett!

8
 
Det endte med at jeg lakka over hele greia på nytt. Det blir litt tykt noen steder men nå er jeg der at jeg helst bare vil ha den ferdig slik at jeg kan se frem til de 100 andre prosjektene som fortsatt ligger halvferdige eller i eskene sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ting jeg ikke liker nå om dagen

At siden statens vegvesen tar betalt for å ringe de og de er så ekstremt inkompetente i sine arbeidsoppgaver fikk jeg en fin telefonregning. Man skal da for fanden ikke betale for å ringe noe statelig. Betaler jo skattepenger!

At siden jeg byttet forsikringsselskap og måtte ringe deres flotte røde linje så gikk regninga enda mer opp. De burde jo for fanden bare være fornøyd med at noen ringer dem og vil ha deres tjenester. Helt høl i huet

At man kan ha en så ubrukelig sjef som den jeg har på deltidsjobben min.
Hjelper ikke å være kompis med alle de ansatte da man faen er så gjerrig at det går sterkt utover arbeidsmiljøet på alle mulig måter. Stikkord er gråsone jobbing og press.

Men livets alle dårlige sider har en god en

Nå er endelig mine alle motorsykler skikkelig registrert og alle spesialsøknader ordnet hos statens vegvesen

Nå har jeg fått ordnet forsikring for 27kr måneden på syklene

Og etter neste herlige offshoretur skal man ikke ta toget til hjemmet og en bedriten jobb. Da blir det direktetur fra gardermoen til et sted jeg og en kamerat kan gå rundt i småfylla hele dagen og bare søle penger.
#sagtoppjobben

Ellers et lite malingstips gutter!

Bruk spraylakk for et javnt resultat. Gjerne 2komponents klarlakk oppå. Og i stede for vanelig maskeringstape burde man spørre etter tynn detaljetape på malingssjappe. Den er som meget fleksibel elektrikkertape og sitter godt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Raymond75
Huff. Her er det en eller annen som driver med noe @£€$%§ på database serveren. Da er det bare så kjiiipt at jeg ikke har Admin-rettigheter og kan gå inn å se hva som foregår!!

8 - /
 
Bruk spraylakk for et javnt resultat. Gjerne 2komponents klarlakk oppå. Og i stede for vanelig maskeringstape burde man spørre etter tynn detaljetape på malingssjappe. Den er som meget fleksibel elektrikkertape og sitter godt!

Du kan være sikker på at jeg har brukt spraylakk, og detaljtape.