Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

IMG_1983.png

Dette søppelet her som i takt med hypen spredde seg over hele Finn.
 
er dette en vei rundt å selge fake på legitimt vis? Før var jo moddet Seiko ikke at man hadde byttet alt utenom urverket. Her ser det ut som alt synlig er byttet ut med fake Rolex deler ?
 
er dette en vei rundt å selge fake på legitimt vis? Før var jo moddet Seiko ikke at man hadde byttet alt utenom urverket. Her ser det ut som alt synlig er byttet ut med fake Rolex deler ?
Det er vel en måte å selge "homage" på. Som er en fin måte å si harry kopiklokke på-. Altså noe som ikke utgir seg for å være noe annet med falsk bruke av et annet merke, men en nær nok kopi til at det eneste formålet er at det skal se ut osm noe det ikke er.

Seiko-skiven du nevner i innlegget under ER imidlertid fake i de fleste "kopimods"-klokkenes tilfellene, siden Seiko ikke lager skiver som likner på klokkemodellen man vil kopiere. Men Seiko er ikke kjent for å bruke masse ressurser på å jage produsenter av fake klokkedeler.

Seikomods har lang tradisjon, og var opprinnelig en måte å lage kule og unike klokker som ikke var blåkopier av andre klokker. Nå er det dessverre vanskelig å finne noe som ikke er en tafatt kopi av bestemte andre modeller.
 
Det må du ikke si til noen. Alt som gjelder dette er cosmic top secret. Også hva du måtte mene.

Og hva kommer til å skje med meg nå som jeg har avslørt det...? :eek:
Det hele blir litt komisk ja. Urene er jo satt sammen av standard deler, påført ulike graveringer på baklokk og eget trykk på skiva. Skjønner jo at det er stas for de som har gjort tjeneste de ulike stedene, synes det er morsomt å vise tilhørighet. Deres eierglede blir jo forringet om noen «utenfor» får kjøpt det samme uret. Horologisk vurdert, så er vel disse urene ganske uinteressante.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
Det hele blir litt komisk ja. Urene er jo satt sammen av standard deler, påført ulike graveringer på baklokk og eget trykk på skiva. Skjønner jo at det er stas for de som har gjort tjeneste de ulike stedene, synes det er morsomt å vise tilhørighet. Deres eierglede blir jo forringer om noen «utenfor» får kjøpt det samme uret. Horologisk vurdert, så er vel disse urene ganske uinteressante.
Apropos eksklusivitet.
1000015142.jpg
 
Jojo, men det at hvem som helst kan få kjøpe dem er jo ønskelig, ellers hadde det vært signaturmatriell, og det vil de helst unngå...
 
Det neste blir vel at man må kjøpe en ventepølse eller tre i påvente av å kanskje kunne få stå på en venteliste.....øh....nei, den ideen er visst allerede i bruk... :mrgreen:
 
Det hele blir litt komisk ja. Urene er jo satt sammen av standard deler, påført ulike graveringer på baklokk og eget trykk på skiva. Skjønner jo at det er stas for de som har gjort tjeneste de ulike stedene, synes det er morsomt å vise tilhørighet. Deres eierglede blir jo forringer om noen «utenfor» får kjøpt det samme uret. Horologisk vurdert, så er vel disse urene ganske uinteressante.
Det er det de vil du skal tro. De egentlige spesifikasjonene er jo hemmelig….
 
  • Haha
Reaksjoner: Gin og krille
Jeg synes ikke dette er så ille.
De som ikke er klokkeinteresserte i luftvernartilleriet og kjøper denne får en trolig solid og velbygd klokke som minne om tjenesten. De som allerede er klokkenerder kan kjøpe en og ha som "beater" i tillegg til Seadwelleren og G-Shocken sin.

De av oss som er klokkenerder utenfor luftvernartilleriet kan ta seg en bolle. Vi skal ikke kjøpe den likevel.
Så kan vi diskutere pris/kvalitet og at vi synes Sellitta er bæææsj her på forumet.

Jeg tror ikke disse er laget for oss.

LarsB
 
Jeg synes ikke dette er så ille.
De som ikke er klokkeinteresserte i luftvernartilleriet og kjøper denne får en trolig solid og velbygd klokke som minne om tjenesten. De som allerede er klokkenerder kan kjøpe en og ha som "beater" i tillegg til Seadwelleren og G-Shocken sin.
Har ingen motforestillinger mot dette.
Om det er en gravert G-shock, Nautilus med avdelingens merke på skiven eller en egen versjon av Mikromilspec spiller ikke så stor rolle.

Det jeg synes er litt håpløst/teit/barnslig/cringe eller noe i den duren, er hypen og "hemmelighetene" og at det skal gi inntrykk av å være eksklusivt og for spesielt utvalgte.
Husker ikke hvor nå, men jeg har sett uttalelser her på forumet om at specs er hemmelig og "mer enn dette kan jeg ikke si". Det blir for dumt for min smak, men om andre synes det er tøft så er det fint for dem :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Swiss made? er ikke Sinn tysk?

(...)

Det jeg synes er litt håpløst/teit/barnslig/cringe eller noe i den duren, er hypen og "hemmelighetene" og at det skal gi inntrykk av å være eksklusivt og for spesielt utvalgte.
Husker ikke hvor nå, men jeg har sett uttalelser her på forumet om at specs er hemmelig og "mer enn dette kan jeg ikke si". Det blir for dumt for min smak, men om andre synes det er tøft så er det fint for dem :)

Her er det mulig jeg missa noe. Jeg har trodd at dette med hemmelighetene er en forumspøk.
Når jeg ser på modellen Nageur du Combat. (som kan kjøpes av sivile) er det oppgitt de vanlige spesifikasjonene. At den har Sellitta 200 verk, vanntett til 200 meter, safirglass, garanti og de vanlige greiene. I tillegg er det en målsatt skisse av kassa.

Er det noe hemmelig med disse klokkene eller?


LarsB