Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Begrepene:

-"borte i årenes løp" (hva skjer med at ALLE som mangler papirer formulerer seg sånn)
-"tatt ut" (give me a break, pretensiøse kødd)
-"bilder skamløst stjålet fra verdensveven"
- å omtale skive med diamanter som "diaskive". Blir fysisk kvalm av å se det ordet, selv om skivene kan være kule.

SLUTT MED DETTE, PLEASE
 
Begrepene:

-"borte i årenes løp" (hva skjer med at ALLE som mangler papirer formulerer seg sånn)
-"tatt ut" (give me a break, pretensiøse kødd)
-"bilder skamløst stjålet fra verdensveven"
- å omtale skive med diamanter som "diaskive". Blir fysisk kvalm av å se det ordet, selv om skivene kan være kule.

SLUTT MED DETTE, PLEASE
Enig med deg her. Særlig formuleringen "tatt ut" er i beste fall tragisk! Skal bare på butikken å "ta ut" noe melk og brød... Skal på Lefdal for å "ta ut" ny TV...? Hvem i helv... startet med denne sjargongen :mad::confused:
 
Har hørt begrepet «tatt ut» brukt ofte som håndverker. Arbeidsgiver dekker verktøy og den ansatte «tar ut» verktøy. Hvis alle invistorene har en arbeidsgiver med dårlig kontroll på utgiftene gir begrepet mening:p
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Kjell_J
Kan det være med bil at man sier tatt ut. Dersom det er en 2017 mod som er tatt ut i 2016/2018. Siden årsmodellen ikke representerer hvor mange år bilen er brukt.
Det er alikevell ingen grunn til å ikke si "kjøpt"
 
Tatt ut

...av landet med tilhørende taxfreerefusjon og momsundragelse på vei inn igjen.

Med denne metoden kan du faktiske forsvare «tatt ut» men på en annen side må det et lovbrudd til for at det er innafor.
 
Som i fjor lar jeg meg overraske over visse forhandleres Black Friday-tilbud. Det tyder på at noe ikke er helt som det skal i bransjen, og strekker seg trolig helt fra merke og ned på forhandlernivå.

Gi meg heller edruelige ordinærpriser på klokker, litt rom for rabatter til gode kunder, og en sunn og solid bransje, enn dette tullet.
 
Det syns jeg er helt greit. Og det har vel stort sett en sammenheng med at kjøpere her inne heller ikke er like villige til å imøtekomme prisforvetningene fra selgerne av disse fantastiske "kremklokkene".

Joda, men MK IV 1665 double red sea dweller hadde jeg gjerne sett avertert her inne.
Og ikke kun andre plasser.
Det er jo en kremklokke!

Ang anførselstegn, så var det kanskje brukt feil. Mente ikke det motsatte av det jeg skrev, men som er lokalutrykk jeg var usikker på om alle brukte :)
 
Klarte å ta knekken på seiko 5 klokka mi. Skulle hjelpe broren min med å legge gulv, og den lille dunkingen jeg gjorde med klokka på hånda var nok til å få den til å stoppe... Leverte den inn til urmakeren idag, og fikk ett prisoverslag på 1-2k... Så spørs om jeg ikke bare kjøper ett nh36 urverk og setter i..
 
Klarte å ta knekken på seiko 5 klokka mi. Skulle hjelpe broren min med å legge gulv, og den lille dunkingen jeg gjorde med klokka på hånda var nok til å få den til å stoppe... Leverte den inn til urmakeren idag, og fikk ett prisoverslag på 1-2k... Så spørs om jeg ikke bare kjøper ett nh36 urverk og setter i..

Triste greier...
Se hva du kan finne på eBay etc av identiske urverk. Jeg har kjøpt en del greie urverk fra Kina og landene rundt der. Det er en trivelig jobb å bytte.
(Kjedelig at klokken vandret heden, men se det positive i det....)

8
 
@Grendel er det som er planen :) enten ett nytt 7s26, eller kanskje ett nh36. Betaler vertfall ikke opptil 2000kr for at en urverk er skal plukke fra hverandre hele det gamle når klokka bare kosta 685kr pluss frakt og toll.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel