Motorsykler

Skikkelig bra tur i går. Kom fra Gjelleråsen i kaldt, men ok vær. Svingte ut på E6 nordover i det snøen plutselig blåste mot meg. Måtte regelmessig børste av visiret før jeg kom meg stivfrossen hjem! Haha...våren er fin MC-tid:))

Ja du skal ikke kjøre lenge om dagen før det blir kaldt. Fingrene mine har vært ganske stive et par ganger. Kanskje vurdere varmeholker..

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja du skal ikke kjøre lenge om dagen før det blir kaldt. Fingrene mine har vært ganske stive et par ganger. Kanskje vurdere varmeholker..

Jeg kjøpte noen tynne fleece-vanter. Disse passer fint inne i noen andre MC-handsker. Det har vært mye hjelp i dem.
Varmeholker har jeg aldri prøvd, men jeg liker ikke varme i rattet på bilen. Det blir så kaldt for tommel (eller oversiden av denne) som ikke ligger inntil rattet... Derfor har jeg heller sett nytten av fleece-vantene...

En kollega har varmebatterier i handskene. Lades med USB-kabel (selvfølgelig). Han skryter veldig av disse.

8

• Liker
Reaksjoner: hen og SantaMonica
Jeg har et par skinnvotter, de blir veldig lett for varme, også slipper man noe ekstra som tapper batteriet. Enkel innstallering!
927955146.jpg

Begynner å bli sykkel igjen:)
(og da er det jo som forventet meldt snø og kuldegrader på Østlandet)
CA844534-6A6B-4A37-938D-2C3948862660.jpeg

93876DF8-E87B-49F3-A29D-224011B8A72D.jpeg

Hadde et oppdatert sidebilde også. Skjermstussen som stikker ut bak, er en kappet orginalskjerm. Bare lagt oppå hjulet foreløpig. Krever litt bearbeiding og tilpasning før festing.
Sidedekslene skal også lakkes grønne og få på emblemer.

Redigert:
Oi det blir tøfft med det feite bakdekket og den korte skjermen! Du kommer til å bli våt på ryggen da :D. Det blir side montert skilt og baklys?

Oi det blir tøfft med det feite bakdekket og den korte skjermen! Du kommer til å bli våt på ryggen da :D. Det blir side montert skilt og baklys?

Takk :)
Fare for at det blir vått ja, men med såpass fremoverlent kjørestilling kan det gå.... Blir gøy og se i praksis.
Det blir en mini Bates-style baklykt oppå skjermen tror jeg. Lager en brakett til skiltfestet på den øvre demperfestinga, så det blir sidemontert ja. Sett bakfra kommer det til og dekke mesteparten av demperen og ligge helt inntil hjulet. Sett fra siden så blir toppen av skiltet rett under bakstussen, så jeg ikke bryter noen linjer der.

Dette baklyset
D173F416-C704-4F9D-A636-09798661E5BF.jpeg

Og to slike skiltlys
054A52AB-1497-4AA1-B25F-D2E0677D96F4.jpeg

Liker og lage til braketter og kustom løsninger, men akkurat svenske Raask rearsets er vanskelig og ikke like, så da er disse på vei i posten
B060FFA5-13BB-42FE-A9D6-E885D68ED181.jpeg