Mogens drar tilbake...

Tusen takk for en glimrende tråd og nydelig klokker! Den siste her ser helt fantstisk ut, kjente verden stoppet litt opp når jeg så den.. På en rar måte er jeg nesten glad den er så stor som den er, (vel utenfor min komfortsone), så slipper jeg å få forstyrret nattesøvnen og lengte etter den ;)
 
IWC har utrolig flotte ur. Dette inkludert..!
Det er bare en ting som irriterer meg.. De produserer jo ikke ur i normal størrelse... Et 45mm stort dressy sportsur framstår, på mitt håndledd, som latterlig.. Og.. Det må sies.. Jeg syntes ofte det ser latterlig ut på andres håndledd også..
 
En soleklar favoritt fra IWC.

Det er nesten litt synd at du ikke unboxer slike som denne... Meget smakfullt.
 
Fantastisk ur, og en fornøyelse å lese, Mogens!
Helt fra starten av min egen ur-interesse, har IWC - og spesielt Portuguese-linjen - alltid stått meg nær. Det er vakkert å registrere den felles passion vi deler for denne fantastiske manufakturen.
Dine reviews bare underbygger dette.

Jeg kan ikke annet enn se frem til neste presentasjon, og venter i spenning på hvilket nytt ess du drar frem fra ermet. Virkelig flott lesning!
:D
 
Først lest gjennom nå. Nydelige klokker. Fasinasjonen for iwc ble ikke akkurat mindre etter onsdagen hos Alf Lie.
 
Nydelig ur Mogens! Denne liker jeg også godt i hvitt, men det blir nok litt i overkant håndleddstilstedeværelse (ikke rart vi bruker engelske uttrykk i blant) med den størrelsen. Nedtonet og elegant i sort. IWC har egentlig en egen evne til å få mange av modellene til å fungere bra både i sort og hvitt. Er på økende IWC-interesse selv, og det er ikke godt å vite hva som blir den første, og hva fargen blir. Har også begynt å få sansen for Portuguese chronoen med blå croco og blå detaljer på skiven. Skulle gjerne sett på armen. Vet du om det er noen på TS som besitter en slik?
 
Takk for at du villig deler kunnskap og godbiter, Mogens! (Er du sponset av IWC, eller? ;)) Det er strålende å få servert kunnskap om ur jeg ikke kan noe om, tusen takk! Keep em coming :D
 
Kjempetråd, Mogens!
IWC-historien om piloturet inspirerte stort under min siste klokkejakt.

Det er en ting jeg lurer litt på. Da jeg snakket med selgeren hos Alf Lie AS på onsdag sa han at 3231-01 hadde ekte IWC in-houseverk. Det samme la Kurt Klaus vekt på da han fortalte meg litt om uret. På nettsidene til IWC står det at dette er produsert in-house, men er dette i virkeligheten et "utomhusverk" som IWC har modifisert og gitt navnet cal 80111. Det hevdes også at 80111 er en ytterligere forbedring av det forrige 80110-verket. Alt-i-alt kan det tolkes dithen at IWC har konstruert og produsert dette verket fra bunnen av.

Dette har lite eller ingenting å si for mitt forhold til uret, men det er jo alltid interessant med litt lærdom om hva som befinner seg under skiven også.
 
Det er bare så sinnsykt lekkert.:D
Klokkeglede på høyt nivå.
Jeg må bare ha meg en IWC igjen.

Ja, det er en virkelig forseggjort klokke! Virkelig klokkeglede:)

Shit Mogens, en "gladsak" er vel og underdrive.... Den der er jo bare helt RÅ :) Grattis

Takk! Den er ikke helt nyankommen, men jeg tar til meg et gratulerer allikevel;)


Hva er det Frodo bruker å si? Et eller annet om piller hvertfall, vel jeg trenger en håndfull nå :D

Fantastisk klokke.

Takk for hyggelig kommentar!
 
WOW! Må si du har noen imponerende ur Mogens.

Takk for det! Det ligger nok mye spennende i manges samlinger rundt omkring, jeg forsøker å dele litt i denne tråden;)

Jeg bøyer meg i støvet Mogens :)

Slettes ikke nødvendig, men hyggelig at du liker klokken;)

Flotte greier! Dette er den eneste Portuguesen jeg virkelig liker. Synd du ikke dukket opp hos Alf Lie så jeg kunne klådd litt.

Hmm. Vet ikke om jeg er enig, det er mange flotte Portugueser;) Men jeg skal være enig i at dette er den flotteste, ihvertfall sett fra et "sporty" ståsted. Jeg skulle gjerne vært der, men huslige plikter kallet... Dessverre!
 
Herlig Mogens, herlig....

Du kunne jo fått deg jobb i IWC's markedsavdeling!
Du er en flott ambasadør for klokkeglede og interesse. :)

Takk for det, Boenna!

Jeg tror nok jeg foretrekker å holde meg på entusiastplan;) Men det er vel ingen hemmelighet lenger at jeg setter stor pris på urene fra Schaffhausen...
 
Nok en gang liker jeg hva jeg leser og ser, Mogens. Utrolig flott klokke (!!), selv om den kun kommer med gummirem. Samtidig gjør det klokken sporty på en classy måte - som du sier.

Som deg, og i motsetning til Matfjeld, er Portuguese definitivt favorittserien min blant Iwc sine mange og flotte modeller. Klokken du presenterer i dag er tre mm for stor for meg, men jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har vurdert portuguese chrono og seven days (begge med lys skive). Vi får se hva jeg gjør etter hvert.

Uansett setter du fokus på noe viktig i siste setning i dagens tråd, som også gjennomsyret første innlegg, nemlig klokkegleden. Takk for det :)

Ja, og det er jo det tråden handler om;)
Nettopp at klokken kommer med gummirem forsterker det denne klokken handler om. Den har klare Portuguesiske trekk, men nettopp størrelse og rem handler om sport. Ikke et ur nummer en men et meget godt supplement;)
 
Tusen takk for en glimrende tråd og nydelig klokker! Den siste her ser helt fantstisk ut, kjente verden stoppet litt opp når jeg så den.. På en rar måte er jeg nesten glad den er så stor som den er, (vel utenfor min komfortsone), så slipper jeg å få forstyrret nattesøvnen og lengte etter den ;)

Takk takk! Klokken er behagelig på armen, og jeg har ikke voldsomme never.


IWC har utrolig flotte ur. Dette inkludert..!
Det er bare en ting som irriterer meg.. De produserer jo ikke ur i normal størrelse... Et 45mm stort dressy sportsur framstår, på mitt håndledd, som latterlig.. Og.. Det må sies.. Jeg syntes ofte det ser latterlig ut på andres håndledd også..

Hehe... Nå har jo IWC også mange klokker i jentestørrelser også;) F.eks i Portofino-serien..
 
Fantastisk ur, og en fornøyelse å lese, Mogens!
Helt fra starten av min egen ur-interesse, har IWC - og spesielt Portuguese-linjen - alltid stått meg nær. Det er vakkert å registrere den felles passion vi deler for denne fantastiske manufakturen.
Dine reviews bare underbygger dette.

Jeg kan ikke annet enn se frem til neste presentasjon, og venter i spenning på hvilket nytt ess du drar frem fra ermet. Virkelig flott lesning!
:D

Takk for det, Moore! IWC gjør meg glad. Jeg har etter noen mindre feiltrinn ikke fokusert samlingen rundt bare ett merke, men det er vel ingen tvil om at IWC tilhører det jeg setter størst pris på!