Mogens drar tilbake...

Først lest gjennom nå. Nydelige klokker. Fasinasjonen for iwc ble ikke akkurat mindre etter onsdagen hos Alf Lie.

IWC fortjener all oppmerksomhet de kan få;) Flotte klokker!

Flotte bilder og kul tråd!!:D
Får smak for IWC nå med alle godbiter her

Takk for det!


Nydelig ur Mogens! Denne liker jeg også godt i hvitt, men det blir nok litt i overkant håndleddstilstedeværelse (ikke rart vi bruker engelske uttrykk i blant) med den størrelsen. Nedtonet og elegant i sort. IWC har egentlig en egen evne til å få mange av modellene til å fungere bra både i sort og hvitt. Er på økende IWC-interesse selv, og det er ikke godt å vite hva som blir den første, og hva fargen blir. Har også begynt å få sansen for Portuguese chronoen med blå croco og blå detaljer på skiven. Skulle gjerne sett på armen. Vet du om det er noen på TS som besitter en slik?

Ja, jeg så også på den hvite. Den er flott, men for meg var valget enkelt! Ja, jeg tror det er ihvertfall 1 med blånerte visere. Den er også flott!:)
 
Takk for at du villig deler kunnskap og godbiter, Mogens! (Er du sponset av IWC, eller? ;)) Det er strålende å få servert kunnskap om ur jeg ikke kan noe om, tusen takk! Keep em coming :D

Takk for det, Mikke! Dessverre mottar jeg ikke spons, men man kan jo håpe;)
 
Kjempetråd, Mogens!
IWC-historien om piloturet inspirerte stort under min siste klokkejakt.

Det er en ting jeg lurer litt på. Da jeg snakket med selgeren hos Alf Lie AS på onsdag sa han at 3231-01 hadde ekte IWC in-houseverk. Det samme la Kurt Klaus vekt på da han fortalte meg litt om uret. På nettsidene til IWC står det at dette er produsert in-house, men er dette i virkeligheten et "utomhusverk" som IWC har modifisert og gitt navnet cal 80111. Det hevdes også at 80111 er en ytterligere forbedring av det forrige 80110-verket. Alt-i-alt kan det tolkes dithen at IWC har konstruert og produsert dette verket fra bunnen av.

Dette har lite eller ingenting å si for mitt forhold til uret, men det er jo alltid interessant med litt lærdom om hva som befinner seg under skiven også.

Takk skal du ha, Minuteman! Og grattis med en flott IWC selv.
Jeg skal innrømme at jeg er mest belest om chrono-verkene til IWC, men 80111 er vel et ekte inhouse verk, med IWC sin "karakteristiske" Pellaton-winding (som forøvrig trekker dette uret, også)...
 
Hehe... Nå har jo IWC også mange klokker i jentestørrelser også;) F.eks i Portofino-serien..

Jentestørrelse... Akkurat som Rolex sportsmodeller...

IMG_0746.jpg
 
Er det frekt eller litt for mye forlangt å spørre pent om at du legger ut noen av bildene av de omtalte IWC'ene på ny, @Mogens? Tipper de forsvant da tråden ble flyttet ut til det offentlige forumet..

Jeg har to brødre her som så gjerne skulle ha sagt hei...

62EB6F06-690B-47E0-9A9F-28EEE4F3991A-3612-0000024AEFEF595D_zpsb6f2873a.jpg
 
Redigert av en moderator: