Mini Remastered

Joda. Det går fint med sommerdekk, men det blir en definisjon av "fint".
Jeg kjørte noen ganger min Mini på vinteren "når lengselen ble for stor". Tørre fine kalde vinterveier. Fantastisk lyd når du kaldstarter en gammel Cooper S motor! Sommergummien blir selvfølgelig kald og hard når det er kaldt. Dette krevde at du kjører med måte og ikke har stor fart. Du får sitte i bilen, kjenne lukter og høre lydene. Og selvfølgelig kjenne på bil-følelsen. Det er hyggelig det.

Og det positive er at alt kan forsvares for å holde batteriet og mekanikken i gang. Det har godt av å bli brukt....
Velg en søndag ettermiddag med lite trafikk.

8
Hehe, ja jeg forstår. :) Jeg synes det var litt funny dersom det kun var en testtur før vinteren KUN på tørre veier, at du ville kjøpe vinterdekk. Men det er absolutt kjekt å ha muligheten til å lufte den når anledningen byr seg. Man kan jo alltids også håpe på 10-15 minus og bare veier uten salt.. :)
Har hatt samme problemstilling selv med "søndagsbilen", spesielt vinteren før jeg kjøpte vinterdekk. Ville egentlig ha piggfritt av samme årsak, kjekt å ha i tilfelle.. Men etter at jeg kjøpte vinterdekk i fjor har jeg kun brukt de en gang - kun til isbanekjøring (heldigvis ble det piggdekk).
Hadde kanskje håpet på å lufte bilen en dag det er masse snø før de har rukket å salte, men det var dårlig med snø i fjor. Ellers legger jeg kjapt om til sommerdekk ift. tørre dager (spesielt sen høst/tidlig vår), men det er jo ekstremt sjelden det ikke er vått av saltet uansett og bilen må stå..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
https___www.davidbrownautomotive.com_wp-content_uploads_private_d34c3a6b568bc36ff56dfcb9e06143...jpg
https___www.davidbrownautomotive.com_wp-content_uploads_private_731b83be282ce0748d1913d7f86cde...jpg
https___www.davidbrownautomotive.com_wp-content_uploads_private_714f66d230677a6687004764d998e5...jpg
https___www.davidbrownautomotive.com_wp-content_uploads_private_7f4ce477e207cc0af8866fd1d61fe6...jpg
 
Kult valg av bil :) Husker jeg var småforelsket i ett par mini produsert av BMW når jeg hadde de inne på verkstedet. Det var fjerning av rust og lakkering som sto på dagsorden tidlig på 2000 tallet
 
Jeg har jobbet i bilbransjen i over 20 år. Mer enn 10 år i importleddet så har vel kjørt det meste av det som regnes som morsomt. Har takket nei til testkjøring av Ferrarier. Dette er den eneste bilen jeg har sett på mange år jeg ville tatt omveier for. (Møtte Il Tempo Gigante utenfor Spektrum for noen år siden, det ble en lang omvei) Dette er noe av det beste jeg har sett på lenge. Gratulerer med god smak! Dette er vakkert!
 
Noen som har noen kontakter som er skikkelig gode på alt det formelle rundt import av bil? De jeg hadde booka til jobben bare roter.
 
Er ikke Øivind Johansen Transport ganske populære?

Det var ganske lett å importere en vanlig bil selv, men det er vel kanskje litt mer knot med en ombygd bil.
hva er det de roter til spesifikt - transportrelatert, eller godkjenningen?
 
Er ikke Øivind Johansen Transport ganske populære?

Det var ganske lett å importere en vanlig bil selv, men det er vel kanskje litt mer knot med en ombygd bil.
hva er det de roter til spesifikt - transportrelatert, eller godkjenningen?

De var generelt håpløse å forholde seg til. Har fiksa nå, får hjelp av en lokal importør av fullblods italienske sportsbiler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Grendel