MING Watches

64F4F47E-93E6-472E-AB96-F23F06A0D989.jpeg
Veldig fornøyd med min(g) sålangt.

Lansert og utsolgt:

Syns selve klokka var ganske kul, og må si Ming fortsetter å holde seg tro til seg selv og leverer på originalitet når det kommer til design. Ikke uventet ganske lik deres tidligere og vesentlig dyrere konseptdykker som var limitert til 10 eksemplarer. Litt annet design på skive, titan- kontra stålkasse, og hakket tynnere. Gøy med 1000m dybderating.
Vet ikke helt hvor begeistret jeg er for den dlc-belagte stålbezelen, og ikke minst (mangel på) endeledd på lenken. Der mener jeg de traff mye bedre på konseptmodellen sin.

Hva syns folket?

Lansert og utsolgt:

Syns selve klokka var ganske kul, og må si Ming fortsetter å holde seg tro til seg selv og leverer på originalitet når det kommer til design. Ikke uventet ganske lik deres tidligere og vesentlig dyrere konseptdykker som var limitert til 10 eksemplarer. Litt annet design på skive, titan- kontra stålkasse, og hakket tynnere. Gøy med 1000m dybderating.
Vet ikke helt hvor begeistret jeg er for den dlc-belagte stålbezelen, og ikke minst (mangel på) endeledd på lenken. Der mener jeg de traff mye bedre på konseptmodellen sin.

Hva syns folket?
Generelt ganske enig med det du sier. Personlig ikke spesielt stor fan den type lenke, og hadde nok vært penere med en lenke som var mer sømløst integrert med kassen. Designet er definitivt tro til Ming. Er nok en modell jeg gjerne kunne tenkt meg selv.
Kunne kanskje ønsket meg en som ikke gikk like dypt og heller var litt tynnere, samt en millimeter eller to større. De kommer nok ikke til å lage større klokker enn 40mm, ettersom de synes selv at det blir for stort. Og det er jo kanskje positivt at de er opptatt av å lage klokker de liker selv, og ikke for å tekke massene...

Edit: Også burde det kanskje vært et litt kulere urverk enn ETA til denne prisen? (dog ikke noe galt med det)

Redigert:
Litt kul den lenken!
Breitling har skråstilte ledd, Rolex sin President-lenke har de små leddene. Her kommer de i bue. Stilig og originalt. Ellers blir det i Ming tradisjon.

8

Det er jo her mange har løsningen for "Rolex og Andre" sine ventetider...

Det ser jo ut som designet ikke representerer noe "tap" i så måte.

8

Kult! Gleder meg til å se flere bilder av den!
Og kanskje få kikket på den irl hvis Corona noen gang gir seg og gtg starter igjen:)
Det skal du selvfølgelig få lov til. GTGs har startet igjen det, dog i svært liten skala, så det er bare å ringe meg :)

Det er jo her mange har løsningen for "Rolex og Andre" sine ventetider...

Det ser jo ut som designet ikke representerer noe "tap" i så måte.
Den skjønte jeg ikke.

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Pippen og Grendel
Den skjønte jeg ikke.

Tanken min er at siden det er mange som klager på ventetider på Rolex og slik (leste noen klager for litt siden, så det lå langt fremme i hjernebarken) så svinger andre merker seg frem. Det forutsetter selvfølgelig å bevege seg utenfor "standardsonen". For meg var Rolex et lite "mål" grunnet den tids kunnskap og trender.

Når nå Ming (og mange andre) har levd så lenge at det blir stabilt merke så erstatter de plasser på ønskelisten som før tilhørte "merker som bare setter opp status for ventelister".

8

• Liker
Reaksjoner: Qwestern