MING Watches

Pippen

Støttemedlem
Medlem
7. mars 2011
Innlegg
1.884
Sted
Bærum
Merket er tidligere nevnt i independent-tråden, men tenker at det ikke gjør noe om de får sin egen tråd.
Har kikket på disse i lengre tid, og er avstandsforelsket i Ming 19.01, men synes prisen er (litt) avskrekkende.
Men den er jo lekker:
1_900x.jpg


https://ming.watch/collections/19-series

Nå publiserte de nylig ny modell, nemlig 17.03. Likte den ikke på de første bildene, men den begynner å vokse på meg, spesielt etter å ha lest litt mer om den, og jeg vurderer nå om jeg skal legge inn en bestilling.
Det virker som det er god bang for the buck, med mye teknisk snadder til en overkommelig pris :D
Det er jo en litt mer spiselig pris for å sjekke kvaliteten til merket også, i tilfelle man skulle gå all inn på en fra 19-serien i ettertid.

Litt lesestoff:
https://www.ablogtowatch.com/ming-17-03-gmt/
https://www.hodinkee.com/articles/the-ming-1703-gmt

8510300_8M_1024x1024.jpg


https://ming.watch/collections/17/products/ming-17-03-gmt-black-dial

Hva synes resten av TS om disse?
 
Slett ikke så gal.
Fint design og kledelige 24timer.

Jeg ser ikke bort i fra at dette kan bli et merke som varer.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Personlig ingen fan av 17 serien. Den blir litt for rund og feminin, etter min smak.

Men jeg er mektig imponert over 19.01, og syns den er en av de beste klokkene som har blitt lansert de seneste årene. Unikt design, moderne, og fresh.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Personlig ingen fan av 17 serien. Den blir litt for rund og feminin, etter min smak.

Men jeg er mektig imponert over 19.01, og syns den er en av de beste klokkene som har blitt lansert de seneste årene. Unikt design, moderne, og fresh.

Jeg var helt enig ang. 17-serien, men designet til 17.03 begynner å vokse på meg. Tror den modellen kan være et bra reiseur; ikke så altfor dyrt (så man ikke er så redd for å miste det), gmt, vanntett til 100m, quick release strap system så man kan enkelt bytte lenke/rem iløpet av ferien, god lume, titan, diskré og behagelig størrelse. Virker som det rett og slett er et gjennomtenkt design, og det kan jeg like... Men det mangler dato da :p

19.01 er jo bare sykt lekker, men veldig stort prishopp opp dit, samt at det er jo begrensede muligheter for å teste før kjøp.
 
Kule klokker, kunne faktisk tenkt meg en 17.03. Ser at dette merket får mye skryt. Noen her inne som har erfaringer med Ming?
 
Ming lanserer ny «mid-market» modell

Hadde den kommet i 40mm hadde jeg vært solgt. 38mm blir litt i minste laget...
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Ming lanserer ny «mid-market» modell

Hadde den kommet i 40mm hadde jeg vært solgt. 38mm blir litt i minste laget...

"Sold out" allerede.
Lekker. De har klart det kunststykket å få det elegant, samtidig som det er enkelt.
Flott kombinasjon og ikke minst innsynet bak. Det var spesielt med de svarte/mørke omgivelsene.

Lekkert kunstverk.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Lansert og utsolgt:

Syns selve klokka var ganske kul, og må si Ming fortsetter å holde seg tro til seg selv og leverer på originalitet når det kommer til design. Ikke uventet ganske lik deres tidligere og vesentlig dyrere konseptdykker som var limitert til 10 eksemplarer. Litt annet design på skive, titan- kontra stålkasse, og hakket tynnere. Gøy med 1000m dybderating.
Vet ikke helt hvor begeistret jeg er for den dlc-belagte stålbezelen, og ikke minst (mangel på) endeledd på lenken. Der mener jeg de traff mye bedre på konseptmodellen sin.

Hva syns folket?
 
Lansert og utsolgt:

Syns selve klokka var ganske kul, og må si Ming fortsetter å holde seg tro til seg selv og leverer på originalitet når det kommer til design. Ikke uventet ganske lik deres tidligere og vesentlig dyrere konseptdykker som var limitert til 10 eksemplarer. Litt annet design på skive, titan- kontra stålkasse, og hakket tynnere. Gøy med 1000m dybderating.
Vet ikke helt hvor begeistret jeg er for den dlc-belagte stålbezelen, og ikke minst (mangel på) endeledd på lenken. Der mener jeg de traff mye bedre på konseptmodellen sin.

Hva syns folket?
Generelt ganske enig med det du sier. Personlig ikke spesielt stor fan den type lenke, og hadde nok vært penere med en lenke som var mer sømløst integrert med kassen. Designet er definitivt tro til Ming. Er nok en modell jeg gjerne kunne tenkt meg selv.
Kunne kanskje ønsket meg en som ikke gikk like dypt og heller var litt tynnere, samt en millimeter eller to større. De kommer nok ikke til å lage større klokker enn 40mm, ettersom de synes selv at det blir for stort. Og det er jo kanskje positivt at de er opptatt av å lage klokker de liker selv, og ikke for å tekke massene...

Edit: Også burde det kanskje vært et litt kulere urverk enn ETA til denne prisen? (dog ikke noe galt med det)
 
Redigert: