Min garasje er fylt med...

@Propellue
Tøff Land Cruiser! Hvilket ørkenrally var dette?
Personlig ønsker jeg å delta i "Peking to Paris" rallyet... Det er en drøm foreløpig. :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Rallyet heter Budapest Bamako, og går, som navnet antyder, fra Budapest til Bamako.
De siste par årene har målgangen vært litt forskjellige steder i øst-afrika grunnet uroen som har vært i Mali og ifjor endte sisteetappen i Banjul i Gambia.

Det er en veldig flott tur, som egentlig ikke krever stort mer enn mye pågangsmot og en moderat bilinteresse.
Sjekk ut www.budapestbamako.org for mer info. ;)

[Skrytemodus] Og hvis dere er veldig interessert så kan dere sjekke ut reisebrevet vi skrev på landcruiser-klubben etter turen. Mange fler bilder og bedre beskrivelse. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=91&t=21757 [/Skrytemodus]
 
Får presentere mine fremkomstmiddel her jeg og.

Denne saken er mest brukt i vinterhalvåret. 09 Yamaha Nytro.


Denne brukes for det meste på sommertid. 03 HD Sportster.


Siste mann ut er bruksbilen. 08 Toyota Hilux.
 
Nytt inn..
10897934_10155051297200475_3048608404667000431_n.jpg
 
Ny for meg på mandag. Etter 3-4 år i en liten fransk som var et mareritt på motorveien, er det deilig å ha noe med litt bedre komfort.
 
Ny for meg på mandag. Etter 3-4 år i en liten fransk som var et mareritt på motorveien, er det deilig å ha noe med litt bedre komfort.

Gratulerer :D

Det er skremmende godt å kjenne på den komforten BMW tilbyr, særlig ved langkjøring, sammenlignet med andre fabrikater jeg har testet ut!
 
Ny bil inn i det nye året, denne er det ikke mange av. Siste oppgraderte Ford Scorpio med den råsterke og drivstoffeffektive 2.5 liters Vancini-Martelli Turbotronic motoren. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



97+scorpio+resize.jpg
[/IMG]
 
Ny bil inn i det nye året, denne er det ikke mange av. Siste oppgraderte Ford Scorpio med den råsterke og drivstoffeffektive 2.5 liters Vancini-Martelli Turbotronic motoren. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



97+scorpio+resize.jpg
[/IMG]

Gratulerer, @rattytdr ! Denne må du ta vare på. Jeg husker da den kom. Ikke akkurat vakker.

Full marks to Ford for effort and bravery, but only partial credit for thinking things through. It was true to say that the new Scorpio looked like nothing on Earth, but there was good reason for that. The nose was dominated by a huge, oval, chrome dipped grille and a pair of massive single-bulb headlamps that gave the car the expression of a lobotomised toad

Jeremy Clarkson sa at bilen var "so ugly it makes small children cry".

Men interiøret var tipp topp! Og slik jeg oppfattet det, var det en driftssikker bil.

Todda
 
Redigert av en moderator:
Ny bil inn i det nye året, denne er det ikke mange av. Siste oppgraderte Ford Scorpio med den råsterke og drivstoffeffektive 2.5 liters Vancini-Martelli Turbotronic motoren. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



[IMG]http://up2.it/sangamo/97+scorpio+resize.jpg[IMG] [IMG][/QUOTE]

Et fantastisk stykke bilhistorie du har skaffet deg der!

Hørte litt historier om hvordan hekken ble til på denne bilen. Den skiller seg jo en del ut fra resten av.. eeh.. designet?
Da leireformen ble fraktet til laseroppmåling baki en lastebil ble vist kjøleelementet i trucken ødelagt slik at solsteken gjorde sitt og leiren begynte å smelte.

Hvordan dette kun påvirket hekken sier historien ikke noe om.
Mulig Ford, eller desigeren prøver å fraskrive seg æren for den hekken? Men hvorfor de da ikke påstår at hele bilen ble påvirket er for meg et mysterium.

Mener også å ha hørt samme historien om en Jaguar, så kanskje det er et konsernproblem? ;)
 
Gratulerer @Fyrsten og @rattytdr!

Scorpio er artig! En nabo hadde en periode en første generasjon V6 Ghia. Veldig fint, men like rusten. Den er et stykke bilhistorie som må bevares!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Ny bil inn i det nye året, denne er det ikke mange av. Siste oppgraderte Ford Scorpio med den råsterke og drivstoffeffektive 2.5 liters Vancini-Martelli Turbotronic motoren. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



97+scorpio+resize.jpg
[/IMG]


De italiofile nikker anerkjennende til denne då den er omtrent like "elsket" for designet og like skjeløyd som Thesis ;)



Forøvrig har eg i min garasje . 2 Pårsjer med motor fremme, en alfa fra 70 tallet tegnet av Bertone og en audi stv bruksbil med v8er og s merker.
 
Husker ikke når jeg skrev her sist, men har et par interessante.
Gammel ML og Mini Clubman Cooper S gidder jeg ikke legge ut bilde av (selv om Clubmanen med sine 184 hk er artig).
De to andre er kanskje mer interessante.

1997 Maserati Ghibli GT 2.0

10373834_10152418513915733_1338691972083296786_n.jpg


Ghiblien er strøken, gått 35000 km siden ny.

1966 Maserati Mistral 4000

10922632_10152935785640733_6391593359521788209_n.jpg


Mistralen er under restaurering, har holdt på siden mai 2013. Bildet er i fra i forrige uke da den kom fra lakk.