Min garasje er fylt med...

Siden det er sommer og varmt må du være obs på at den kan tørke ganske kjapt. Jeg jobbet i garasje med varmeovner på og hadde kanskje 20-21 grader

Kommer til å gjøre det når jeg besøker familien på vestlandet, så tør ikke håpe på mer enn 20-21 grader ;)
Ser bilpleiekongen har en instruksjonsvideo på tuben, så tenker jeg ser på den et par ganger før jeg kaster meg ut i det.
 
Polering og keramisk coating ble stor suksess - men brukte to lange dager på alle stegene, så kjente det i kroppen etterpå ;)
DSC00557.JPG
DSC00562.JPG
DSC00555.JPG
DSC00551.JPG
DSC00585.JPG
DSC00612.JPG
DSC00589.JPG
DSC00587.JPG
 
@Bjarnetv imponert over tolmodigheten. Eg har ikkje gidda å polert noken av mine leikebiler sia tidlig 2000tallet. Venter på motivasjon og tid.

Detailing er en herlig mix av smerte og glede, men føles veldig verdt all lidelsen når man står igjen med en fin bil til slutt.

Litt mindre gøy når går galt, polerkluten faller i bakken, eller pad/polish kutter dårligere enn forventet, men den slags bygger bare karakter....

Man må selvfølgelig ikke forvente noe forståelse fra folk rundt seg, som bare rister på hodet når man på andre dagen står hengende over bilen fra morgen til kveld, og det blir ikke bedre når man forklarer at coatingen må herde i 24 timer OG SÅ MÅ BILEN VOKSES!
 
@Bjarnetv , problemet mitt er at eg kjører dei so sjelden at når eg først har fått tid så prioriterer eg å ta en tur . Men kanskje det blir bedre no når eg har kjøpt endå et hus med en dobbel garasje . Kanskje eg virkelig kan få plass til en av bilane i garasjen i vinter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Grendel
@Bjarnetv , problemet mitt er at eg kjører dei so sjelden at når eg først har fått tid så prioriterer eg å ta en tur . Men kanskje det blir bedre no når eg har kjøpt endå et hus med en dobbel garasje . Kanskje eg virkelig kan få plass til en av bilane i garasjen i vinter.

ja, min står i et garasjeanlegg, så har vanligvis ikke mulighet til å polere eller gjøre noe med bilen der - måtte gripe sjansen mens jeg besøkte familien på vestlandet, og hadde en garasje med strøm tilgjengelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: GT350 og DJM
@Oddemann , det samme her egentlig. Faren min hadde en 520i i samme farge, men med sort interiør. Det var en demobil fra 2003 han kjøpte. Dessverre døde han året etter, og jeg solgte bilen for min mor etter litt. Derfor er det ekstra affeksjonsverdi ved å kjøpe en nesten lik bil :) Den opprinnelige 520-en vi hadde har gått altfor langt til at det var noe poeng i å kjøpe den tilbake. Men 65 000 km derimot, det bærer den helt utmerket. Legg til at den er rustfri og primært sommerkjørt. Piggdekkene stemplet 2003 var ikke slitt, selv om de jo såklart er kastet nå.