Official Timekeeper
Visit Casio

Min garasje er fylt med...

GrimReaper

Støttemedlem
Medlem
30. desember 2016
Sted
Telemark
Det kokte ikke, jeg blir bare oppgitt for jeg tror virkelig du mente det du skrev ! Du fremstår som en slik gutt. På alle forumer er det noen som ikke klarer å stå på egne ben. I dette tilfellet deg, men det gjør ingenting, ønsker deg god bedring og håper du lykkes med å finne deg en jente. Enten med eller uten hjelp av klokke og bil....
På tynn is nå @steind?

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Medlem
22. april 2013
Sted
oslo
skifte til vinterdekk er en utmerket anledning til å pusse vekk rust, sprøyte understellet med litt understellsbehandling og smøre opp glideboltene på bremsene.

Brukte silikonfett fra biltema forrige gang, og det var helt borte på under et år, så denne gangen går jeg for hardere skyts.
mengder med meget seigt "bremsecaliperfett".

Saltlaken er tykk her i oslo om vinteren, så det gjelder å gi bilen litt oppmerksomhet om man vil at den skal vare.

IMG_5655.jpeg

IMG_5657.jpeg

IMG_5658.jpeg

Medlem
16. juli 2013
Sted
Noreg
skifte til vinterdekk er en utmerket anledning til å pusse vekk rust, sprøyte understellet med litt understellsbehandling og smøre opp glideboltene på bremsene.

Brukte silikonfett fra biltema forrige gang, og det var helt borte på under et år, så denne gangen går jeg for hardere skyts.
mengder med meget seigt "bremsecaliperfett".

Saltlaken er tykk her i oslo om vinteren, så det gjelder å gi bilen litt oppmerksomhet om man vil at den skal vare.

Vis vedlegg 220138
Vis vedlegg 220137
Vis vedlegg 220136
Jeg har god erfaring med SKF sitt hjullagerfett, det er meget motstandsdyktig mot saltlake. Sprayfett er for pinglete i kombinasjonen salt/varme.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Medlem
22. april 2013
Sted
oslo
Tror dette i bunn og grunn er hjullagerfett i annen innpakning - iallefall samme konsistensen.
vurderte først å gå for vannfast marint fett siden jeg har noen patroner med det liggende, men dette fettet var hakket fastere, og siden det ble solgt som bremsecaliperfett satser jeg på at det tåler varme bra.

Nå skal det sies at jeg er fett-entusiast, så kommer nok til å dra med meg en tube SKF fett neste gang jeg ser det ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Medlem
21. oktober 2015
Sted
Skedsmokorset
Vinterlagring av min LC500. Avskiltet den like godt, så kan jeg dokumentere at den ikke er vinterkjørt! Synes faktisk de ser mye bedre ut uten skilt i front. Noen som har erfaring med at få lite skilt på bilen i front?
864D1974-C830-4C95-B213-C157D8A638F4.jpeg