Min garasje er fylt med...

Fiat 850 spider

Reiser til Sverige i helgen for å hente en nydelig liten Fiat.
Fiat850SS6.jpg


Fiat850SS5.jpg


Fiat850SS21.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
850 sport spider

Reiser til Sverige i morgen tidlig.
Fant ut i går at jeg ikke kan kjøre bil+biltilhenger p,g,a totalvekt over 3500kg.
Må derfor ta med meg min bror og kjøre Spideren hjem. Det blir en fin tur selv med 903 ccm og 52 hk.
Da blir det å kjøre til den svenske østkysten og tilbake til Porsgrunn 125 mil.
Gleder meg veldig.
Det er noe med klassiske Italienske biler fra 60-70 tallet som trigger meg.
Denne 850sport spider er utrolig fin.Jeg klarte ikke å få den ut av hodet mitt. Restaurert fra bunnen. Originale Crommodora magnesium felger. hardtop,targa-tak osv...

Fiat850SS7.jpg


Fiat850SportSpider5.jpg


Fiat850SS14.jpg


Fiat850SS29.jpg


Fiat850SS19.jpg


Fiat850SSHardtop3.jpg


Fiat850SSHardtopKrber2.jpg


Fiat850SSHardtopKrber3.jpg


Fiat850SS17.jpg
 
I den italienske sports cabrioleten fra 70 tallet?

Han er vel sist oberservert på en fjellovergang mens han skifter dynamo og feilsøker ledningsnettet. ;)

Jeg elsker italienske biler, de har virkelig sjel! :D
 
Turen hjem fra Sverige gikk kjempefint. 130 mil på 2 dager kjennes i kroppen.
9 timer i en Spider som har 52 hk og er 42 år gammel gir en opplevelse om at den tekniske utviklingen har gått fremover.
Utrolig mange smilende mennesker med vink og tommel opp. Jeg tror folk blir glade over å se en slik bil.
Fantastisk bil, med unike detaljer. Den ble produsert sammen med Lamborghini og Ferrari av Bertone. Se baklykter. Samme som Miura. Tanklokk og speil fra Ferrari osv....

Fiat850SS18.jpg


Fiat850SS11.jpg
 
Gratulerer, bra turen gikk fint.
Får jo virkelig følelsen av langtur etter 130 mil i denne.
Er vel verdt noen timer hos fysioterapeuten?
 
Hmm sikker på at den er ekte ?

Tror aldri jeg har hørt om en italiensk veteran som gikk 130 mil uten et eneste sammenbrudd :D

Seriøst dog, godt å høre at turen gikk bra, flott bil :D
 
Bilen står i garasjen. Nyter å se den stå der med sine små detaljer. Den er som en fin klokke på armen.
Bare se på baklyktene.Samme som Lamborghini Miura .

Miura298tail.jpg


Fiat850SS5.jpg


I say no more,,,,,,,,
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Dritfett, som ungdommen uttrykker det i dag - eller var det kanskje i fjor...:eek:

Baklyktene kommer i alle fall fra samme familie om de ikke akkurat er tvillinger. Bertone hadde øye for detaljer og han skulle jaggu vært designer - som min gamle far ville sagt:D
 
Enda en MC.....

Skaffet denne GSX`n til min sønn slik at vi kan øvelseskjøre på hver vår sykkel.
Trodde MC-garasjen var full, men neida, jammen var det plass for denne også. :D
Han skal kjøre opp om snaue 2 uker så da blir det vel bedre plass igjen.......... hopefully.

TS.jpg