Min garasje er fylt med...

En salig blanding av kjøretøy til nytte og fritid.

McCormick CX95 - 2007 mod.

008.jpg


Den brukes i all hovedsak til snøbrøyting i fjellet og til transport av denne:

007.jpg

En Kubota 4-tonner som i hovedsak brukes i forbindelse med anleggsgartnervirksomhet i sommerhalvåret.

006.jpg


I bakgrunnen skimtes arbeidsbilen, en 06 Navara Pick up. Den uvaskede bilen i forgrunnen, en KIA Magentis 2,5 V6 (ja, dere leste riktig, KIA) brukes på en sjelden langtur når barna skal være med og ellers kjører kjerringa til og fra jobb med den.

I sommerhalvåret er det denne som gjelder. Brukes ved en hver mulig anledning, på korte og lange turer og i alls slags vær. Heldigvis deler min bedre halvdel noe av min entusiasme og vi sitter mange timer og kilometer i salen hver sommer.

003.jpg


004.jpg


Honda GL1800 Goldwing. En nydelig tursykkel som med snaue 400 kg tørrvekt også liker seg godt på svingete veier. Sprekere og langt mer lettkjørt enn de fleste tror. Den sekssylindrede boxermotoren har et herlig dreimoment og selv med full last og en totalvekt på 600 kg er forbikjøringer gjort på et blunk.
 
På søndag fikk denne plass i garasjen min:


Untitled by rousp1, on Flickr

Ninja 250 R, artig liten sak! En del korreksjon må til for å få lakken pen.. Og en del mods er alt planlagt og deler bestilles snart! :D
 
Uff? Tiden på moped er jo det største som skjer i tenårene. Følelsen av å være helt fri å kunne dra hvor som helst så lenge det ikke er motorvei er jo uslåelig. Gratulerer med fin sykkel!
 
Uff? Tiden på moped er jo det største som skjer i tenårene. Følelsen av å være helt fri å kunne dra hvor som helst så lenge det ikke er motorvei er jo uslåelig. Gratulerer med fin sykkel!

Moped? Tror jeg skal komme og banke deg opp litt jeg! :D

Jardar har allergi mot alt som har motor og ikke heter Skoda 1,4 ;)
 
Moped? Tror jeg skal komme og banke deg opp litt jeg! :D

Jardar har allergi mot alt som har motor og ikke heter Skoda 1,4 ;)

Jardar har allergi mot alt som har motor og to hjul... Har jobbet litt for mye i helsevesenet til å kunne like motorsykler/mopeder ;)

Regner med at du har donorkortet klart i lommeboken? :p
 
Jardar har allergi mot alt som har motor og to hjul... Har jobbet litt for mye i helsevesenet til å kunne like motorsykler/mopeder ;)

Regner med at du har donorkortet klart i lommeboken? :p

Har faktisk en forståelse for den.. Og ja, donorkortet ligger klart i lommeboken. Uansett av hvilke aktivitet jeg bedriver. :)
 
Samme her, men tenker helst ikke ikke på det. Man overlever (som oftest) på to hjul ved å ta det for gitt at alle andre i trafikken er hoppende gale idioter og troende til å finne på hva som helst av irrasjonelle bevegelser. Det blir fort en vane, og da er det ikke så slitsomt som det kan høres ut. Dette forutsetter at du ikke er en av de selv :eek:
 
På søndag fikk denne plass i garasjen min:


Untitled by rousp1, on Flickr

Ninja 250 R, artig liten sak! En del korreksjon må til for å få lakken pen.. Og en del mods er alt planlagt og deler bestilles snart! :D

Gratulerer, denne på skikkelige svingete veier er morro!

Selv kjører jeg mest denne "bussen" for tiden:
MinBMW07.jpg
 
Samme her, men tenker helst ikke ikke på det. Man overlever (som oftest) på to hjul ved å ta det for gitt at alle andre i trafikken er hoppende gale idioter og troende til å finne på hva som helst av irrasjonelle bevegelser. Det blir fort en vane, og da er det ikke så slitsomt som det kan høres ut. Dette forutsetter at du ikke er en av de selv :eek:

Det er min strategi også, alle rundt deg er idioter. Det å ha oversikt over andres bevegelser og forutse hva de skal blir fort en vane, er uansett noe jeg bedriver når jeg kjører bil (og som flere andre burde bedrive..).
Gratulerer, denne på skikkelige svingete veier er morro!

Selv kjører jeg mest denne "bussen" for tiden:
http://i1141.photobucket.com/albums/n591/Helsvett/MinBMW07.jpg[IMG][/QUOTE]

Ja, jeg har ikke helt fått prøvd skikkelig. Holder fortsatt på å kjøre meg varm etter lang tid uten mc og siden mcen fortsatt er ny for meg. Men kjennes veldig lovende ut. De bussene der syntes jeg er flotte, jeg har en liten baktanke om at 250en er et leketøy jeg kan beholde og ha en tourer ved siden av. :)
 
Ettersom jeg ikke har noen klokker å vise frem, får jeg vise frem min andre lidenskap da :grin:
Lancia Delta Integrale EVO I 8v
IMG_3156-1-1.jpg

Lancia Delta Integrale EVO II Edizione Limitata, Bianco Perlato
LaPerla.jpg


Har også En Alfa Romeo 159 2.4 Q4 som er "brøks øsa" mi :)
Samt en del annet tjafs :razz:
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628