Min garasje er fylt med...

Download-File


Mottatt forrige uke
 
Wrommm- Nytt tilskudd!

Nytt tilskudd!

Noe for oss gutta som kjører på to hjul!
WP_20150218_19_52_31_Pro.jpg


8-D
 
Nytt tilskudd!

Noe for oss gutta som kjører på to hjul!
WP_20150218_19_52_31_Pro.jpg


8-D

Her må du utdype litt @petterhg. Så jo flott ut, eller skal den kløyves og gås over før sommeren?

Selv kjøpte jeg meg en 1960 modell tempo corvette med en god gammal fitches & sachs 50 motor med 3 håndgir.

Har vel skrudd mer en jeg har kjørt, men en utrolig sjarmerende ting jeg gleder meg til å kosekjøre til sommeren!

Her undertegnede og romperaketten

vVzFsAD.jpg
 
Redigert av en moderator:
To 2011-modeller i vår garasje. Nissan leaf og en bmw x5.



Vurderer å bytte ut x5-en i ny modell, men vår har akkurat passert 60k km så det blir vel med tanken.
 
Vurderer å bytte ut x5-en i ny modell, men vår har akkurat passert 60k km så det blir vel med tanken.

Vurderer det samme - men hvorfor er 60K en magisk grense?

Jeg vet at det er dårlig business å bytte bil, men jeg skal aldri ha bil som er eldre enn 5 år - så da får det heller koste litt. Reward er bekymringsfritt bilhold og komfort. :)
 
Vi kjøpte via strømmen bilformidling, så dessverre ikke vår garasje :)

Veldig flott bil. Hvilken modell er det?

Jeg hadde en 2010 modell X5 msport. Med alt i sort. Solgte den i fjor da den ble litt for stor til fruen. Kjøpte en RR evoque som fruen og jeg er veldig fornøyd med.
 
Min garasje ble på onsdag oppgradert med en kliss ny Spacegray BMW X5 xDrive 30d MSport, godt å være tilbake til X5 etter 15 mnd med MB ML 350, så de neste månedene består min garasje av

2015 BMW X5 30 d M Sport
2013 MB B180 BE Sport
2009 Vespa 125 GTS

Grunnen til at jeg skriver de neste mnd er at jeg vurderer en MB GLA200 til konemor, da den er mer sporty en B klassen.

Flipper nok biler mer enn jeg flipper klokker til min kones store fortvilelse, men innblanding i bil- og båtbytter avklarte ( satt som krav) da jeg fridde til henne - det angrer hun bittert på. Det gjelder å være litt forutseende.

Denne gang fikk hun faktisk lov å velge mellom X5 og Range Rover Sport og valgte X5 da den går mer under radaren
 
Her må du utdype litt @petterhg. Så jo flott ut, eller skal den kløyves og gås over før sommeren?

Selv kjøpte jeg meg en 1960 modell tempo corvette med en god gammal fitches & sachs 50 motor med 3 håndgir.

Har vel skrudd mer en jeg har kjørt, men en utrolig sjarmerende ting jeg gleder meg til å kosekjøre til sommeren!

Her undertegnede og romperaketten

vVzFsAD.jpg

Kult med Tempo, @crown guard!
Eldre mopeder går litt raskere enn de nye. Det var andre "begrensningsregler" for disse "i gamle dager"!

Jeg fikk min Suzuki (det høres vassere ut enn å omtale den som moped eller 50ccm....) av min bror; @chrgod. Han kjøpte den i 91 og var andre eier av denne 85-modellen. Han brukte den en del frem til siste halvdel av 90-tallet. Siden da har den stått i garasjen hos mine foreldre. Tørt og godt. Jeg fikk den av han for 3-4 år siden. Og for et par år siden ble den fraktet hjem til min garasje. Der ble den stående. Planen min var å få motoren og forgasseren renset i fjor sommer. Tid og muligheter for å skru på slikt er ikke så stor, da den står i en fellesgarasje. Dermed ble det til at jeg kontaktet mopedportalen.no (anbefales!!!) og kom i kontakt med en hyggelig kar som kunne hjelpe meg. Nå har Suzukien nye dekk, slanger, filtere og overhalt forgasser og motor. Når bensinen blir stående i forgasseren lenge fordamper den og tetter igjen rør og annet. Det ser ut som grønske og alger! Stemmer; det er min forgasser nedenfor:

Forgasserupolert.jpg
[/IMG]

Denne er nå polert og staket opp!

Nå er det litt småjobber igjen til meg. Fikse horn, speil, blinklys...

Jeg kjøpte ny hjelm. Disse blir "gamle og harde" etter 7-8 år. Greit med nye hansker og jakke også.

Nå gleder jeg meg til 2-hjulsesongen kommer! Til nå har jeg prøvekjørt rundt i fellesgarasjen, (er det ikke flott med stor fellesgarasje!!!??!!), og det er virkelig gøy! Dette kommer til å bli en fantastisk sommer!
Et problem er bare; Hva om jeg setter veldig pris på å kjøre på to hjul?
Blir det tungt å komme opp bakker er det tre muligheter:
1) Kjøpe større sykkel. (Det krever mer penger og MC-lappen)
2) Trimme sykkelen. (Det er ikke tillatt, og kan gå ut over forsikring dersom/hvis noe skulle skje)
3) Trimme egen vekt. (Ikke det mest spennende.... Den skle ned 20+ for noen år siden og vet ikke hvor langt ned det er greit.....)

Uansett så er det sin sjarm å kjøre denne typen kjøretøy! Det trenger ikke å gå fort for å ha det gøy!

Vel. Mer vet jeg nok til høsten.... Kanskje det blir rom for en tråd på "Hvor rimelig kan man få en MC-lapp?"

Lykke til med Tempo'n, @crown guard!
En ting er sikkert! Inne i byen, frem og tilbake til jobb og studie trenger man ikke mer enn 50-60 km/t

Snart er det vår!

8-D
 
Redigert av en moderator:
Det er vel når man er innendørs med forkjøla unge i finværet og hun er opphengt i Peppa Gris en stund man skal hive seg på en ny tråd, så da gjør jeg det. Får vel ikke delta her framover uten å ha vært i ilden selv, så her er det som er i min garasje for tiden: Kun en bil og en masse, masse skrap som ikke egner seg på trykk. Skal til å starte et lite garasjeprosjekt for å få det mer levelig der, så hadde vært spennende om noen faktisk tok bilde av garasjen sin også her, om noen har noe å vise fram til inspirasjon for oss andre. :)

Jeg gjør som andre og bruker bilder som faktisk ikke er i garasjen, så kommer jeg heller tilbake til våren når garasjen har blitt ryddet og shinet litt. Kjøpte bilen for et par år siden (da litt under et år gammel, hos Møller-eide Autoarena), var vel egentlig en ganske ufornuftig prioritering for oss relativt unge småbarnsforeldre, men har ikke angret et sekund. 3-liters V6er og Quattro, veldig heldig med utstyrsnivået (tror ikke selgeren visste om alt det mindre åpenbare ekstrautstyret) - så ser ikke helt hvordan jeg skal kunne bytte bil uten at det blir skuffende.

Sommerbilde med sommerfelger:


Her fra kjøpsdagen, noen minutter før kjøpet. Her er kona sladdet i stedet for nummerskiltet ;)


Veldig glad i interiøeret med sort pianolakk og brunt lær, gir litt den samme følelsen som å ha på en flott klokke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vestante