Min garasje er fylt med...

@sunshine
En så staslig bil fortjener bilde i "tråden":eek:
IMG201_zpsc4e9d8e0.jpg
[/URL][/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Potter

Med ny potte på Suzukien går det unna!
Den gamle potten var tett og plutselig gikk det i gangfart opp bakkene. Nå har jeg ny potte og da putrer jeg opp bakkene.

Det er jo vanvittig gøy!
WP_20150418_12_22_37_Pro.jpg

Her er det bilde av den gamle potten. Enderøret er trukket litt ut. Det letter på trykket og da går det fremover igjen.

Bilde av den nye potten har jeg ikke fått tatt. Min datter kabbet "2-hjulingen" da jeg kom hjem. Nå er den ute på tur, så da får dette bildet komme senere!

:cool:
 
Med ny potte på Suzukien går det unna!
Den gamle potten var tett og plutselig gikk det i gangfart opp bakkene. Nå har jeg ny potte og da putrer jeg opp bakkene.

Det er jo vanvittig gøy!
WP_20150418_12_22_37_Pro.jpg

Her er det bilde av den gamle potten. Enderøret er trukket litt ut. Det letter på trykket og da går det fremover igjen.

Bilde av den nye potten har jeg ikke fått tatt. Min datter kabbet "2-hjulingen" da jeg kom hjem. Nå er den ute på tur, så da får dette bildet komme senere!

:cool:

Herlig sak @petterhg!

Lite tips til oljekull.
Ikke gå bort ifra mineral 2-taktsolje eller riktig blandingsprosent for å få mindre kulldannelse, men skru av eksosen fra sylinderen hver tja.. 2000-3000km og fyll den med bensin/parafin/diesel/kaustrisk soda blanding over natta stående for å løse opp oljekull. etterpå fester du en oppflisa waier i en drill og børster opp innsiden for gørr. Smart å ta ut motstanden i potta og rense eventuelle hull i denne.

eksoskanalen skraper du ut med stempelet i bunn og blåser ut med noen kikk.

autosol + ny plug + ny girkasseolje og du har unnagjort en god service

Selv har jeg skrudd og skrudd og skrudd på tempon min i det siste. Vist er den sjarmerende, men jeg som student har jeg rett og slett ikke råd til 8k i deler hvert halvår :mrgreen::rolleyes:

Nytt godt gammelt skilt har jeg skaffet meg også

FEyX2Ik.jpg


UfO7WgN.jpg
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og Gin
Herlig sak @petterhg!

Lite tips til oljekull.
Ikke gå bort ifra mineral 2-taktsolje eller riktig blandingsprosent for å få mindre kulldannelse, men skru av eksosen fra sylinderen hver tja.. 2000-3000km og fyll den med bensin/parafin/diesel/kaustrisk soda blanding over natta stående for å løse opp oljekull. etterpå fester du en oppflisa waier i en drill og børster opp innsiden for gørr. Smart å ta ut motstanden i potta og rense eventuelle hull i denne.

eksoskanalen skraper du ut med stempelet i bunn og blåser ut med noen kikk.

autosol + ny plug + ny girkasseolje og du har unnagjort en god service

Selv har jeg skrudd og skrudd og skrudd på tempon min i det siste. Vist er den sjarmerende, men jeg som student har jeg rett og slett ikke råd til 8k i deler hvert halvår :mrgreen::rolleyes:

Nytt godt gammelt skilt har jeg skaffet meg også

FEyX2Ik.jpg


UfO7WgN.jpg


En herlig doning du har der!!!
Angående olje så fikk jeg høre at syntetisk 2-Takt olje var å foretrekke, da den gav mindre avleiringer i potten...(?)
Blandingen her går automatisk. Det er en egen oljetank under setet. På tanken går det kun 95-blyfri og så blandes olje og bensin automagisk i forgasseren.

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Her er motorsykkelen min, det er en Honda CB750 K7 (1977). Kjøpte den ifjor sommer, kjørte til det ble kaldt og har pusset den opp litt i løpet av vinteren. Godt å være ute på veien igjen!

P5082232_zpsehxvnllu.jpg


P5082234_zps6c6nbmvu.jpg


La til et bilde til.
 
Redigert:
RRS er en konebil for det amerikanske markedet. Kjøp en ordentlig RR isteden. RRS er en pimpa Discovery i beste fall.
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
RRS er en konebil for det amerikanske markedet. Kjøp en ordentlig RR isteden. RRS er en pimpa Discovery i beste fall.

Det er feil @Julien, men stemte i "gamle dager". Tidligere så var RRS bygd på Discovery, men det er slutt med den nye modellen. Full Fat RR og RRS er samme aluminium chassis, og de er omtrent helt like, samme produksjonsanlegg og metoder. Både i størrelse og innvendig. RR er 5 cm høyere bak (pga skrånende tak på RRS), samt noen cm lengre. Thats it.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75 og FMS
Det er feil @Julien, men stemte i "gamle dager". Tidligere så var RRS bygd på Discovery, men det er slutt med den nye modellen. Full Fat RR og RRS er samme aluminium chassis, og de er omtrent helt like. Både i størrelse og innvendig. RR er 5 cm høyere bak (pga skrånende tak på RRS), samt noen cm lengre. Thats it.
Viste ikke det. Trodde det bar det samme som de siste 12 år hvor RRS er i beste fall en pimpa Discovery. Dersom de nye er annerledes så er det fint. Tenkte bare at noen måte fylle Hammerfjord sine sko i mellomtiden.
 
Viste ikke det. Trodde det bar det samme som de siste 12 år hvor RRS er i beste fall en pimpa Discovery. Dersom de nye er annerledes så er det fint. Tenkte bare at noen måte fylle Hammerfjord sine sko i mellomtiden.

Hehe... Bra forsøk :) Du er nok ikke alene om å ikke ha fått det med deg, det er ikke så lenge siden endringen.
Tidligere var Discovery og RRS samme bil (RRS da en "pimpa versjon - enig med deg).
I dag er RR og RRS samme bil, og Disco kommer snart med en helt ny egen versjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Hos meg så står det en Octavia og en Mazda 3, ikke mye å skryte av i denne gjengen...
MEN, er det noen som har forslag til veggklokke til å ha i garasjen??? Det er vel godt innenfor topic også?

Kikket litt på en Speedmaster replica. Hva har dere?

Her er det plass til en veggklokke (bildet er tatt rett etter en beinhard polish-økt, derav støvet på gulvet):

 
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF
Det er feil @Julien, men stemte i "gamle dager". Tidligere så var RRS bygd på Discovery, men det er slutt med den nye modellen. Full Fat RR og RRS er samme aluminium chassis, og de er omtrent helt like, samme produksjonsanlegg og metoder. Både i størrelse og innvendig. RR er 5 cm høyere bak (pga skrånende tak på RRS), samt noen cm lengre. Thats it.

Nesten, på RR kan du åpne bakluken to veier, en opp og en ned.. Grunn nok til å kjøpe RR :p
Pluss at den vanlige er mye tøffere!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og MrMstone