Min garasje er fylt med...

Fom i dag fikk min Maserati Merak SS en stallkamerat; 1979 Porsche 928. Europeisk modell med manuell kasse;

419050_10150702403020733_663175732_11555906_749490590_n.jpg


Forøvrig står det to stk 928 der fra før av + en 356 SC, men nå har jeg en egen 928 også. Har alltid likt disse.

Veldig fin bil! Er også litt i Porsche tenkeboksen om dagen. Har så utrolig lyst til å slå til på denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33447166
 
Fom i dag fikk min Maserati Merak SS en stallkamerat; 1979 Porsche 928. Europeisk modell med manuell kasse;


Forøvrig står det to stk 928 der fra før av + en 356 SC, men nå har jeg en egen 928 også. Har alltid likt disse.

Noe info im den speedsteren eller? Ikke mange av dem her til lands :D Er det Pre A også eller? :D
 
Gratulerer med 928, Ursa Major! Dette er en av de mest undervurderte bilene jeg vet om.
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Denne skulle vært i garasjen min. Dessverre holdt det ikke å være mindre enn et døgn ute etter annonsen ble lagt inn. Den skulle nok vært priset opp 30k. Jeg må vel innse at du nærmest må bo på finn for å gjøre så gode kjøp.

Hadde stått seg fint til ´69 speedyen min :?

Fargen er ikke mitt førstevalg på denne bilen, men tøff likevel.


For en profil!
65_831445231_xl.jpg
 
Hvorfor i himmelens navn var den så billig da? En original bil fra '69 med komplette papirer i seg selv er jo et mirakel... Der har noen gjort et himla godt kjøp. Kan nok fort ha vist seg å være en ekstremt god investering også det der.

Synd du gikk glipp av den!

(Du kan jo forsøke å ta kontakt med ny eier og tilby ham en 10-20.000 i ekstremt hurtig profitt!)
 
Akkurat nå forbinder jeg den bilen bare med å stange hodet i veggen, så den må fordrives fra tankene. Nye (gamle) Porscher venter på meg der ute et sted :rolleyes:
 
Den så fin ut, men jeg er ikke så glad i de amerikanske lyktene. 912 er vanskelig å prise, siden de så sjeldent kommer på markedet. Det er riktig at de skal være vesentlig billigere enn 911, men dette var nok vel billig.

Samme selger har en 911 T i tidsriktig farge fra samme år til dobbel pris og den virker OK priset, dersom den er i den beskrevne tilstanden.

Lykke til i jakten! En gammel Porsche er kilde til mye glede.
 
Takker for gratulasjoner alle sammen. 928 er en fantastisk undervurdert GT, veldig moderne kjørefølelse.
Det var på tide at jeg fikk en slik ved siden av den midtmotoriserte italieneren.

Random Hero; 356en er ikke en Speedster, men en 1964 SC Coupe. Således er den jo litt skjelden, ettersom den har den "store" motoren. Den var avertert på finn i fjor i lysegul. Den ble plukket helt ned og restaurert i karosseriet (utrolig mye rust på disse gamle Porschene). Nå er den hos lakkerer for å tas tilbake til originalfargen som var skifergrå med rødt interiør. Blir nok en fantastisk fin bil, men denne er ikke min.
 
Takker for gratulasjoner alle sammen. 928 er en fantastisk undervurdert GT, veldig moderne kjørefølelse.
Det var på tide at jeg fikk en slik ved siden av den midtmotoriserte italieneren.

Random Hero; 356en er ikke en Speedster, men en 1964 SC Coupe. Således er den jo litt skjelden, ettersom den har den "store" motoren. Den var avertert på finn i fjor i lysegul. Den ble plukket helt ned og restaurert i karosseriet (utrolig mye rust på disse gamle Porschene). Nå er den hos lakkerer for å tas tilbake til originalfargen som var skifergrå med rødt interiør. Blir nok en fantastisk fin bil, men denne er ikke min.

Den gule har jeg sett for salg ja! Elsker 356. En pre-a 356 er vel Grail nummer 1 etter 23window split bus ;)

Prøv å få sniki til deg et bilde av den når den er klar da! :D
 
Det skal jeg gjøre. Kjørte den "hjem" i fjor høst, og det er en fantastisk bil. deilig 50/60-talls feeling. Ikke helt som en Maserati Mistral 4000, men like fullt en fantastisk kul bil. Billige er de jo og, i alle fall de senere modellene, selv om jeg har fått forståelse for at de ruster like friskt som en 80-talls italiener, hehehe.
 
Det skal jeg gjøre. Kjørte den "hjem" i fjor høst, og det er en fantastisk bil. deilig 50/60-talls feeling. Ikke helt som en Maserati Mistral 4000, men like fullt en fantastisk kul bil. Billige er de jo og, i alle fall de senere modellene, selv om jeg har fått forståelse for at de ruster like friskt som en 80-talls italiener, hehehe.

Det meste VAG fra den tiden er veldig så mottagelig for rust ;) Blir helt satt ut av hva folk tørr å starte å pusse opp, enda godt det finnes flust med sveise deler ;) De litt senere 356 ligger ikke så ille i pris nei, er jo mange av dem på mobile.de, men nå er det jo pre-a som frister mest, men da snakker vi jo fantasi priser godt over 100 000 euro for de fine =/
 
I dag hentet jeg denne ut fra den lokale AD :) Kan ikke påstå at jeg har den i garasjen, da jeg ikke har det... Beklager dårlig bilde.

20120312_153830.jpg